Positieve verhalen over de v50 1.6D, 2.0D en de D2

Geleverd vanaf 2003
Gebruikersavatar
kevinwalter
5th Gear member
Berichten: 1206
Lid geworden op: 05.04.2013 - 14:04
Locatie: Leusden
Contacteer:

jtb81 schreef: 5e versnellingsbak?????? Tijd voor een automaatje, want zoveel sloopt een normaal mens er niet. En er kan eens 1 slechte bak tussen zitten, maar niet 5.
Volvo heeft keer op keer een inspectie gedaan op de versnellingsbak en het bleek iedere keer een productiefout te zijn. Gelukkig werd hij daardoor wel gratis vervangen maar wel iedere keer problemen...
Zo ver ik weet rijdt hij gewoon normaal.

Nog een leuke feit, er stond 80dkm op de klok. :')
Laatst gewijzigd door kevinwalter op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
Gebruikersavatar
suban
2nd Gear member
Berichten: 135
Lid geworden op: 20.11.2013 - 18:30
Locatie: oud turnhout

Ik rij nu bijna 120000km met een v50 16d van 2009 en nog 0 problemen gehad.Problemen voorkomen is minder kortje ritjes doen want daarvoor zijn de moderne diesels niet voor gemaakt!
Laatst gewijzigd door suban op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
+++volvo v50 2008 momentum topline uitvoering+++
Gebruikersavatar
saab99gl1984
2nd Gear member
Berichten: 178
Lid geworden op: 21.06.2007 - 11:08

Ik heb 2 V50's 2.0D gereden. Wat mij betreft heerlijke diesels met voldoende koppel en vermogen. Verbruik zo'n 1 op 17 / 1op 18 mee gereden. Indien ik prive een auto zou moeten kopen koos ik waarschijnlijk voor een V50 2.0D kiezen.

Alexander
Huidig: Volvo V60 T5 Momentum 2018
Van mijn vrouw: Ford Fiesta Crossroad 2008

Vroeger:
2005-2007: V50 2.0D Momentum (2004)
2007-2010: V50 2.0D Momentum (2007)
2010-2012: V50 2.4 Momentum (2006)
2013-2016: V60 T3 Kinetic (2013)
2016-2018: V70 D3 Polar 2016
Arjan15
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 27.07.2012 - 15:15
Locatie: Den Haag

Prima ervaringen met de 1.6d. Een paar onverwachte reparaties. Geen stoplichtsprinter, maar daar ben ik ook niet naar op zoek. Met belading (bv. vakantie of met meerdere mensen in de auto) moet er wat meer gas worden gegeven en op andere momenten worden geschakeld. Afgelopen zomer weer naar Zuid-Europa geweest, na een halve dag rijden is de auto pas echt goed opgewarmd en krijgt ie het naar zijn zin! Mijn 1.6d heeft overigens geen roetfilter.

--Alle discussies over dat een D5 beter zou zijn, vind ik persoonlijk hier niet op z'n plaats. De topictitel vraagt immers naar positieve verhalen over de genoemde motoren.
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24620
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

kevinwalter schreef:
jtb81 schreef: 5e versnellingsbak?????? Tijd voor een automaatje, want zoveel sloopt een normaal mens er niet. En er kan eens 1 slechte bak tussen zitten, maar niet 5.
Volvo heeft keer op keer een inspectie gedaan op de versnellingsbak en het bleek iedere keer een productiefout te zijn. Gelukkig werd hij daardoor wel gratis vervangen maar wel iedere keer problemen...
Zo ver ik weet rijdt hij gewoon normaal.

Nog een leuke feit, er stond 80dkm op de klok. :')
Dit is meer een kwestie van botte pech dan dat er structureel iets fouts zit in die bakken. Anders zou het veel vaker voorkomen.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
koos
2nd Gear member
Berichten: 86
Lid geworden op: 30.01.2007 - 12:15

Nu 245000 km in een V50 1.6d drive, op een defecte EGR klep bij 90000 na (garantie), 0,0 problemen en een gemiddeld verbruik van 1 op 20. Ik rij 55000 per jaar. Gewoon goed en op tijd de beurten laten uitvoeren en dan kan hij volgens mij nog probleemloos 2 ton meer aan!

Mijn vorige 1.6d uit 2007 had meer problemen, maar waren niet te wijten aan de motor, maar aan de electronica.
Gebruikersavatar
Alex V70R
2nd Gear member
Berichten: 202
Lid geworden op: 09.09.2005 - 16:00
Locatie: Zoetermeer

Hier ook enkel positieve ervaringen.
Heb van 2007-2009 130.000 km met een V50 2.0D gereden.
In die tijd is de auto behoorlijk uitgewrongen, maar hij heeft geen stap verkeerd gezet.
Een van de meest fijne auto's die ik gehad heb. Volgens mijn vriendin zelfs de meest fijne, die mist hem nog steeds.

