On call snelheids log tegen verkeersboete?

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
lint
Geartronic member

Als het puur hypothetisch is heb je mogelijk gelijk maar in de harde werkelijke wereld worden er geen zaken gedaan met hypothesen.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
V70/2.4D/2003
8th Gear member

IkeV70: in jouw geval moet je de foto opvragen. De kentekens worden automatisch uitgelezen en daar wil wel eens iets mis mee gaan.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
IkeV70
5th Gear member

Dus dan gewoon die 39,- maar betalen?

Het punt is dat ik 100% zeker weet dat de uitdraai van de VOC app klopt. De werkelijkheid is dat de apparatuur van de politie hier niet klopt. Ik weet dat zeker omdat ik me het kan herinneren, omdat ik in mijn telefoon geschiedenis berichten zie staan die ik gestuurd heb vanuit de plek waar ik was op het tijdstip van de vermeende overtreding (berichten in de trend van "ik vertrek over een kwartier naar huis"), ik foto's gemaakt heb op het tijdstip van de vermeende overtreding, in mijn telefoon is te zien hoe laat dat was, ik niet alleen was maar met meerdere bekenden die kunnen beamen dat ik om 16:45 nog niet vertrokken was, en, het meest precies van allemaal: de VOC rittenregistratie.
Ik weet het dus 100% zeker. Maarja, geen enkele van mijn "bewijzen" zullen geaccepteerd worden omdat ze niet geijkt zijn, omdat ermee gemanipuleerd kan worden, getuigen weten wel ongeveer, maar inmiddels ook niet helemaal precies meer hoe laat ik weg ging, etc. Beetje ongelijke strijd dus, ik en de waarheid tegenover het OM en hun wet Mulder en ijkrapporten en fotoapparatuur met datum en tijdvermelding en politieagenten die verklaren het toch echt geconstateerd te hebben enzovoort.

Ik ben in beroep gegaan tegen de beschikking. Ik heb zo volledig mogelijk proberen uiteen te zetten waarom de gecontstateerde overtreding niet kan kloppen. Ik heb er idd een uitdraai van de VOC rittenregistratie bijgevoegd. Dus afwachten. Ik vrees ook dat het tevergeefs zal blijken, maar we zullen zien. Lang leve de rechtsstaat.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V70/2.4D/2003
8th Gear member

Ook dat is een insteek. Succes met de bezwaarprocedure.
Vigilat ut quiescant
IkeV70
5th Gear member

V70/2.4D/2003 schreef: IkeV70: in jouw geval moet je de foto opvragen. De kentekens worden automatisch uitgelezen en daar wil wel eens iets mis mee gaan.
De foto zal er wel zijn, ik reed wel op de plek van de overtreding, maar om 17:45, niet om 16:45. Foto online opvragen lukte niet (grr).
Maar ok, ik zal later nog eens een poging doen.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
diesel01
Geartronic member

Dit is overigens ook zo'n verhaal..
Indien de camera de werkelijke snelheid laat zien dan is de reactie van de agent best bijzonder te noemen.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Paul
Geartronic member

Maar die in Amsterdam is heel dicht bij mijn huis, nooit gezien daar, of ben je geflitst door die nieuwe stoplichtflitser?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
NielsPHEV
7th Gear member

IkeV70 schreef: Dus dan gewoon die 39,- maar betalen?

Het punt is dat ik 100% zeker weet dat de uitdraai van de VOC app klopt. De werkelijkheid is dat de apparatuur van de politie hier niet klopt. Ik weet dat zeker omdat ik me het kan herinneren, omdat ik in mijn telefoon geschiedenis berichten zie staan die ik gestuurd heb vanuit de plek waar ik was op het tijdstip van de vermeende overtreding (berichten in de trend van "ik vertrek over een kwartier naar huis"), ik foto's gemaakt heb op het tijdstip van de vermeende overtreding, in mijn telefoon is te zien hoe laat dat was, ik niet alleen was maar met meerdere bekenden die kunnen beamen dat ik om 16:45 nog niet vertrokken was, en, het meest precies van allemaal: de VOC rittenregistratie.
Ik weet het dus 100% zeker. Maarja, geen enkele van mijn "bewijzen" zullen geaccepteerd worden omdat ze niet geijkt zijn, omdat ermee gemanipuleerd kan worden, getuigen weten wel ongeveer, maar inmiddels ook niet helemaal precies meer hoe laat ik weg ging, etc. Beetje ongelijke strijd dus, ik en de waarheid tegenover het OM en hun wet Mulder en ijkrapporten en fotoapparatuur met datum en tijdvermelding en politieagenten die verklaren het toch echt geconstateerd te hebben enzovoort.

