Leuk om de nieuwe reacties te lezen. Shackle, gefeliciteerd! Je alternatief ziet er ook erg mooi uit
Glenfiddich, het wordt uiteindelijk een weloverwogen keuze. Inmiddels loop ik al een aantal jaar met het idee rond dat dit mijn eerste auto moet zijn, simpelweg omdat ik het model prachtig vind, en je in de categorie onder 5000 euro geen andere vergelijkbare coupés vind met dergelijke motoren (5 cilinder is grote pré). De BMW 3xx Ci E46 coupé zou kunnen, maar heeft een te ordinair imago, en de Peugeot 406 Coupé is een stuk trager en net wat minder mooi. Dan heb je het wel ongeveer gehad met het aanbod. Ik heb altijd wat gehad met het merk Volvo door familie die erin rijdt (vader 460 1.8, opa 1 V70 classic, opa 2 S40 nl, daarna 2x S60 classic) en as we speak wachten we thuis op een V60 D6 TE. Deze zomer rijd ik (en aantal vrienden) ermee naar Oostenrijk, kan niet wachten. Kortom; de wens is serieus, geen sprake van bevlieging.
Daarnaast deel ik je punt over de kosten uiteraard. Het lijkt mij vreselijk zo'n mooie auto te kunnen kopen en vervolgens te ervaren dat het onderhoud eigenlijk onbetaalbaar is. Wél hoop ik simpele dingen zelf te leren, en houd ik dit forum (en bijv. het 850 Forum) om die reden bij. Daarnaast heb ik met vriendinlief de afspraak dat de auto sowieso pas komt als één van ons fatsoenlijk werk heeft - we zijn op dit moment beide nog in (waarschijnlijk) ons laatste universitaire studiejaar. Maar om mijzelf af en toe toch alvast te laten genieten lees en kijk ik zoveel mogelijk op internet, en als er af en toe iets in de buurt aangeboden wordt ga ik graag kijken. Tot op heden echter nog niet proefgereden. Omdat ik soms ook niet al teveel vertrouwen heb in de auto's op Marktplaats en andere sites zou ik er natuurlijk het liefst één overnemen van een forummer hier, op het 850 Forum worden er regelmatig mooie exemplaren voor goede prijzen aangeboden.
Mijn ideale configuratie zou zijn:
- 2.3 T5, motorisch origineel (liefst ongechipt)
- Automaat (4 / 5 traps)
- Exterieurkleur donkerblauw of donkergroen
- Interieurkleur licht leder / alcantara (Monza)
- Houtaccenten (vriendin wil per sé geen donkergrijs op grijs combinatie van binnen, dan vind ze ''m te suf'

- Verlaagd sportonderstel (oogt de auto stuk strakker, vroeg me nog wel af of de 20mm verlaging de enige wijziging die Volvo bij deze optie destijds aanbracht? Als dat zo is moet het zelf ook te doen zijn - de Sports Line hebben niet al te veel mensen aangevinkt helaas)
- Canisto 17 inch, idealiter de Graphite (ipv Silver) variant (vind de BBS (Propus / Triton) minder stijlvol)
- De originele Volvo radio-unit (2-DIN) met casette- en cd speler (vanwege de klassieke looks), ondanks dat veel mensen er een modern navigatiesysteem inzetten (bijv. Pioneer)
Kortom, zoiets:
http://www.autowereld.nl/volvo/c70/2-3- ... tails.html
Het aanbod concentreert zich dan op het pre-facelift model, waarvan ik dan misschien ooit nog de lichten / grille zou vervangen door helder glas en de blokjesgrill, staat nét wat moderner. Voor de rest lijkt het me juist een sport de auto zo origineel mogelijk te houden (los van misschien een obligate 'R' badge als het een T5 wordt (A) ), modellen met zware verlaging en oversized velgen doen pijn aan de ogen. Als ik eenmaal een dergelijke auto bezit kan ik me niet voorstellen dat ik hem snel wegdoe, zou bij gedwongen verkoop (ooit kinderen, wie weet) het ding eerder schorsen en ergens op laten slaan