Omdat ik (in de lease) een bijzonder fraaie V50 heb gereden rijd ik nu privé de XC70. De V50 was en is een prachtige auto en mijn 1.6D heeft geen slag verkeerd gegeven. Onderhoud was allemaal wat je kunt en mag verwachten. De leasemaatschappij hechtte ook waarde aan onderhoud en ik MOEST mij tijdig melden bij de dealer voor onderhoud. Ondanks alle horrorverhalen kan het dus zeker goed.
Door wisseling van carriere nu dus geen lease meer en wilde ik (nog) wat meer luxe en is de keus gevallen op die v70xc. Wel iets ouder dan de v50, maar daarom goed betaalbaar in mijn budget. Mocht ik mijn oude v50 nog 's terugvinden zou ik het niet erg vinden deze weer te gaan rijden, was nog een mooie ook!
Positieve verhalen over de v50 1.6D, 2.0D en de D2
- Goliath
- 3rd Gear member
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 07.08.2007 - 10:24
- Locatie: Achter de kapper
-
- 4th Gear member
- Berichten: 515
- Lid geworden op: 20.05.2014 - 17:36
de topic starter vroeg advies over de aankoop van een V50 2.0d die regelmatig in de noodloop gaatweemayne schreef: Als er iemand op dit forum advies vraagt betreft een aankoop of wat dan ook schreeuwt iedereen per direct d5 d5 d5!!
Kom op een 2,5 liter diesel is leuk maar niet meer van deze tijd. Kap is met dat circlejerken
dus hebben diverse mensen gereageerd dat het niet zo'n goede keus was.
de starter werd aangeraden goed in te lezen in diverse topics over de 1.6d en de 2.0d en dan kan je niet ontkennen dat er nogal wat ellende over geschreven is.
ook ik heb een stukje geschreven dat ik het ongelofelijk vindt dat een merk als Volvo zo'n motor op de markt brengt.
jij vindt de D5 niet meer van deze tijd maar is wel de beste diesel die Volvo op de markt heeft gebracht
dit wetende moet iedereen zelf weten wat voor soort diesel je aanschaft maar ik zou het wel weten
maar ik ben natuurlijk niet objectief

Volvo V70 R=Design D4
- ijsga
- 5th Gear member
- Berichten: 1090
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:44
- Locatie: Zaandam
Als iemand zegt een diesel te willen gaan rijden dan is de D5 op vele gebieden de beste keuze. Tuurlijk zal een 1.6’je zuiniger zijn kwa verbruik, maar autorijden is voor velen meer dan een financiële optelsom. En bij het kopen van een gebruikte auto ben je ook aan het shoppen in een ander tijdperk dus vind ik het argument ‘niet meer van deze tijd’ niet geheel relevant.weemayne schreef: Als er iemand op dit forum advies vraagt betreft een aankoop of wat dan ook schreeuwt iedereen per direct d5 d5 d5!!
Kom op een 2,5 liter diesel is leuk maar niet meer van deze tijd. Kap is met dat circlejerken
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
- ChrisV40
- 2nd Gear member
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 07.08.2008 - 12:12
- Locatie: Groningen
Naar mijn mening is het niet zozeer de motor die niet goed is, maar vooral dat ellendige roetfilter wat voor alle problemen zorgt... Die moet er eigenlijk onder vandaan en dan ben je van de meeste problemen af.
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Daarom heb ik deze direct laten verwijderen. Het scheelt enorm.Naar mijn mening is het niet zozeer de motor die niet goed is, maar vooral dat ellendige roetfilter wat voor alle problemen zorgt... Die moet er eigenlijk onder vandaan en dan ben je van de meeste problemen af.
En dat is een waarheid,
en ook een feit,
dat een geit,
van voren bijt,
en van achteren .....
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27115
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Bij eigenlijk alle motoren gaat deze stelling op, niet alleen de hier besproken motoren
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
dat roetfilter is gewoon funest voor een mooie motorloop.
en milieu.....la' me niet lachen. net of dat goed is, je spuit tijdens de uitlaatslag brandstof in je cylinders, dat komt in je uitlaat, komt daar tot ontbranding om de prut te verbranden, en pleurt het alsnog achter eruit.....geweldig!
En die egr klep is helemaal een lachertje:
Vergelijk:
De overheid stelt dat niemand meer mag schijten dan 900 gram.
