Volvo V40 met motormanagment probleem

Geproduceerd bij NedCar in Born
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Draait de brandstofpomp?
pim_nl
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 08.11.2014 - 11:57

Lijkt me van wel, kan m namelijk wel starten en dan loopt ie ook stationair. Dus dan moet de motor ook brandstof krijgen toch?
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Als de vliegwielsensor stuk is,loopt hij meestal alleen stationair of heel slecht.
Maar ok,laat hem even goed uitlezen,dan komt het probleem er vanzelf uit..
pim_nl
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 08.11.2014 - 11:57

Dat uitlezen is dus een probleem omdat ik nu niet in de gelegenheid ben om een volvo garage te bereiken of ik zou me er naar toe moeten laten slepen maar die ellende wil ik voorlopig nog even voorkomen. Ik zit nog altijd te wachten op de lambda sonde die blijkbaar uit Duitsland moet komen. Hopelijk lost dat het probleem op, anders moet ik verder gaan zoeken naar andere oorzaken zoals jij aandraagt.

Iig bedankt voor je hulp en tips !
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

pim_nl schreef: Dat uitlezen is dus een probleem omdat ik nu niet in de gelegenheid ben om een volvo garage te bereiken of ik zou me er naar toe moeten laten slepen maar die ellende wil ik voorlopig nog even voorkomen. Ik zit nog altijd te wachten op de lambda sonde die blijkbaar uit Duitsland moet komen. Hopelijk lost dat het probleem op, anders moet ik verder gaan zoeken naar andere oorzaken zoals jij aandraagt.

Iig bedankt voor je hulp en tips !
Met een defecte lambda sonde loopt hij,dus dat zal niet het probleem zijn.
pim_nl
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 08.11.2014 - 11:57

De auto loopt wel, maar zodra ik boven de 1500 toeren uitkom in de 2e versnelling valt de auto in een noodloop. Na herstart kon ik meestal doorrijden maar sinds 2 weken blijft het motormanagement lampje continu branden. Maar ben dus wel in staat stationair te rijden.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

pim_nl schreef: De auto loopt wel, maar zodra ik boven de 1500 toeren uitkom in de 2e versnelling valt de auto in een noodloop. Na herstart kon ik meestal doorrijden maar sinds 2 weken blijft het motormanagement lampje continu branden. Maar ben dus wel in staat stationair te rijden.
Ik meld het nog een keer ,,
Goed uitlezen met de juiste apparatuur,dan komt de storing er echt uit..
Wat je nu doet is gokken en misschien geld uitgeven voor niets..
pim_nl
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 08.11.2014 - 11:57

Je hebt helemaal gelijk en als het de sonde niet blijkt te zijn dan zal ik er toch aan moeten geloven om naar de garage gesleept te worden. Vooralsnog is gisteren de sonde binnengekomen, dus die ga ik er maar eens opzetten deze week.
pim_nl
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 08.11.2014 - 11:57

Goed nieuws, heb de sonde mbv een vriend van me vervangen en gelijk daarna een testrit gemaakt van een 25 km. Vooralsnog lijkt de auto het weer te doen. Heb 'm tot 120 km/h gehad zonder rare dingen zoals noodloop oid. Lijkt dus alsof het probleem is opgelost. Dus volvo-s40 & RamonRamon nogmaals hartelijk bedankt voor jullie deskundige ondersteuning!
Had ik alleen nog 1 vraagje. Het motormanagement lampje brand nog altijd en zal waarschijnlijk gerest moeten worden, kan ik m dan ook gelijk even laten uitlezen om de precieze foutcode te achterhalen. Nu ga ik liever niet naar de dealer, laatste keer nogal negatieve ervaring gehad. Dus ik wil een andere garage in de buurt zoeken die de CPU kan uitlezen. Nu is mijn vraag aan RamonRamon welk protocol de mijne ondersteund (iig geen eOBD dus, anders had ik 'm zelf ook kunnen uitlezen). Jij zei nm dat je in staat was de auto uit te lezen.
Gebruikersavatar
volvo-s40
4th Gear member
Berichten: 829
Lid geworden op: 03.12.2012 - 15:32

OBD 1 .....
dus geen OBDII of eobd.

En die stomme simpele lezers kunnen je motormanagement niet uitlezen, en het is altijd maar de gok en vraag of een universele garage dat wel (altijd) kan. In het leukste geval mag je toch naar de dealer toe.

En ja ik weet dat ik geen R&R heet :P
! WARNING ! DO NOT F*ck with my VOLVO. Serious Injury of Death May Occur.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”