Gr. Alex.
2019 Volvo S60 T5 Intro edition
2003 Volvo XC90 T6 AWD
Bmv
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 07.11.2014 - 21:55

Gaat goed dit!! :)
Tx iedereen
Remko1971
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 24.11.2014 - 10:43

Ruim 5 jaar een 2.0d gereden en er elke dag van genoten. uiteindelijk iets van 230k in gereden als ik me goed herinner. Sowieso vind ik het een mooi model waar je nog zeker in gezien kan worden. Echt Volvo.
Eigenlijk nooit problemen met de auto gehad. dealer onderhouden. Enige probleem dat na een aantal jaren de airco lek leek maar geen gaatje werd gevinden, dus af en toe bij laten vullen. Motorisch nooit problemen en buiten het reguliere onderhoud geen bijzondere kosten aan gehad.
Tempelier
1st Gear member
Berichten: 36
Lid geworden op: 31.03.2011 - 20:56

Ook hier prima ervaringen met de 1.6d. Een paar onverwachte kosten gehad maar dat heb je met elke auto wel eens..
Voor de rest prima auto die mij nog nooit echt heeft laten staan door niet meer te rijden. Het enige eufel was de wel bekende roetfilter, maar die heb ik er 1,5 jaar geleden laten uitboren.
Heb spijt dat ik het niet veel eerder heb laten doen = zaligheid!
Gebruikersavatar
Migaddo
2nd Gear member
Berichten: 147
Lid geworden op: 29.06.2010 - 21:31
Locatie: Amsterdam

Ik geniet nog steeds van mijn 2.0D uit 2004 met 415K op de teller.
Motorisch geen problemen gehad, (gekocht bij 250K).
Een keer een noodloop, en het bleek een kabeltje te zijn richting de turbo.

Wel heb ik bij aankoop de EGR laten afdoppen.
Verder wel regulier en bijtijds onderhoud.
Gebruikersavatar
prodigy
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 01.06.2013 - 14:02
Locatie: Regio Nijmegen

in anderhalf jaar een 1.6d van 120 naar 180k gereden. Duidelijk 2 hoofstukken. Het met en zonder roetfilter tijdperk. Met: volkomen piep, van noodloop naar noodloop en de meest vreemde fouten die er eigenlijk niet waren (anti skid, turbodruk, gloeibougies en weet ik wat nog meer). Zonder: Uitstekend en tot nu toe zonder fouten (behalve een incorrecte checksum ;-) !!
Zal best niet mogen, maar weg met die kurk uit de uitlaat!
'08 Volvo V50 1.6d Edition II - Barents Blue pearl - 17"; Spartacus
Geitje
2nd Gear member
Berichten: 51
Lid geworden op: 06.08.2014 - 21:35

Inderdaad ook wel veel positieve verhalen over de PSA diesels.
Mijn persoonlijke mening is dat Volvo's met PSA/Ford motoren geen (volledige) Volvo's zijn... Er zit gewoon verschil in kwaliteit en degelijkheid met de motoren van Volvo makelij.
Volgens mij moet je ervoor uitkijken dat je met zo'n topic niet onterecht moed inpraat met een gecensureerd topic. Mensen moeten een eerlijk beeld krijgen van een auto die ze willen kopen. Als je het objectief bekijkt zijn er gewoon erg veel problemen met de PSA motoren.
Volvo V50 2.4 (140pk), 2008, geartronic, 144.000km
~Thijs~
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 15.12.2014 - 23:26

Hier een 1.6d met nog maar 310dkm. Heeft het nog prima naar z'n zin, gemiddeld verbruik 1:21.5 O-)
Gebruikersavatar
Herbal
2nd Gear member
Berichten: 94
Lid geworden op: 16.03.2008 - 15:11
Locatie: BE Limburg

V70 2.0D van mei 2008. Met PSA-motor dus. Privé gekocht. Voorheen Ford gereden. Ik weet het nu wel... Ik blijf bij Volvo. Nooit zo'n fijne auto gehad als mijn V70. Ik ben van plan er nog lang mee te rijden als het even meezit. Tot op heden geen noemenswaardige extra kosten aan gehad. Regulier onderhoud via dealer. Het is geen strepentrekker, maar voldoende krachtig en voldoende koppel in lage toeren. Zeer tevreden dus. Vandaag 146.000 km gezien op de teller, dus niet echt een veelrijder, maar toch gemiddeld 20 à 25k per jaar. Maandag nieuwe winterwielenset en rond de jaarwisseling nog eens diep Duitsland in. Fahren fahren fahren auf der Autobahn :-)
Laatst gewijzigd door Herbal op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Migaddo
2nd Gear member
Berichten: 147
Lid geworden op: 29.06.2010 - 21:31
Locatie: Amsterdam