Je gaat lekker zitten na een behoorlijke avond bij de Chinees, en ontdekt dat er 1100 gram ligt in de pot.
Vervolgens eet je 200 gram zelf weer op, en voila: je voldoet weer aan de milieu eis van 900 gram!
Dat leggen we er morgen maar weer bij!
Dat is de vergelijking met de EGR klep. Belachelijk.
en milieu.....la' me niet lachen. net of dat goed is, je spuit tijdens de uitlaatslag brandstof in je cylinders, dat komt in je uitlaat, komt daar tot ontbranding om de prut te verbranden, en pleurt het alsnog achter eruit.....geweldig!
En die egr klep is helemaal een lachertje:
Vergelijk:
De overheid stelt dat niemand meer mag schijten dan 900 gram.
Je gaat lekker zitten na een behoorlijke avond bij de Chinees, en ontdekt dat er 1100 gram ligt in de pot.
Vervolgens eet je 200 gram zelf weer op, en voila: je voldoet weer aan de milieu eis van 900 gram!
Dat leggen we er morgen maar weer bij!
Dat is de vergelijking met de EGR klep. Belachelijk.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- ChrisV40
- 2nd Gear member
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 07.08.2008 - 12:12
- Locatie: Groningen
Maar we zouden het positief houden. Ik heb een v50 uit 2008 met family line en r design pakket. Het is een momentum uitvoering met high performance geluids systeem. Een 2.0d!
Aan luxe geen gebrek en hij rijdt geweldig. Nog geen problemen gehad met de motor, maar ik laat toch het roetfter verwijderen denk ik. Gewoon om de problemen voor te zijn. Kent iemand nog adresjes in het noorden?
Gr. Chris
Aan luxe geen gebrek en hij rijdt geweldig. Nog geen problemen gehad met de motor, maar ik laat toch het roetfter verwijderen denk ik. Gewoon om de problemen voor te zijn. Kent iemand nog adresjes in het noorden?
Gr. Chris
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27115
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Wij delen in ieder geval dezelfde gedachtewim de jong schreef: dat roetfilter is gewoon funest voor een mooie motorloop.
en milieu.....la' me niet lachen. net of dat goed is, je spuit tijdens de uitlaatslag brandstof in je cylinders, dat komt in je uitlaat, komt daar tot ontbranding om de prut te verbranden, en pleurt het alsnog achter eruit.....geweldig!
En die egr klep is helemaal een lachertje:
Vergelijk:
De overheid stelt dat niemand meer mag schijten dan 900 gram.
Je gaat lekker zitten na een behoorlijke avond bij de Chinees, en ontdekt dat er 1100 gram ligt in de pot.
Vervolgens eet je 200 gram zelf weer op, en voila: je voldoet weer aan de milieu eis van 900 gram!
Dat leggen we er morgen maar weer bij!
Dat is de vergelijking met de EGR klep. Belachelijk.

Ook mijn S60 ademt en "schijt" een heel stuk gemakkelijker dan hij vroeger deed.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 1st Gear member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 07.11.2014 - 21:55
Ik ben iig blij dat ik al wat positieve verhalen zie over een van de types buiten de D5 om.
Hè valt wel op dat het dan toch weer de 2.0d is, en minder de D2... En de 1.6d al helemaal niet.
Hè valt wel op dat het dan toch weer de 2.0d is, en minder de D2... En de 1.6d al helemaal niet.
Laatst gewijzigd door Bmv op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
De 2.0D is een fijne motor om ermee te rijden, ik heb er twee jaar en bijna 150000 prima mee gereden zonder noemenswaardige problemen.
De EGR eruit, roetfilter weg, en hij rijdt fantastisch.
De 1.6D hoor je veel problemen met de turbo, deze loopt op zijn tenen bij deze moteor, en eea is heel gevoelig voor juist onderhoud. De 1.6D moet je eigenlijk niet willen.
De D2 is hiermee sterk verbeterd, heel anders, en ook ik rijd daarmee al 2 maanden en 13000 km onbezorgd ermee rond, de wagen staat nu op 140000 km.
De D3 en D4 zijn heel andere motoren dan de 2.0D. Ze zijn welliswaar ook 2 liter, maar wel 5 cylinders.....net als de D5 die helemaal fantastisch is, maar een heel ander prijskaartje heeft, natuurlijk.
