geregeld krijg ik van mede weggebruikers een "vriendelijke" groot licht waarschuwing. Het zijn vrijwel altijd tegenliggers, en zo heel af en toe ook "vriendelijke" berijders die ik zojuist heb ingehaald die dan ineens hun verlichting op standje verblinden zetten achter me...
Ik merk wel dat mijn xenons in de V40 hoger staan afgesteld dan die van mijn vorige S60. Maar niet zodanig dat ik denk dat ik mensen ermee "verblind". Ik heb diverse vrienden en kennissen gevraagd om eens erop te letten als ik achter ze rijd, maar geen van allen ervaart mijn licht als storend. Wel merken ze dat als ik bijvoorbeeld over een drempel rijd, dus als de lichtstraal omhoog komt, deze even fel is. Maar dit is hetzelfde als in de S60 waar ik geen signalen kreeg.
Als ik achter anderen rijd zie ik mijn lichtstraal bij de rand van het kofferdeksel ophouden en is het "in" de auto voor me gewoon donker. (Met uitzondering een hoekje rechts aangezien de borden aan de rand van de weg wel met een schuine hoek verlicht worden.
Zie de bijlage voor mijn lichtbeeld. (Niet mijn auto weliswaar, maar het idee is hetzelfde)
Dit is een normaal lichtbeeld bij xenon verlichting, en naar wat ik vermoed ook bij halogeen verlichting i.v.m. de extra wegrand verlichting.
Mijn vriendin had het vermoeden dat het aan de DRL onderin lag, dat er mensen zijn die denken dat ik wellicht mistlampen aan heb staan. In dat geval zouden meerdere mensen met een MY15 model met Xenon mijn probleem moeten merken.
Inmiddels ben ik het zo beu dat ik ook net zo "vriendelijk" terugsein met groot licht, meestal houden ze dan wel snel op

Ik zal het melden bij mijn eerste onderhoud, maar aangezien die nog wel even op zich laat wachten wil ik jullie ook even wat vragen.
Mijn banden zijn gewoon normaal opgepompt, dus het het kan ook niet zo zijn dat m'n achterbanden slap zijn en de lampen uiteindelijk te hoog schijnen.
Ook heb ik geen zakken cement in de kofferbak liggen die op de achterkant drukken. Daarnaast werkt de hoogteinstelling nog prima, want elke keer als de auto start zie ik gewoon de hoogte netjes ingesteld worden. En zoals je uit de "afbeelding" kunt zien staat hij ook niet ingesteld op "Tijdelijk linksrijden".
Hebben hier meer mensen ervaring mee? Of ben ik de enige?
Indien je er ook last van hebt, deel dan even je modeljaar, en of je xenon hebt of niet?