Vorige week ging het motor (check engine) lampje weer aan, paar dagen later ff snel naar de dealer gebracht om te laten uitlezen en ik mocht een afspraak maken voor komende woensdag vanwege een lambdasonde die stuk is. Wat is de algemene ervaring hier? Dit lijkt me niet echt normaal, nu al bij een auto van net 8 maanden? (Ik heb er verder ook geen verstand van).
Ik zei trouwens dat het lampje WEER aan ging. Dit was namelijk de 3e of 4 keer verspreid over een paar maanden. Eerste keer bleek het een vage/loze melding te zijn over een onjuiste benzine menging die gedetecteerd werd? Die werd gereset en ging verder prima. Tijdje d'r na weer lampje branden en gaf het uitlezen iets met de koelvloeistof aan. Gecheckt, alles leek goed qua niveau etc, gereset. Dit keer duurde het niet lang voor die weer aan ging met dezelfde koelvloeistof melding en dit keer werd ie helemaal leeggehaald en opnieuw gevuld. Vermoeden was dat er lucht in was geslopen. En nu dit weer..(na een paar maanden)...lambdasonde
Hopelijk niks structureels...