De EGR eruit, roetfilter weg, en hij rijdt fantastisch.
De 1.6D hoor je veel problemen met de turbo, deze loopt op zijn tenen bij deze moteor, en eea is heel gevoelig voor juist onderhoud. De 1.6D moet je eigenlijk niet willen.
De D2 is hiermee sterk verbeterd, heel anders, en ook ik rijd daarmee al 2 maanden en 13000 km onbezorgd ermee rond, de wagen staat nu op 140000 km.
De D3 en D4 zijn heel andere motoren dan de 2.0D. Ze zijn welliswaar ook 2 liter, maar wel 5 cylinders.....net als de D5 die helemaal fantastisch is, maar een heel ander prijskaartje heeft, natuurlijk.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- Elho
- 3rd Gear member
- Berichten: 251
- Lid geworden op: 07.11.2012 - 13:14
- Locatie: Limburg (B)
Hier een 2.0D eigenaar uit 2008. Heb er nu ongeveer 20.000 km zelf meegereden, aangekocht vorigjaar op 105.000 km.
Ben er zeer tevreden mee, mooi leder interieur, leuke opties, high performance audio -> wat een geluid!!! Heb besloten om niet het roetfilter te vervangen op 120.000 km, reden -> Als ik de auto buitenhaal doe ik lange afstanden, genoeg tijd om alles te laten opwarmen en af en toe wat toeren te maken om een en ander proper te maken. (Wel olie wat frequenter opvolgen!)
Komende van BMW E46 naar V50 was wel wat wennen op 'kwalitatief' vlak. Een en ander in het interieur voelt toch niet zo solide aan. Hier en daar wat goedkopere materialen. Maar hey, wat een fenomenale prijs/optie/kwaliteit verhouding!!
Ben er zeer tevreden mee, mooi leder interieur, leuke opties, high performance audio -> wat een geluid!!! Heb besloten om niet het roetfilter te vervangen op 120.000 km, reden -> Als ik de auto buitenhaal doe ik lange afstanden, genoeg tijd om alles te laten opwarmen en af en toe wat toeren te maken om een en ander proper te maken. (Wel olie wat frequenter opvolgen!)
Komende van BMW E46 naar V50 was wel wat wennen op 'kwalitatief' vlak. Een en ander in het interieur voelt toch niet zo solide aan. Hier en daar wat goedkopere materialen. Maar hey, wat een fenomenale prijs/optie/kwaliteit verhouding!!
Volvo XC60 R-Design 2019 T4 Bursting Blue
VW Passat Variant 1.4 TSI
Audi Q3 1.4 TSI
Volvo V50 2008 - 2.0D
VW Passat Variant 1.4 TSI
Audi Q3 1.4 TSI
Volvo V50 2008 - 2.0D
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
De eerdere versies van de D2 brengen ook wat problemen met zich mee. (rare geluiden vanuit de motor etc) Bij ons is de distributieriem 2 keer vervangen in 180.000 km tijd. (2 jaar)
- T!M
- 2nd Gear member
- Berichten: 171
- Lid geworden op: 25.11.2004 - 09:03
- Locatie: Nijmegen
Ik heb inmiddels 80.000km met mijn 1.6d gereden (van 70.000km naar 150.000km) zonder problemen. 1x sensor kapot, verder geen problemen. Ik houd me wel aan het onderhoudsinterval bij de dealer. Gemiddeld 1 op 17 (op 80d km) met stevig doorrijden, bij de pomp gemeten.
MY2021 Volvo V60 T6 Recharge Inscription
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
twee keer de distributie riem in 180000 km is wat veel. wat was de reden dan?
normaal staat in het boekje 240000 km, maar er is een schrijven van volvo geweest dat de wissel elke 180000 moet zijn.
dit omdat in het verleden te veel riempjes knapte rond de 190 - 200 000 km. dus is de termijn verlaagd naar 180000 km.
misschien is de tweede wissel gebeurt gewoon omdat het tijd was, en er op een of andere reden de eerste wissel niet bekend was?
normaal staat in het boekje 240000 km, maar er is een schrijven van volvo geweest dat de wissel elke 180000 moet zijn.
dit omdat in het verleden te veel riempjes knapte rond de 190 - 200 000 km. dus is de termijn verlaagd naar 180000 km.
misschien is de tweede wissel gebeurt gewoon omdat het tijd was, en er op een of andere reden de eerste wissel niet bekend was?
