Hallo allemaal,
Ik ben met mijn eerste Volvo een nieuweling hier op het forum en hier de afgelopen dagen héél veel gelezen...
Enkele weken geleden kocht ik een S60 2002 automaat, in prachtstaat. Maar toen begon het.
Op oneffen wegen hoorde je gerommel, getik, geklop, vooral linksvoor maar ook wel rechtsvoor. Stabilisatorstangen laten vervangen - geen resultaat. Schokbrekertest - waren goed. Klein scheurtje in draagarm rubber, maar niet door en door. Toch draagarmen laten vervangen - geen resultaat. Veerpootrubbers en lagers laten vervangen en de armpjes naar de aandrijfas (weet even niet hoe die heten). Het resultaat nu: een kloppend geluid rechtsvoor dat eigenlijk pas hoorbaar wordt als je het gas loslaat en afremt. De monteur had wel geconstateerd dat er links een fractie meer speling op de aandrijfas was dan rechts... Zou in de automaat zitten?
Hoe dan ook, wat zou het probleem kunnen zijn? Alle rubbers en armen zijn vervangen, motorsteunen zijn goed, net als de schokbrekers. Help. Radeloos.
Mvg
SolarCell (al schijnt de zon nu iets minder)
Snelheid afhankelijk kloppend geluid rechtsvoor
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 31.07.2014 - 17:23
Ben op dit moment ook zoekende
het lastige is dat het in de auto linksvoor en rechtsvoor kan klinken maar dat dat niet zo hoeft te zijn.
in andere topics bv uitlaatrubbers rubbers in subframe etc
zou eigenlijk eens een trilbank moeten maken.(of is er zoiets) waarbij je op de brug(die heb ik) je je onderstel kan laten stuiteren als op een klinkerweg.
ook al vanalles vervangen draagarmen zijn nu aan de beurt lijken goed maar zijn ze het ook.
ook aan motorsteunen gedacht en zo?
snelheids afhankelijk tja dat zegt ook nog niet veel. en assen bonken denk ik niet zo snel, maar ja tis lastig.
het lastige is dat het in de auto linksvoor en rechtsvoor kan klinken maar dat dat niet zo hoeft te zijn.
in andere topics bv uitlaatrubbers rubbers in subframe etc
zou eigenlijk eens een trilbank moeten maken.(of is er zoiets) waarbij je op de brug(die heb ik) je je onderstel kan laten stuiteren als op een klinkerweg.
ook al vanalles vervangen draagarmen zijn nu aan de beurt lijken goed maar zijn ze het ook.
ook aan motorsteunen gedacht en zo?
snelheids afhankelijk tja dat zegt ook nog niet veel. en assen bonken denk ik niet zo snel, maar ja tis lastig.
Volvo S60, 2001, 170 Pk, LPI, >333.333km.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 16.04.2008 - 22:02
Bij ons zit een Bosch Service garage en die heeft een soort trilbank / schokbrekertester en kan daarmee de auto op elk gewenste frequentie laten trillen om dit soort dingen te lokaliseren. De auto staat op platen in de grond en je kan er gewoon omheen lopen en overal luisteren.
Ik weet niet of dit standaard hoort bij een Bosch Service punt, maar dit is zeker de moeite waard om te proberen.
groet Thijs
Ik weet niet of dit standaard hoort bij een Bosch Service punt, maar dit is zeker de moeite waard om te proberen.
groet Thijs