Jakkes wat een sneu verhaal is dit. Sta je dan met je nieuwe auto.
Veel succes gewenst met deze ellende!
V50 2.0D
- strui901
- 3rd Gear member
- Berichten: 421
- Lid geworden op: 12.06.2014 - 17:26
- Locatie: Overijssel
Volvo V70 2.0t 5cyl 5sp manual Momentum MY2006 - TE KOOP
Volvo V50 D5 6sp manual Edition II MY2008
VW Passat Variant 1.9TDI 100pk Trendline MY2001
Opel Corsa 1.2 MY2007
VW Golf 1.9TDI 90pk Trendline MY2000
Volvo 340 1.4 DL MY1987
Volvo V50 D5 6sp manual Edition II MY2008
VW Passat Variant 1.9TDI 100pk Trendline MY2001
Opel Corsa 1.2 MY2007
VW Golf 1.9TDI 90pk Trendline MY2000
Volvo 340 1.4 DL MY1987
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 27.02.2008 - 20:21
- Locatie: Zwolle
Ik heb destijds de motor laten vervangen bij de dealer, zij plaatsen een door Volvo gereviseerde ruilmotor die daarom door Volvo als nieuw wordt beschouwd. Of hij dat ook is ligt denk ik aan je eigen definitie van nieuw.wim de jong schreef:
Wil je het echt goed en duurzaam oplossen door de dealer, moet er ( volgens mijn bescheiden mening) het volgende gebeuren:
- vervangende motor, met aantoonbaar history qua levensduur en km gelopen, gelijk of minder dan de huidige.
[...]
maar ik zou mijn geld terug eisen..........wat zou er meer zijn na verloop van tijd?
Andere optie is om zelf een andere motor te zoeken, je komt dan uit bij demontagebedrijven en of je het e.e.a. dan aantoonbaar en betrouwbaar hebt...
Verder wel met je eens, met mijn eerdere ervaring zou ik afscheid nemen van deze auto en een andere zoeken. Zeker als je je geld (deels) terug kunt krijgen, maar zo niet is het ook het overwegen waard. De waardedaling van je auto door de defecte motor is waarschijnlijk ongeveer gelijk aan de kosten van het vervangen ervan.
Gert
Volkswagen Passat Variant
Voorgaand: V40 D2 MY14 Misty Blue, Momentum, Business Pack Pro | V70 D5 AWD Polestar MY08 Black Sapphire, Summum, Mobility Line, Active Driving Line | V50 2.0D MY09 Black Sapphire, Momentum, RTI | Volkswagen Passat Sportline Variant 1.9TDI MY07 | V50 1.6D MY06 Black Currant Pearl, Edition I, family line | Renault Mégane 1.5Dci Exception 2005 | Opel Corsa 1.7CDTI Comfort 2001
Volkswagen Passat Variant
Voorgaand: V40 D2 MY14 Misty Blue, Momentum, Business Pack Pro | V70 D5 AWD Polestar MY08 Black Sapphire, Summum, Mobility Line, Active Driving Line | V50 2.0D MY09 Black Sapphire, Momentum, RTI | Volkswagen Passat Sportline Variant 1.9TDI MY07 | V50 1.6D MY06 Black Currant Pearl, Edition I, family line | Renault Mégane 1.5Dci Exception 2005 | Opel Corsa 1.7CDTI Comfort 2001
- Kurt1975
- 4th Gear member
- Berichten: 906
- Lid geworden op: 10.07.2013 - 17:00
- Locatie: Hasselt
@ topicstarter, heb je al iets nieuws van de verkopende partij?
Now:
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport
Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport
Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 01.07.2014 - 21:56
Beste Forum leden,
Excuus dat ik lange tijd niet reageerde.
Om een of andere goede reden is deze website geblokkeerd op werk..
Maar een updat is dat de verkoper nu zegt persoonlijk te hebben aangegeven dat de roetfilter vervangen moest worden, en dus de info in de advertentie onjuist was.
Deze brief kreeg ik vandaag, dus moet nu denken over verdere stappen..
Ik hou jullie op de hoogte!
Gr,
Pieter
Excuus dat ik lange tijd niet reageerde.
Om een of andere goede reden is deze website geblokkeerd op werk..
Maar een updat is dat de verkoper nu zegt persoonlijk te hebben aangegeven dat de roetfilter vervangen moest worden, en dus de info in de advertentie onjuist was.
Deze brief kreeg ik vandaag, dus moet nu denken over verdere stappen..