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
-
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 06.09.2014 - 15:10
Ook hier een tevreden 1.6 diesel rijder en afgezien van een lekkend vacuüm slangetje waardoor hij een tijdje in de nooddoop sprong rijdt hij verder top! Staat inmiddels 182.000 op de teller en geen centje pijn hier
Ik krijg steeds meer het idee dat mensen hier maar afgeven op de 1.6d omdat andere het ook zeggen. Goed onderhoud is denk ik gewoon erg belangrijk voor deze blokken.
Doe je dat op tijd dan kan je hier prima mee tonnetjes mee rijden
Volgende keer wel naar de 2.0 maar dat is omdat ik de 6 bak toch wel beetje mis
Ik krijg steeds meer het idee dat mensen hier maar afgeven op de 1.6d omdat andere het ook zeggen. Goed onderhoud is denk ik gewoon erg belangrijk voor deze blokken.
Doe je dat op tijd dan kan je hier prima mee tonnetjes mee rijden
Volgende keer wel naar de 2.0 maar dat is omdat ik de 6 bak toch wel beetje mis

-
- 1st Gear member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 09.03.2014 - 14:56
Wat mij opvalt is dat veel mensen hier met beperkte inhoudelijke kennis van de psa diesels deze hier neerzetten als onheilsmotoren gebaseert op de internetverhalen her en der hebben gelezen, welke bijna per saldo negatief zijn. (heb je ooit een topic aangemaakt genaamd "wat rijd mijn d5 fijn en probleemloos"?). Op dit forum heerst een psa hedze...
Tuurlijk zal de hier alom heilig verklaarde d5 in perspectief minder problemen vertonen.
Echter rijden er zoveel autos met de 1.6 motor rond, ze vallen niet met bosjes neer.
Ter info: heb 1.6drive 180k, 0 problemen. Vriend heeft focus 1.6 tdci 200k 0 problemen.
En dan koop je een d5 om "problemen te voorkomen" en zit je met stukken hogere vaste lasten..
Hoger verbruik, aanschafwaarde, mrb, verzekering etc. Daar kan je wel een paar turbos van kopen door de jaren heen.
Tuurlijk zal de hier alom heilig verklaarde d5 in perspectief minder problemen vertonen.
Echter rijden er zoveel autos met de 1.6 motor rond, ze vallen niet met bosjes neer.
Ter info: heb 1.6drive 180k, 0 problemen. Vriend heeft focus 1.6 tdci 200k 0 problemen.
En dan koop je een d5 om "problemen te voorkomen" en zit je met stukken hogere vaste lasten..
Hoger verbruik, aanschafwaarde, mrb, verzekering etc. Daar kan je wel een paar turbos van kopen door de jaren heen.
Laatst gewijzigd door weemayne op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- kevinwalter
- 5th Gear member
- Berichten: 1206
- Lid geworden op: 05.04.2013 - 14:04
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Tja, mijn ervaring is meer met de auto van ons zelf en een aantal kennissen. Iemand zit zelfs al aan zijn 5de versnellingsbak met de D2.
Heeft dan niks met de motor te maken maar het telt wel bij elkaar op. Plus dat je gewoon 5000 euro aan extra kosten hebt binnen 4 jaar na aankoop... Daar kan je een 2dehands D5 van kopen...

- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
- jtb81
- 3rd Gear member
- Berichten: 379
- Lid geworden op: 24.04.2014 - 08:27
5e versnellingsbak?????? Tijd voor een automaatje, want zoveel sloopt een normaal mens er niet. En er kan eens 1 slechte bak tussen zitten, maar niet 5.
Volvo V50 2.4 elan (2004) high performance audio, family line, AP coilovers, 18 inch pegassus summer, 18 inch A-Design winter, volvotune, R-Design stuur, xenon, privacy shades, mmmi, parrot.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 27.02.2008 - 20:21
- Locatie: Zwolle
Ik rijd nu een V50 uit 2009 met een 2.0D. Ben er bijna elke dag blij mee hoor!
