Slot achterklep vervangen

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Feddo
2nd Gear member

Mijn achterklep gaat niet meer open, ook niet met de sleutel. Ik kan hem niet helemaal doordraaien tegen de klok in. Ik ben naar de sloop gereden en heb een nieuw slot gehaald.

Ik heb nu het slot van een phase I gehaald, het ziet er hetzelfde uit als mijn phase 3, dat moet toch wel gaan passen?
Ze hadden bij de sloop ook een phase 2 slot maar daar zat geen sleutel in en het zag er anders uit aan de binnenkant, geen schoepenrad voor de overbrenging.

Het liefst zou ik de binnenkant van het slot overzetten zodat ik voor mijn kofferbak geen andere sleutel nodig heb. Is dat te doen?
Of kan ik het beter helemaal overzetten? Ik heb immers toch centrale deurvergrendeling....

Bij mijn eigen slot lijkt het wel of het binnenwerk er wat gammel in zit, het glijdt in ieder geval minder strak dan bij het slot wat ik zojuist gehaald heb. Wat zou dat kunnen zijn? Zou rubbers aan de binnenkant vervangen volstaan?

Als ik er zelf niet uit ga komen breng ik het naar de garage, maar ik hoop dat dat met jullie hulp niet nodig zal zijn.

Alvast bedankt

Feddo
snorremans
5th Gear member

Hoi Feddo, ik zou van twee sloten één goede maken met je oude sleutel, als je een beetje handig bent moet dit lukken.

Is je kofferbak nog steeds nog steeds droog ? <_<
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop

Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Feddo
2nd Gear member

Ja, dat ga ik ook doen.
Ja, dankzij jou is mijn kofferbak nog steeds helemaal droog. Ik ben er erg blij mee.
Laatst gewijzigd door Feddo op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Feddo
2nd Gear member

Het is gelukt zonder het vervangende slot er in te zetten. Ik heb nog eens goed gekeken en kwam er achter dat de overbrenging op de stang wel goed ging bij mijn eigen oude slot. Ik heb de stang flink hard naar beneden geduwd en toen schoot hij daar in de goede positie.
Dat loste het probleem op. Ik heb nog wel af en toe dat ik met de centrale deurvergrendeling hem niet goed open krijg, dan moet ik even nog een keer dicht en open doen en dan gaat het goed.
Maar dat had ik altijd al.

Dus... Ik heb een achterklep slot met sleutel over. Interesse? Stuur me een pm.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”