Ik hou jullie op de hoogte!
Gr,
Pieter
Volvo V50 2.0D Edition2 2006 200.000KM
Volvo S40 1.8 Europe 1999 300.000KM
Volvo S40 1.8 Europe 1999 300.000KM
- ijsga
- 5th Gear member
- Berichten: 1090
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:44
- Locatie: Zaandam
Ja dat scheelt toch in de productiviteit hé? ;)MrVink schreef: Om een of andere goede reden is deze website geblokkeerd op werk..
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 01.07.2014 - 21:56
Beste Forumleden,
Ik ben er niet uitgekomen met de garage, dus wordt het een procedure.
Maar omdat dat nogal veel tijd in beslag kan nemen wil ik graag volgende week of de week erop de auto laten repareren.
Nu heb ik jullie advies nodig hoe ik dat moet aanpakken.
Bij een volvo dealer kost het 9500€ dus dat is niet realistisch..
Verder heb ik een offerte voor een ruilmotor incl inbouwen voor 2500€
Daar komt het roetfilter bij natuurlijk omdat dat het probleem gaf.
Dit betreft een motor van 130K km.
Zijn er plekken waar ik kan zoeken? Hoe zouden jullie dit oplossen?
Thanks!
Ik ben er niet uitgekomen met de garage, dus wordt het een procedure.
Maar omdat dat nogal veel tijd in beslag kan nemen wil ik graag volgende week of de week erop de auto laten repareren.
Nu heb ik jullie advies nodig hoe ik dat moet aanpakken.
Bij een volvo dealer kost het 9500€ dus dat is niet realistisch..
Verder heb ik een offerte voor een ruilmotor incl inbouwen voor 2500€
Daar komt het roetfilter bij natuurlijk omdat dat het probleem gaf.
Dit betreft een motor van 130K km.
Zijn er plekken waar ik kan zoeken? Hoe zouden jullie dit oplossen?
Thanks!
Volvo V50 2.0D Edition2 2006 200.000KM
Volvo S40 1.8 Europe 1999 300.000KM
Volvo S40 1.8 Europe 1999 300.000KM
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27115
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Neem eens contact op met de heren uit Uden.
Goed mogelijk dat die nog een goed adres weten voor een motorblok, de inbouw kunnen doen en voor het ro(e)tfilter weten zij ook wel een oplossing
Goed mogelijk dat die nog een goed adres weten voor een motorblok, de inbouw kunnen doen en voor het ro(e)tfilter weten zij ook wel een oplossing
Laatst gewijzigd door Fredhead op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 28871
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Het is wel verstandig om de verkopende partij te informeren over de reparatie bij een andere garage, ik neem aan dat je de verkopende partij aansprakelijk hebt gesteld voor de mankementen aan je auto.
Als je op zeker wilt spelen is informatie inwinnen bij een deskundige altijd aan te raden.
Als je op zeker wilt spelen is informatie inwinnen bij een deskundige altijd aan te raden.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 03.09.2014 - 23:08
Ik wens je veel succes met de afhandeling!
Als ik dit (horror) verhaal lees, en af ga op mijn eigen ervaringen en die van mensen in mijn directe omgeving (collega's) met allemaal nieuwe (lease) diesels, zou ik niet zo snel een gebruikte diesel overwegen. Zeker niet bij hogere km standen. Het 'onverwoestbare' karakter tov een benzine motor heeft het voor mij allang niet meer. Het is een complex staaltje van gevoelige techniek geworden, die erg prijzig is. Vooropgesteld dat ik een moderne diesel heerlijk vind rijden met die bakken koppel, maar gelukkig is Volvo één van de merken die ook een ruim assortiment geblazen benzinemotoren heeft.
Ik heb zelf 4 jaar een (vloeken in de kerk?) Focus 2.0 diesel gehad, dat is 99% dezelfde motor als in Volvo en PSA modellen. Overigens vond ik het vermogen/koppel eigenlijk maar tegenvallen voor een 2 liter, de 1.6 is natuurlijk wel minder sterk maar ik vond deze in verhouding juist veel beter presteren en daarnaast vond ik de 2.0 ook erg rumoerig. Na 100k (echt niet afgestampt, wat mensen meestal als argument aanhalen) ook de turbo defect gehad, daarvoor al verschillende keren bij de garage geweest met klacht dat bij koude start de motor (blauw) rookt en stinkt als een 30 jaar oude vrachtwagen. Daar wordt je niet blij van als je als particulier zo in een paar jaar tijd 'voordelig' wilt rijden op diesel. Met de 1.6 waren inderdaad ook veel turbo problemen, olie lekkages, defecte injectoren, etc. En dan nog dat gezeur met EGR's (heb ik ook meegemaakt met de 1.6 die ik later heb gehad) en iedere 120k een roetfilter vervangen. Ga je braaf de eerste keer naar de dealer (ivm 'altijd dealer onderhouden') bij 120.000 km dan kost het filter je zomaar even 900 ex (althans bij Ford destijds).
