Niet meer zo blij met m'n S60 D5.....

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Gast

@CE, als ze het onderdeel onder de motorkap hebben aangewezen, kan je er misschien ook een foto van maken?
Ce
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 28.07.2006 - 17:53

Ik zal een foto maken EN nog 'ns navraag doen...
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14848
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Vol spanning klopt ons hart.... wie de enz enz
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Ce
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 28.07.2006 - 17:53

Dit onderdeel, in het midden van de foto, werd aangewezen als schuldige. De slang is een tijdje afgekoppeld geweest en het probleem was weg. Aangekoppeld keerde het probleem terug. Pas na vernieuwing van diverse onderdelen was e.e.a. verholpen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Emiel
3rd Gear member
Berichten: 262
Lid geworden op: 01.03.2005 - 20:43

Zijn gewoon motorsteunen die zich aan hand van vacuum hun hardheid veranderen. Om trillingen en blok-kanteling op te vangen. En gaan wel ns kapot. Ook de slangetjes willen wel ns scheuren.
Afbeelding
NordicTurbo.nl
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14848
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Is dat bij alle volvo's? :roll:
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Zeg je dat de S60 pneumatische motorsteunen heeft? Is dat bij alle bouwjaren?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Emiel
3rd Gear member
Berichten: 262
Lid geworden op: 01.03.2005 - 20:43

Alle diesels (D5's)...
Afbeelding
NordicTurbo.nl
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Tsss, de techniek gaat wel hard vooruit. Wel comfort verhogend denk ik, maar ook eerder stuk, en als het stuk gaat kost het ook weer eens de hoofdprijs gok ik zo. Om die fijne rijeigenschappen rijd je natuurlijk in zo'n auto, maar soms vind ik het wel eens jammer dat de moderne auto's zo gecompliceerd in elkaar steken. Zeker als een auto wat ouder wordt gaat het netjes houden erg veel geld kosten. En rijplezier zit hem niet altijd in dit soort comfort verhogende zaken. Pak bijvoorbeeld eens aan Alfa guilia GTV Bertone uit pak hem beet 1970. Rijd geweldig zonder allerlij poespas. Comfort is natuurlijk een andere zaak, maar wel goed voor een hele brede grijns op het gezicht (breder dan met de S60).
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14848
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

edraket schreef:Zeg je dat de S60 pneumatische motorsteunen heeft? Is dat bij alle bouwjaren?
GOH
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Gebruikersavatar
fluz
3rd Gear member
Berichten: 340
Lid geworden op: 05.11.2004 - 10:58
Locatie: Utrecht

Hebben we het hier over de beruchte scheurende turboslang die onder coulance vervangen dient te worden???
Hoezo coulance de dealer heeft mij hier rustig :oops: voor laten betalen?
Gebruikersavatar
Hans
8th Gear member
Berichten: 10603
Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
Locatie: Z.O.Brabant
Contacteer:

Ja, wat niet weet wat niet deert. Vraag het maar eens na.
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Rob Imhann
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 10.04.2008 - 09:40

dat in vermogen terug nemen,was dat tijdelijk of permanent en wat hebben ze vervangen.
Rob Imhann
hermano
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 30.03.2008 - 11:38

ben zelf ook in het bezit van een s60 uit 2002 2.4d5 maar heb niks geen last , bevalt prima heb alleen een rammeltje in het dashboard maar kan het niet echt traceren

denk bij de boxen in de lange roosters
heeft iemand er ook last van gehad??

grtt herman
zwolly
4th Gear member
Berichten: 503
Lid geworden op: 17.04.2005 - 23:06
Locatie: zwolle

dat slangetje vd motorsteun zit ook een t stukje tussen, waar moet dit stukje slang aan? aan een nippel vd bak (lijkt of er aan de bak een soort nippel ofzo gewoon open is, of heeft dat wat met druklager te maken?)of?? bij mij is die met een schroefje afgedopt,het t stukje dan=afgedopt met schroefje..... vreemd. loopt wel gewoon naar luchtfilterhuis,echter t stuk in het midden ong met schroefje erin....

wie weet het??
zwolly
S40 1.8 11-1996 donkerrood metallic handgeschakeld (verkocht)
S40 1.8 09-2001 pure silver sports automaat (verkocht)
S60-D5 edition -11-2003- black stone-handgeschakeld. (verkocht)

Mercedes S-klasse coupe V8 , nieuwstaat,automaat en alle opties, lpg.
Gebruikersavatar
24AB2
3rd Gear member
Berichten: 443
Lid geworden op: 07.06.2008 - 19:59
Contacteer:

vacuum pomp - elek. klep - T splitsing - 2 motorsteunen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
zwolly
4th Gear member
Berichten: 503
Lid geworden op: 17.04.2005 - 23:06
Locatie: zwolle

zou dus betekenen dat 1 motorsteun geen vacuum krijgt.... de voorste die je zo kunt zien is wel ok , zit de ander dus achter ergens, eerder lag er ook een slangetje iets los over de versnellingsbak gewoon vast aan dat t stukje, zla es kijken, waarom zou dit nu zo gedaan zijn eigenlijk...?
zwolly
S40 1.8 11-1996 donkerrood metallic handgeschakeld (verkocht)
S40 1.8 09-2001 pure silver sports automaat (verkocht)
S60-D5 edition -11-2003- black stone-handgeschakeld. (verkocht)

Mercedes S-klasse coupe V8 , nieuwstaat,automaat en alle opties, lpg.
Gebruikersavatar
hadico
5th Gear member
Berichten: 1374
Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
Locatie: Amstelveen

Vervelende is dat als hier een vacuumlek optreed de turboregelklep niet voldoende vacuum krijgt en het motormanagement hier op reageert met een foutmelding/noodloop situatie.
zwolly
4th Gear member
Berichten: 503
Lid geworden op: 17.04.2005 - 23:06
Locatie: zwolle

is dat zo, eerder was al eens vergeten ma gesleutel id bak om het slangetje vd voorste motorsteun te plaatsen en toen had ik getok met optrekken en geen meldingen , nu ook geen meldingen rijd verder prima naar mijn idee, en voorheen zat dit niet afgedopt met schroefje en lag slangetje over de bak naar achter..... maar geen rare geluiden ofzo, maar als blijkt dat moedwillig de achterste motorsteun is afgesloten ...... waarom zou dat gedaan worden eigenlijk......
zwolly
S40 1.8 11-1996 donkerrood metallic handgeschakeld (verkocht)
S40 1.8 09-2001 pure silver sports automaat (verkocht)
S60-D5 edition -11-2003- black stone-handgeschakeld. (verkocht)

Mercedes S-klasse coupe V8 , nieuwstaat,automaat en alle opties, lpg.
Gebruikersavatar
hadico
5th Gear member
Berichten: 1374
Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
Locatie: Amstelveen

Als er een word afgedopt is er iets aan de hand dus lekke steun of de slang is lek, volg de slang maar eens vanaf de klep op het luchtfilterhuis deze gaat via een T stukje over op de vacuumslang die ook je turboregelklep bedient.
Als het lek groot genoeg is werkt dus je turbodrukregelklep ook niet goed meer deze zit achter de gebogen vuldrukslang aan de voorzijde op je blok.
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”