Heb in het verleden de XC70 D5 2008 versie gehad en van ellende na 1,5 jaar weer weggedaan;slecht reagerende bak en geen gevoel van een lekker alerte motor...ook niet na allerlei updates en chiptuning...
Inmiddels ruim 4 jaar en zo,n 150000 in een gechipte C70 D5 GEartronic doorgebracht; Uit 2008. Die bevalt me nog steeds zo goed dat ik ,m naar prive wil halen en er lekker ver mee over de 200000 wil gaan geraken.
Nu twijfel ik eigenlijk of het uberhaupt een awd en dus D5 of de andere D3/D4 varianten moet worden...
Prive rijden we een xc70 2.5T uit 2002 en die reageert nog steeds heerlijk op gas indrukken...de D3 reed prima, de D5 is een beetje een beest...die blijft maar sleuren...
Wat is wijsheid? In ieder geval wil ik de -straks zakelijke- moderne XC70 na een aantal jaren weer naar prive halen en dan zakelijk met de concept C70 gaan rijden..die ziet er veelbelovend uit,maar die verwacht ik pas over 5-6 jaar te kunnen kopen...
keuzes,keuzes...
Ik wil in ieder geval een groot schuifdak,want het C70 gevoel zal ik ,s zomers wel eens missen