Ik ben ook met een schuin oog aan het kijken naar een gebruikte Volvo, maar nooit dat ik een diesel zou kopen. Maar dat is mijn advies, iedereen moet zelf weten natuurlijk.
Als ik dit (horror) verhaal lees, en af ga op mijn eigen ervaringen en die van mensen in mijn directe omgeving (collega's) met allemaal nieuwe (lease) diesels, zou ik niet zo snel een gebruikte diesel overwegen. Zeker niet bij hogere km standen. Het 'onverwoestbare' karakter tov een benzine motor heeft het voor mij allang niet meer. Het is een complex staaltje van gevoelige techniek geworden, die erg prijzig is. Vooropgesteld dat ik een moderne diesel heerlijk vind rijden met die bakken koppel, maar gelukkig is Volvo één van de merken die ook een ruim assortiment geblazen benzinemotoren heeft.
Ik heb zelf 4 jaar een (vloeken in de kerk?) Focus 2.0 diesel gehad, dat is 99% dezelfde motor als in Volvo en PSA modellen. Overigens vond ik het vermogen/koppel eigenlijk maar tegenvallen voor een 2 liter, de 1.6 is natuurlijk wel minder sterk maar ik vond deze in verhouding juist veel beter presteren en daarnaast vond ik de 2.0 ook erg rumoerig. Na 100k (echt niet afgestampt, wat mensen meestal als argument aanhalen) ook de turbo defect gehad, daarvoor al verschillende keren bij de garage geweest met klacht dat bij koude start de motor (blauw) rookt en stinkt als een 30 jaar oude vrachtwagen. Daar wordt je niet blij van als je als particulier zo in een paar jaar tijd 'voordelig' wilt rijden op diesel. Met de 1.6 waren inderdaad ook veel turbo problemen, olie lekkages, defecte injectoren, etc. En dan nog dat gezeur met EGR's (heb ik ook meegemaakt met de 1.6 die ik later heb gehad) en iedere 120k een roetfilter vervangen. Ga je braaf de eerste keer naar de dealer (ivm 'altijd dealer onderhouden') bij 120.000 km dan kost het filter je zomaar even 900 ex (althans bij Ford destijds).
Ik ben ook met een schuin oog aan het kijken naar een gebruikte Volvo, maar nooit dat ik een diesel zou kopen. Maar dat is mijn advies, iedereen moet zelf weten natuurlijk.
Laatst gewijzigd door dimi_v op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- kevinwalter
- 5th Gear member
- Berichten: 1206
- Lid geworden op: 05.04.2013 - 14:04
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Gewoon lekker bij de 5 cilinders van Volvo houden. Zijn in verhouding toch minder problemen mee. (Benzine of Diesel)
Al houdt de 1.6 het hier ook al 89000 KM uit met iets van 5000 euro service kosten. (Gaspedaal, 2 injectors etc...) Gelukkig een leasebak maar het is gewoon te gek voor woorden. Ding is onderhand nog maar 4 jaar oud. En Garantie van Volvo? Helemaal niets... Dat vindt ik persoonlijk erg slecht van VCNL.
Al houdt de 1.6 het hier ook al 89000 KM uit met iets van 5000 euro service kosten. (Gaspedaal, 2 injectors etc...) Gelukkig een leasebak maar het is gewoon te gek voor woorden. Ding is onderhand nog maar 4 jaar oud. En Garantie van Volvo? Helemaal niets... Dat vindt ik persoonlijk erg slecht van VCNL.
Laatst gewijzigd door kevinwalter op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 27.01.2014 - 11:41
Ik schrik wel van bovenstaand verhaal, mede gezien ik een V50 heb die alleen dit jaar al 40k heeft gereden en inmiddels aan de 320k is aangeland. Die van mij heeft een retrofit filter...is hier nog enig onderhoud en/of risico aan?
