techniek wil nog wel eens veranderen(/verbeteren) in 37 jaarRudyZ schreef:Geen idee, maar zal ongetwijfeld zo'n enorm schoepenwiel geweest zijn, die pas begon te blazen als je het niet meer nodig had. Ben wel een beetje klaar met die trage turbo's, die nieuwe technieken maken het rijden een stuk plezieriger. Een electrische turbo? Doet me een beetje aan een foehn denken![]()
2,0-liter viercilinder benzinemotor met Triple Boost-techniek
- Richo
- 4th Gear member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 04.10.2010 - 06:54
- Locatie: Limburg
Mazda 3 2010 131.549
Volvo C30 Momentum 2.0 2007 211.000 km
Volvo 264 GLE 2.7 V6 1978 167.506 km
Volvo C30 Momentum 2.0 2007 211.000 km
Volvo 264 GLE 2.7 V6 1978 167.506 km
-
Volvo-ehv
- 1st Gear member
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 02.07.2010 - 12:35
Eerste pers ervaring met deze High Performance Concept motoren. (Link naar Swedespeed forum. Daar heb ik de de links naar de Zweedse sites geplaatst)
http://forums.swedespeed.com/showthread ... gine/page3
http://forums.swedespeed.com/showthread ... gine/page3
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41707
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
En vanuit de Zweedse pers (in Google vertaling)

Door Anna Andersson ,Vandaag, 15:03
Gerelateerde artikelen
Hallo, Alrik, waar ben je en wat doe je dan?
Op dit moment sta ik en vries buiten de fabriek in Torslanda. Ik heb alleen nog maar drie ronden op het fabrieksterrein's testbaan met een S60 met nieuwe prestaties Volvo's motor, Drive-E High Performance . Ingenieurs van Volvo's hebben haar twee-liter vier-cilinder motor geduwd tot 450 pk. 450 paarden zijn erg goed, maar de overstap naar elektrische aandrijving, kunnen we zien omhoog van 600 paarden. Het zou Mumma!
De motor is niet echt?
Nee, niet op dit moment. Volvo wilde bewijzen dat je echt een sterke motor met enkele cilinders kunnen bouwen, in dit geval vier. Die prestatie hoeft niet gerelateerd te zijn aan het aantal cilinders. Volvo denkt dat het ouderwetse tellen cilinders. De basis is een S60 en de versnellingsbak komt van de diesel kant om te gaan met de grote trekkracht. Het heeft twee gemeenschappelijke turbocompressor en een elektrische 48 volt compressor.
Hoe wordt het uitgevoerd?
De baan hier bij Volvo Cars Demo Center is kort, heuvelachtige, smalle en zeer bochtig. Het eerste wat opvalt, is het geluid, het heeft een open Ferrita avgassysstem, dus het klinkt absoluut geweldig. Open de klep zal niet komen in de serie-versie, dus je te genieten zolang het duurt. Duw de Mooie van de wastegate systeem. Je voelt duidelijk dat het een turbomotor, aan en uit. Echt sportief en leuk. Maar wat is echt indrukwekkend is dat het loopt zo soepel. De drogers prima bij lage toerentallen, wat geweldig is, want het maakt het meer berijdbaar. Men kan vergelijken met de Mercedes 45 AMG heeft een super sterke viercilinder motor, maar het veel hogere snelheid vereist.
Zullen we zien de motor van de werkelijkheid dan?
Ja, er is sprake dat de motor kan worden gestopt in de S60, en dan een mooie Volvo M3 concurrent krijg je. Het doet 0-100 km / u in ongeveer 5 seconden, er zijn geen exacte cijfers, want dit is een eerste, zeer vroeg utvecklingsbil. Hetzelfde met het brandstofverbruik, een indicatie is ongeveer vijf procent hoger dan de huidige T6. Het project begon in het begin van 2014, dus dingen heel snel gegaan.
Wat gebeurt meer bij Volvo vandaag?
Nou, ik heb test-driven een geheime motor, is het embargo op dit naar 11 december, dus ik kan je niet vertellen iets meer nu, maar ik kan in ieder geval laten zien dat het was ongelooflijk indrukwekkend. Nog indrukwekkender dan de zogenaamde triple-turbo motor eigenlijk. Het zal een proefrit zijn zodra we krijgen onthullen niets meer.