Geitje schreef: Inderdaad ook wel veel positieve verhalen over de PSA diesels.
Mijn persoonlijke mening is dat Volvo's met PSA/Ford motoren geen (volledige) Volvo's zijn... Er zit gewoon verschil in kwaliteit en degelijkheid met de motoren van Volvo makelij.
Volgens mij moet je ervoor uitkijken dat je met zo'n topic niet onterecht moed inpraat met een gecensureerd topic. Mensen moeten een eerlijk beeld krijgen van een auto die ze willen kopen. Als je het objectief bekijkt zijn er gewoon erg veel problemen met de PSA motoren.
Niet helemaal mee eens, klagende mensen verschijnen eerder op een forum dan mensen die tevreden zijn.
Dus om een objectief beeld te verkrijgen, is het goed om ook na te gaan hoeveel mensen er wel tevreden zijn.

Ik zie in ieder geval nog heel veel Volvo's met de PSA/Ford motoren rondrijden. Dat wil natuurlijk ook wat zeggen.

Kan best zijn dat de Volvomotoren iets beter zijn, maar voor een ieder is het een afweging waar ze voor kiezen.
Laten we eerlijk zijn, alle auto's van tegenwoordig bezitten onderdelen van andere auto's dat is ook de reden dat er nog innovatie plaats kan vinden, anders wordt het te duur, en dat gaat de consument dan voelen.
mad_manic
2nd Gear member
Berichten: 113
Lid geworden op: 07.02.2007 - 22:40

Geitje schreef: Inderdaad ook wel veel positieve verhalen over de PSA diesels.
Mijn persoonlijke mening is dat Volvo's met PSA/Ford motoren geen (volledige) Volvo's zijn... Er zit gewoon verschil in kwaliteit en degelijkheid met de motoren van Volvo makelij.
Volgens mij moet je ervoor uitkijken dat je met zo'n topic niet onterecht moed inpraat met een gecensureerd topic. Mensen moeten een eerlijk beeld krijgen van een auto die ze willen kopen. Als je het objectief bekijkt zijn er gewoon erg veel problemen met de PSA motoren.
Als je jouw stelling doortrekt naar de Nederlandse markt dan vermoed ik dat er meer 'geen volledige volvo's' in Nederland rondrijden dan 'echte' volvo's over de laatste twintig jaar gezien alle verkochte volvo modellen die naast PSA/Ford met Renault motoren rondrijden (440/460/480, S40/V40 classic etc). Het is vrij simpel, hoe meer modellen er van rondrijden des te meer problemen er gemeld worden. Daarnaast worden negatieve ervaringen eerder gedeeld dan positieve.
Heb met mijn vorige auto een V40 met Renault motor bijna 4 ton gereden en was nog steeds prima toen ik deze wegdeed. Als ik de verhalen mocht geloven over deze motor die ook in de laguna lag destijds dan was ik nooit zover gekomen qua kilometerstand.
Volvo V60 T4 Summum, MY 2014
Volvo V70 2.0D Limited Edition, MY 2009
Volvo V40 1.9D 115pk Sports Edition MY2003, Virtual Blue
Volvo 440 DL 1.6 MY1993
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33108
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Gecensureerd topic, hou dan ook even rekening mee dat meer mensen met problemen zich op online fora melden dan dat mensen heel blij zijn met hun product en dit overal schrijven.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
wim de jong
5th Gear member
Berichten: 2199
Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
Locatie: Leusden
Contacteer:

het grootste probleem met die PSA motoren is de EGR problematiek, icm het roetfilter en die bijbehorende elektronica modules.

Pleur die zooi eruit en je hebt een goede en betrouwbare krachtbron. (mits goed onderhouden en beurtjes gehad, want daar zijn ze ook gevoelig voor)
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20


C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
weemayne
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 09.03.2014 - 14:56

Geitje schreef: Inderdaad ook wel veel positieve verhalen over de PSA diesels.
Mijn persoonlijke mening is dat Volvo's met PSA/Ford motoren geen (volledige) Volvo's zijn... Er zit gewoon verschil in kwaliteit en degelijkheid met de motoren van Volvo makelij.
Compleet gebaseerd op onderbuikgevoelens en niet op technische kennis. Vertel is, wat maakt deze 'echte' Volvo motoren dan zoveel degelijker?
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”