Deze heb ik gekocht met een kmstand van 138k en heb er nu zo'n 50k opzitten. Twee probleempjes mee gehad, als ik erg mijn best deed slipte de koppeling in de 4e en 5e versnelling. Heb daarvoor onder garantie een nieuwe koppeling gekregen. Pasgeleden is de dynamo kapot gegaan, de vervangende dynamo bleek ook defect en is dus onder garantie vervangen. Afgezien van het verbruik van de motor heb ik er niet zoveel moeite mee.
Hiervoor heb ik een 1.6D uit 2006 gehad. Daar was ik minder blij mee. Gekocht bij 145k, bij 170k is er een nieuwe motor in gekomen. Daarna superblij met de auto op de momenten dat hij reed, ik heb er erg veel gedoe mee gehad na die nieuwe motor. Zo'n beetje alles is vervangen of gerepareerd, en toen bij 296k de turbo problemen begon te geven heb ik hem weggedaan. Hij rijdt echter nog steeds rond, dus wat dat betreft...
Na de 1.6D heb ik gekeken naar D5 en 2.0D. Wilde eigenlijk D5, maar vanwege het beoogde verbruik heb ik ook gekeken naar 2.0D. Er kwam eerder een 2.0D langs die me aanstond dan een D5. Voor het verbruik hoef je het uiteindelijk niet te doen. Ik heb over de afgelopen 50k een verbruik van 1:15,7, ik geloof niet dat een D5 heel veel onzuiniger is. Met de 1.6D heb ik over de 125k die ik met die nieuwe motor heb gereden een verbruik van zo'n 1:18 gehaald.
Deze heb ik gekocht met een kmstand van 138k en heb er nu zo'n 50k opzitten. Twee probleempjes mee gehad, als ik erg mijn best deed slipte de koppeling in de 4e en 5e versnelling. Heb daarvoor onder garantie een nieuwe koppeling gekregen. Pasgeleden is de dynamo kapot gegaan, de vervangende dynamo bleek ook defect en is dus onder garantie vervangen. Afgezien van het verbruik van de motor heb ik er niet zoveel moeite mee.
Hiervoor heb ik een 1.6D uit 2006 gehad. Daar was ik minder blij mee. Gekocht bij 145k, bij 170k is er een nieuwe motor in gekomen. Daarna superblij met de auto op de momenten dat hij reed, ik heb er erg veel gedoe mee gehad na die nieuwe motor. Zo'n beetje alles is vervangen of gerepareerd, en toen bij 296k de turbo problemen begon te geven heb ik hem weggedaan. Hij rijdt echter nog steeds rond, dus wat dat betreft...
Na de 1.6D heb ik gekeken naar D5 en 2.0D. Wilde eigenlijk D5, maar vanwege het beoogde verbruik heb ik ook gekeken naar 2.0D. Er kwam eerder een 2.0D langs die me aanstond dan een D5. Voor het verbruik hoef je het uiteindelijk niet te doen. Ik heb over de afgelopen 50k een verbruik van 1:15,7, ik geloof niet dat een D5 heel veel onzuiniger is. Met de 1.6D heb ik over de 125k die ik met die nieuwe motor heb gereden een verbruik van zo'n 1:18 gehaald.
Gert
Volkswagen Passat Variant
Voorgaand: V40 D2 MY14 Misty Blue, Momentum, Business Pack Pro | V70 D5 AWD Polestar MY08 Black Sapphire, Summum, Mobility Line, Active Driving Line | V50 2.0D MY09 Black Sapphire, Momentum, RTI | Volkswagen Passat Sportline Variant 1.9TDI MY07 | V50 1.6D MY06 Black Currant Pearl, Edition I, family line | Renault Mégane 1.5Dci Exception 2005 | Opel Corsa 1.7CDTI Comfort 2001
Volkswagen Passat Variant
Voorgaand: V40 D2 MY14 Misty Blue, Momentum, Business Pack Pro | V70 D5 AWD Polestar MY08 Black Sapphire, Summum, Mobility Line, Active Driving Line | V50 2.0D MY09 Black Sapphire, Momentum, RTI | Volkswagen Passat Sportline Variant 1.9TDI MY07 | V50 1.6D MY06 Black Currant Pearl, Edition I, family line | Renault Mégane 1.5Dci Exception 2005 | Opel Corsa 1.7CDTI Comfort 2001