Ik ben in beroep gegaan tegen de beschikking. Ik heb zo volledig mogelijk proberen uiteen te zetten waarom de gecontstateerde overtreding niet kan kloppen. Ik heb er idd een uitdraai van de VOC rittenregistratie bijgevoegd. Dus afwachten. Ik vrees ook dat het tevergeefs zal blijken, maar we zullen zien. Lang leve de rechtsstaat.
Je formuleert slim (wellicht zelfs uitgekookt) zou het wellicht kunnen dat je er wel bent geweest bent en ook de overtreding hebt begaan maar dat er "alleen" een fout is geslopen in de registratie van datum en of tijd op basis waarvan je nu de vermoorde onschuld speelt? Oja, reeds bij voorbaat geen antwoord is ook een antwoord !
IkeV70
5th Gear member

NielsPHEV schreef:
Je formuleert slim (wellicht zelfs uitgekookt) zou het wellicht kunnen dat je er wel bent geweest bent en ook de overtreding hebt begaan maar dat er "alleen" een fout is geslopen in de registratie van datum en of tijd op basis waarvan je nu de vermoorde onschuld speelt? Oja, reeds bij voorbaat geen antwoord is ook een antwoord !
Vermoorde onschuld? Nee hoor, gewoon onschuld. Onschuldig zolang schuld niet bewezen is. Zo werkt het.

Misschien ben ik wel geflitst toen ik een uur later langs dat punt reed. Maar dan klopt de klok van de apparatuur dus niet. De snelheidsmeting wel? Misschien ook niet. Ik rij een paar keer per week langs dat punt, misschien bedoelden ze wel een hele andere dag.
Nee, voordat er een boete gegeven kan worden moet alles gewoon precies kloppen. Heel simpel.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH Power Blue
2nd Gear member

RichieB schreef: Ik zie een nuttige discussie over de bruikbaarheid van VOC bij het weerleggen van een snelheidsovertreding ...
+1

Laten we eens kijken of Autozoeker en IkeV70 nieuwe jurisprudentie opleveren <_<
V60 PIH Power Blue met Belgische packs Xenium, Hybrid Technology, Business Motion, Advanced Safety, Security en Winter.
V70 Cedar Green 2.5 T
NielsPHEV
7th Gear member

IkeV70 schreef:
NielsPHEV schreef:
Vermoorde onschuld? Nee hoor, gewoon onschuld. Onschuldig zolang schuld niet bewezen is. Zo werkt het.

Misschien ben ik wel geflitst toen ik een uur later langs dat punt reed. Maar dan klopt de klok van de apparatuur dus niet. De snelheidsmeting wel? Misschien ook niet. Ik rij een paar keer per week langs dat punt, misschien bedoelden ze wel een hele andere dag.
Nee, voordat er een boete gegeven kan worden moet alles gewoon precies kloppen. Heel simpel.
Je weet zelf of je wel of niet schuldig bent anders had je gewoon de foto op gevraagd om vervolgens vast te stellen dat er een ander kenteken op staat. Helaas bevestig je mijn vooronderstelling je bent fout geweest en hebt de overtreding op die plaats begaan de datum cq tijdregistratie van de constatering klopt niet helemaal en nu ineens worden we creatief ik snap daadwerkelijk niet waar je voor jezelf de onderbouwing van een bezwaar vandaan haalt. Je bent niet bezig je recht te halen je bent bezig iets wat krom is recht te buigen.
IkeV70
5th Gear member

NielsPHEV schreef: Je weet zelf of je wel of niet schuldig bent anders had je gewoon de foto op gevraagd om vervolgens vast te stellen dat er een ander kenteken op staat. Helaas bevestig je mijn vooronderstelling je bent fout geweest en hebt de overtreding op die plaats begaan de datum cq tijdregistratie van de constatering klopt niet helemaal en nu ineens worden we creatief ik snap daadwerkelijk niet waar je voor jezelf de onderbouwing van een bezwaar vandaan haalt. Je bent niet bezig je recht te halen je bent bezig iets wat krom is recht te buigen.
?

Ik weet 1 ding zeker. Het ten laste gelegde klopt niet. Ik was daar niet op dat tijdstip. Dat is de kern van mijn bezwaar. Ik zie niet wat daar zo creatief aan is.
Dat ik daar in werkelijkheid een uur later ben geflitst is alleen maar een vermoeden. Misschien klopt dat niet eens. Ik zal proberen die foto alsnog op te vragen.

Maar Niels,
Stel dat de gegevens op de foto overeenkomen met de gegevens op de beschikking. Mijn auto, snelheid en tijdstip zoals vermeld. Vind je dan dat de beschikking terecht is, ondanks dat in elk geval het tijdstip niet klopt (en misschien dus wel meer) ?
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
NielsPHEV
7th Gear member

eerst de excecutive summary als antwoord op de vraag dan de nuancering: JA

Uiteraard er vanuitgaande dat de flitskastautomaatmachinedinges geijkt is en het jouw auto is die op de foto staat. Er is namelijk geen enkel verband tussen een klokje wat nog op zomertijd staat en de juistheid van de snelheidsmeting ik vind het vergelijkbaar met een agent die de datum verkeerd opschrijft of een spelfout maakt in je naam terwijl je de overtreding wel hebt begaan.

