Snelheid afhankelijk kloppend geluid rechtsvoor

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
SolarCell
Starter

Hallo allemaal,

Ik ben met mijn eerste Volvo een nieuweling hier op het forum en hier de afgelopen dagen héél veel gelezen...
Enkele weken geleden kocht ik een S60 2002 automaat, in prachtstaat. Maar toen begon het.
Op oneffen wegen hoorde je gerommel, getik, geklop, vooral linksvoor maar ook wel rechtsvoor. Stabilisatorstangen laten vervangen - geen resultaat. Schokbrekertest - waren goed. Klein scheurtje in draagarm rubber, maar niet door en door. Toch draagarmen laten vervangen - geen resultaat. Veerpootrubbers en lagers laten vervangen en de armpjes naar de aandrijfas (weet even niet hoe die heten). Het resultaat nu: een kloppend geluid rechtsvoor dat eigenlijk pas hoorbaar wordt als je het gas loslaat en afremt. De monteur had wel geconstateerd dat er links een fractie meer speling op de aandrijfas was dan rechts... Zou in de automaat zitten?

Hoe dan ook, wat zou het probleem kunnen zijn? Alle rubbers en armen zijn vervangen, motorsteunen zijn goed, net als de schokbrekers. Help. Radeloos.

Mvg
SolarCell (al schijnt de zon nu iets minder)
Laatst gewijzigd door SolarCell op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
lint
Geartronic member

Zijn de wiellagers ook al gecontroleerd?
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
GRUNNS60
2nd Gear member

Ben op dit moment ook zoekende
het lastige is dat het in de auto linksvoor en rechtsvoor kan klinken maar dat dat niet zo hoeft te zijn.
in andere topics bv uitlaatrubbers rubbers in subframe etc
zou eigenlijk eens een trilbank moeten maken.(of is er zoiets) waarbij je op de brug(die heb ik) je je onderstel kan laten stuiteren als op een klinkerweg.
ook al vanalles vervangen draagarmen zijn nu aan de beurt lijken goed maar zijn ze het ook.
ook aan motorsteunen gedacht en zo?
snelheids afhankelijk tja dat zegt ook nog niet veel. en assen bonken denk ik niet zo snel, maar ja tis lastig.
Volvo S60, 2001, 170 Pk, LPI, >333.333km.
Teebonk
2nd Gear member

Bij ons zit een Bosch Service garage en die heeft een soort trilbank / schokbrekertester en kan daarmee de auto op elk gewenste frequentie laten trillen om dit soort dingen te lokaliseren. De auto staat op platen in de grond en je kan er gewoon omheen lopen en overal luisteren.

Ik weet niet of dit standaard hoort bij een Bosch Service punt, maar dit is zeker de moeite waard om te proberen.

groet Thijs
GRUNNS60
2nd Gear member

THX Daar ga ik eens achteraan. zou voor meer leden met gebonk en gerammel een oplossing kunnen zijn!
wordt vervolgt.
Volvo S60, 2001, 170 Pk, LPI, >333.333km.
Turbotom
2nd Gear member

Banden al gecontroleerd op cuppen of plat vlakje? Misschien banden voor/achter eens wisselen?

Tom
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”