Ik heb ook gereden een kinabil, S60L hybride met benzinemotor. En het was net zo goed als ik had gehoopt. ( Lees rapport Alrik's hier )
En als ik tijd heb zal ik een proefrit een P1800, Volvo 164 en een Amazone. Leuk en handig, om wat perspectief op ontwikkeling te krijgen.
• Een langere verslag van nieuwe super turbo motor in Auto Motor & Sport Nr 26, in de winkels 11 december.
Door Anna Andersson ,Vandaag, 15:03
Gerelateerde artikelen
Hallo, Alrik, waar ben je en wat doe je dan?
Op dit moment sta ik en vries buiten de fabriek in Torslanda. Ik heb alleen nog maar drie ronden op het fabrieksterrein's testbaan met een S60 met nieuwe prestaties Volvo's motor, Drive-E High Performance . Ingenieurs van Volvo's hebben haar twee-liter vier-cilinder motor geduwd tot 450 pk. 450 paarden zijn erg goed, maar de overstap naar elektrische aandrijving, kunnen we zien omhoog van 600 paarden. Het zou Mumma!
De motor is niet echt?
Nee, niet op dit moment. Volvo wilde bewijzen dat je echt een sterke motor met enkele cilinders kunnen bouwen, in dit geval vier. Die prestatie hoeft niet gerelateerd te zijn aan het aantal cilinders. Volvo denkt dat het ouderwetse tellen cilinders. De basis is een S60 en de versnellingsbak komt van de diesel kant om te gaan met de grote trekkracht. Het heeft twee gemeenschappelijke turbocompressor en een elektrische 48 volt compressor.
Hoe wordt het uitgevoerd?
De baan hier bij Volvo Cars Demo Center is kort, heuvelachtige, smalle en zeer bochtig. Het eerste wat opvalt, is het geluid, het heeft een open Ferrita avgassysstem, dus het klinkt absoluut geweldig. Open de klep zal niet komen in de serie-versie, dus je te genieten zolang het duurt. Duw de Mooie van de wastegate systeem. Je voelt duidelijk dat het een turbomotor, aan en uit. Echt sportief en leuk. Maar wat is echt indrukwekkend is dat het loopt zo soepel. De drogers prima bij lage toerentallen, wat geweldig is, want het maakt het meer berijdbaar. Men kan vergelijken met de Mercedes 45 AMG heeft een super sterke viercilinder motor, maar het veel hogere snelheid vereist.
Zullen we zien de motor van de werkelijkheid dan?
Ja, er is sprake dat de motor kan worden gestopt in de S60, en dan een mooie Volvo M3 concurrent krijg je. Het doet 0-100 km / u in ongeveer 5 seconden, er zijn geen exacte cijfers, want dit is een eerste, zeer vroeg utvecklingsbil. Hetzelfde met het brandstofverbruik, een indicatie is ongeveer vijf procent hoger dan de huidige T6. Het project begon in het begin van 2014, dus dingen heel snel gegaan.
Wat gebeurt meer bij Volvo vandaag?
Nou, ik heb test-driven een geheime motor, is het embargo op dit naar 11 december, dus ik kan je niet vertellen iets meer nu, maar ik kan in ieder geval laten zien dat het was ongelooflijk indrukwekkend. Nog indrukwekkender dan de zogenaamde triple-turbo motor eigenlijk. Het zal een proefrit zijn zodra we krijgen onthullen niets meer.
Ik heb ook gereden een kinabil, S60L hybride met benzinemotor. En het was net zo goed als ik had gehoopt. ( Lees rapport Alrik's hier )
En als ik tijd heb zal ik een proefrit een P1800, Volvo 164 en een Amazone. Leuk en handig, om wat perspectief op ontwikkeling te krijgen.
• Een langere verslag van nieuwe super turbo motor in Auto Motor & Sport Nr 26, in de winkels 11 december.
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
michel-C30
- 3rd Gear member
- Berichten: 473
- Lid geworden op: 22.06.2006 - 09:48
- Locatie: Den Haag

Via Twitter Volvoharriearendsen
Volvo 340 special aut.86
Volvo 340 1.7 88
volvo 480 turbo 90
volvo 480 gt turbo 94
Volvo S40 2.0 T 2003
Volvo C30 T-5 R-design 2008
Volvo 340 1.7 88
volvo 480 turbo 90
volvo 480 gt turbo 94
Volvo S40 2.0 T 2003
Volvo C30 T-5 R-design 2008















