Ik ben nieuw op dit forum en zal me even voorstellen, Ivo 28 jaar woon in Tilburg en ben op zoek naar een Volvo S40 vanaf het bouwjaar 2004

Op het moment rij ik een Chevrolet Aveo sedan uit 2007 en die is nodig aan vervanging toe

ook de 80 naar 120kmph in 20 seconden beginnen behoorlijk op m'n zenuwen te werken aangezien ik vooral op de snelweg te vinden ben.
Nu ben ik al een tijdje aan het kijken naar een S40 maar er staan er op het moment erg weinig op met een lpg installatie op dus dacht waarom niet gewoon naderhand een in laten bouwen, aangezien ik ongeveer 40.000 per jaar rij leek me dit wel een verstandige optie.
nu zit ik met een vraag namelijk het volgende:
wat voor blok is beter om een lpg/ lpi installatie in te laten bouwen?
1.6 laat ik voor wat het is aangezien ik vooral op de snelweg te vinden ben en het wel fijn vind om een beetje vlot met het verkeer mee te kunnen komen.
1.8 is een optie ook het feit dat daar een ketting in zit spreekt me wel aan en dat deze auto een gewichtsklasse lager is dan een 2.4 is ook mooi mee genomen.
2.4 graag jullie mening hier over en zit er echt zo veel verschil tussen de 140 pk of de 170?
2.5 T5 ik ben bang dat ik hier in vergelijking met een 1.8 of een 2.4 de hoofdprijs voor zal moeten betalen en dat mn verbruik ook vele male hoger zal zijn dan bij andere opties.
Ik ben benieuwd naar jullie antwoord.
Groeten, Ivo.