Toen ik vanmorgen bij de auto aankwam trof ik een oliebad aan (Naja, plas van ca 40x40cm). Het openen van de kap leerde mij dat ook daar -bovenop en aan de voorkant van het blok- een laag olie te vinden is. Enkele seconde later viel het mij op dat de peilstok zo'n 3cm omhoog stond, oftewel: daar komt de olie zeer waarschijnlijk vandaan.
Ik heb gisteren met een vriend een stukje gereden en daarbij alle paarden aan het werk gezet

. Vreemd genoeg lag er geen oliespoor door de garage, iemand een idee? Ik dacht zelf direct aan de carterventilatie, maar dat schijnt bij deze blokken -in tegenstelling tot mijn vorige 850R- minder problematisch te zijn. Tevens constateer ik gewoon een klein beetje zuigkracht bij de 'losse dop test', geen overdruk dus.
Uiteraard heb ik reeds gezocht op het forum en vond éen vergelijkbaar geval met een S80 T6. Daarbij bleek het peilstokrubber uit te kunnen drogen en dient de peilstok vervangen te worden door een exemplaar met dubbele O-ring. Bij de V70 zit echter al een dubbele O-ring.
Het betreft een V70R, 2003 --> 273K gelopen.