Ik ben Chris, kom uit de buurt van Groningen en ik heb afgelopen najaar een Volvo V50 aangeschaft. Hiervoor had ik een volvo V40 2.0T op LPG G3 en die kwam al aardig op kilometers met een stand van 257.000 km. Dus ik vond het tijd om weer eens iets nieuwers aan te schaffen.
Dit is de V40

Ik was al een hele tijd aan het kijken voor een mooie V50 2.4 benz om te gaan ombouwen naar LPG maar helaas kon ik nergens een geschikt exemplaar vinden die aan mijn wensenlijstje voldeed. Uiteindelijk toch maar de knoop doorgehakt en voor een diesel gegaan.
Na enig speurwerk is het deze geworden:

Het is een V50 momentum uit 2008. Hij heeft als extra's nog het family line pakket, een RTI navigatie systeem en een high performance geluidssysteem. Ook is hij voorzien van het R-Design pakket. Het is een 2.0D motor, de bekende PSA dus en ik ben nog aan het besluiten of ik iets aan het roetfilter ga laten doen. Tot nu toe doet hij het verder goed, dus misschien laat ik het ook eerst wel zo. De kilometer stand van deze auto is nu nog maar 80.000km dus hij kan nog heel war jaartjes mee als het goed is.
Ik heb hem nu een aantal maanden en ik ben er heel tevreden mee. Hij rijdt heerlijk en heeft heel veel luxe aan boord. Het is eigenlijk haast een summum uitvoering, maar dan zonder de elektrische stoelen en zonder telefoon.
Ik heb er inmiddels een telefoon console van brodit ingebouwd zodat ik de telefoon op het dashboard kan plaatsen tijdens het rijden. De navigatie kaarten heb ik afgelopen jaar ge-update naar de laatste versie dus die is weer helemaal van deze tijd. Wat ik nog wil gaan doen is een carkit inbouwen die ook gelijk audio kan streamen via bluetooth, dus daarvoor zal ik nog wel een keer richting volvotech moeten.
Nou, dat was het eerst wel weer. LAat maar weten als je nog vragen hebt en zwaai even vriendelijk als je hem voorbij ziet komen