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Ik blijf het heel hard blaten: Alles staat of valt met het onderhoud van de vorige eigenaar(s) !!!
Ik heb mijn vorige V50 ( was een 2.0D) ingeruild met een stand van 245000 km, heb er in 2 jaar 137000 op gezet, en er was eigenlijk niets aan de hand met dat ding. In die twee jaar als extra kosten: nieuwe rem schijven voor en achter, draagarmen voor en nieuwe accu. De enige reden was dat ik hem inruilde voor een D2; een D2 leek (en is ook achteraf waar) zuiniger dan de 2.0. En tenslotte is het een flinke kostenpost voor een lesauto de brandstofkosten met ruim 1400 km per week.
Nu al 15000 gereden met de D2, gekocht met 129000 op de teller, en totaal geen extra kosten. De D2 was een ex-lease bak, met een goede onderhoudshistory. Dan weet ik zeker dat hij goed onderhouden is geweest, en dus kunnen ze zeeeeeer lang mee.
Verbruik 2.0D: gemiddeld 5.9 - 6.1 l/100 km.
Verbruik D2: gemiddeld 5.1 - 5.3 l/100 km.
Ik heb mijn vorige V50 ( was een 2.0D) ingeruild met een stand van 245000 km, heb er in 2 jaar 137000 op gezet, en er was eigenlijk niets aan de hand met dat ding. In die twee jaar als extra kosten: nieuwe rem schijven voor en achter, draagarmen voor en nieuwe accu. De enige reden was dat ik hem inruilde voor een D2; een D2 leek (en is ook achteraf waar) zuiniger dan de 2.0. En tenslotte is het een flinke kostenpost voor een lesauto de brandstofkosten met ruim 1400 km per week.
Nu al 15000 gereden met de D2, gekocht met 129000 op de teller, en totaal geen extra kosten. De D2 was een ex-lease bak, met een goede onderhoudshistory. Dan weet ik zeker dat hij goed onderhouden is geweest, en dus kunnen ze zeeeeeer lang mee.
Verbruik 2.0D: gemiddeld 5.9 - 6.1 l/100 km.
Verbruik D2: gemiddeld 5.1 - 5.3 l/100 km.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- kevinwalter
- 5th Gear member
- Berichten: 1206
- Lid geworden op: 05.04.2013 - 14:04
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Wij hebben hem nieuw gekregen en krijgt elke 20.000 km een beurt. Toch al 5000 euro kosten gehad wat eigenlijk gewoon productiefoutjes zijn geweest....
Laatst gewijzigd door kevinwalter op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Ik vind 20.000 te lang...... ik vervang elke 12500 km de olie, en dan 12500 km verder het filter mee....enz.
dit schema ook jaren aangehouden van mijn (inmiddels total) D5. Goed en regelmatig onderhoud is van levensbelang voor de moderne diesels.
dit schema ook jaren aangehouden van mijn (inmiddels total) D5. Goed en regelmatig onderhoud is van levensbelang voor de moderne diesels.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- kevinwalter
- 5th Gear member
- Berichten: 1206
- Lid geworden op: 05.04.2013 - 14:04
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Eerder mag niet van de leasemaatschappijwim de jong schreef: Ik vind 20.000 te lang...... ik vervang elke 12500 km de olie, en dan 12500 km verder het filter mee....enz.
dit schema ook jaren aangehouden van mijn (inmiddels total) D5. Goed en regelmatig onderhoud is van levensbelang voor de moderne diesels.

- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 03.09.2014 - 23:08
Ja klopt, die zijn daar redelijk strikt in, grotere problemen ontstaan vaak pas na >200k dan zijn de meesten allang uit de vloot.kevinwalter schreef:Eerder mag niet van de leasemaatschappijwim de jong schreef: Ik vind 20.000 te lang...... ik vervang elke 12500 km de olie, en dan 12500 km verder het filter mee....enz.
dit schema ook jaren aangehouden van mijn (inmiddels total) D5. Goed en regelmatig onderhoud is van levensbelang voor de moderne diesels.![]()
Ik heb ergens een keer een heel artikel over deze diesel motorren gelezeb waarbij een bepaalde modicatie in de aanzuiging van de oliepomp werd beschreven en inderdaad advies om eerder olie te verversen.
Niet om huidige en toekomstige dieselrijders bang te maken maar er is echt relatief veel sh*t met deze blokken, zie bijvoorbeeld deze thread op het focus forum maar eens