Maar nu nog eens wat je gebruikt VOC eenzijdig wat gaf VOC aan toen je een uurtje later daar wel langs reed ? VOC meet registreerd namelijk nooit een te hoge snelheid.
V70/2.4D/2003
8th Gear member

En die kasten zijn tegenwoordig digitaal.......hangen online aan de computers van het CJIB. Zomertijd of wintertijd, gaat allemaal automatisch.
Vigilat ut quiescant
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

Ik ben eens vrijgesproken op basis van tijd. Op de bewuste zondag gewerkt maar de flitspaal (in Utrecht) stond nog op zomertijd.

En daar naast heeft mijn zakelijke Vivaro Track & Trace in het vooronder waarvan ik verwacht dat ik kan aantonen ergens niet te rijden. Of met een andere snelheid dan de Gatso-meter aangeeft.
Mark

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
IkeV70
5th Gear member

NielsPHEV schreef: eerst de excecutive summary als antwoord op de vraag dan de nuancering: JA
Daar verschillen wij dan van mening. Als het OM fouten maakt kan en mag dat niet leiden tot veroordelingen, ook in geval van kleine overtredingen, ook in het geval van vormfouten.

Wat betreft die zomertijd, dat dacht ik eerst ook. Maar dat klopt niet, als het apparaat op zomertijd had gestaan dan zou hij een uur voor gestaan hebben, dus op 18:46, niet een uur achter.

Wat de VOC snelheidsregistratie betreft: De VOC app is niet nauwkeurig genoeg om dit na te kijken. Ik weet ook niet precies waar de meting gedaan is. Maar ik ben de flauwste niet, ik zal zo even een screenshot plaatsen.
Laatst gewijzigd door IkeV70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
IkeV70
5th Gear member

V70/2.4D/2003 schreef: En die kasten zijn tegenwoordig digitaal.......hangen online aan de computers van het CJIB. Zomertijd of wintertijd, gaat allemaal automatisch.
Het was geen flitspaal. Waarschijnlijk een camera in een auto geparkeerd langs de weg.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
diesel01
Geartronic member

Maar whisky en saltuvo staan klaar, dus hophop bezwaar aantekenen en laat ons weten wat het is geworden.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
IkeV70
5th Gear member

NielsPHEV schreef: Maar nu nog eens wat je gebruikt VOC eenzijdig wat gaf VOC aan toen je een uurtje later daar wel langs reed ? VOC meet registreerd namelijk nooit een te hoge snelheid.
Screenshot. Die gele weg (waar ik een rode pijl in getekend heb) is de Rustenburgerweg, het plaats delict. De VOC app heeft het begin van mijn route dwars door het Waarderhout bos getekend, maar dat klopt dus niet (dat zul je van me aan moeten nemen)

Pijl met START geeft aan waar de reis begon, vanaf daar draaide ik van de parkeerplaats rechtsaf de weg op.
Pijl met FLITS is denk ik (maar dat weet ik dus niet zeker) waar ik geflitst zou zijn (als dat uberhaupt al zo is, etc etc)
Volgens de snelheidsregistratie van de VOC app zou de hoogste snelheid op het hele traject 56 km/h geweest zijn. Als dat klopt dan te snel. Geen 58 km/h zoals vermeld op de beschikking. Maar ja, hoe nauwkeurig is de VOC app? Geen idee. Op basis van deze informatie kunnen we niet vaststellen of en waar er precies een overtreding begaan is.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door IkeV70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V70/2.4D/2003
8th Gear member

Auto of paal, het maat niet uit. Het is allemaal digitaal. Auto ;s avonds aan de uitlees-upload-dinges en in Leeuwarden doet de printer "shift" en "F7" en print allemaal acceptgiro's uit.
Als het OM fouten maakt kan en mag dat niet leiden tot veroordelingen, ook in geval van kleine overtredingen, ook in het geval van vormfouten.
En daar zeg je een waarheid gelijk een koe. En ook al zegt die koe "boeh", zowel overtredingen als misdrijven zullen slechts schuldig verklaard worden door de zittende magistratuur indien het feit wettig en overtuigend bewezen en strafbaar is bevonden.

En dus: bezwaar en zaak aanhangig maken bij de rechter. Zo simpel is het, zo moet het. Daar kunnen wij maanden over door kletsen maar dat heeft geen zin. Ik heb (en neem van mij aan dat ik dat best wel moeilijk uit mijn strot krijg) nog steeds vertrouwen in onze onafhankelijke rechtspraak, één van de pijlers waarop onze democratie gebouwd is.

Maar als de meetwijze en gebruikte apparatuur de juiste is, het zaakje geijkt en juist was ingesteld en de auto op de foto voorzien is van een kenteken dat op jouw naam is gesteld......rest de rechter slechts één ding en dat is vonnis wijzen met het vriendelijke verzoek een donatie aan de staatskas te doen.
Vigilat ut quiescant
Gesloten

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”