help!!! project disaster!!!

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Gesloten
flyingdutchman
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 17.01.2015 - 16:16

Hallo beste leden van Volvo-forum, ik ben hier nieuw dus zal ik me eerst even voorstellen. Mijn naam is Sander Mulders, 27 jaar en kom uit Sprundel.

Ik ben al 9 maanden met een schoolproject bezig en ik kom ergens niet aan uit. Het betreft een motorblok van een Volvo 940 bouwj. 1992 in een bok plaatsen met alle toebehoren en simpelweg dit blok weer draaiende te krijgen. Maar ik krijg maar geen vonk :( ik heb bijna alle componenten uit een lopende 940, en al veel onderdelen voor nieuw vervangen zoals hall sensor en powerstage betreffende het ontstekings systeem. Maar geen signaal naar de hallsensor zelf ( 1 = rood, 12V. 2 = blauw, 5V en 3 = zwart, massa ) terwijl mijn icm naar mijn weten goed is aangesloten en ook spanning krijg (pin 5 en pin 6 meende ik). Dit is ook de tweede ICM en kan niet geloven dat ze allebei kapot zijn. Kan het zijn dat er in die modellen een startonderbreker in het contactslot zit? Deze was mijn compagnon vergeten en heb ik nog van een andere Volvo op de sloop weten te bemachtigen.

AUB help!!! Ben ten einde raad en heb er veel te veel tijd en geld ingestoken om simpelweg te stoppen met mijn project :(

Alvast bedankt voor iedereen die met me mee wil denken
Laatst gewijzigd door flyingdutchman op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

in mijn 940 uit 1997 zit een ring rondom het contact slot (niet zichtbaar van buitenaf) die behoort bij mijn sleutel. Als je die niet hebt zal hij niet starten. Of dat ook bij een 92er zo is weet ik niet maar voor 90% zou ik zeggen ja je moet een contactslot en bijbehorende sleutel hebben. Of de computer er ook een aandeel in heeft weet ik niet, zou zo maar is kunnen.
Gebruikersavatar
MU
5th Gear member
Berichten: 1037
Lid geworden op: 25.11.2012 - 23:06
Locatie: Zuid-Holland

Idem voor mijn 97'er. Eerdere hadden ook startonderbreking maar in ieder geval de modellen na '95. Je hebt de antennering nodig (maakt niet uit welke), en transponder (sleutel) met bijbehorende module anders blokkeert de Jetronic.

edit: als het echt niet lukt kun je misschien advies vragen aan de overbuurman van Hildo, zeer vermakelijk: http://www.twolefthands.nl/auto/Hildo%2 ... 0Volvo.htm even scrollen naar stukje over contactslot.
Laatst gewijzigd door MU op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V70 2.5T Momentum 2008 Afbeelding
Volvo 940 Estate 2.3 LPT 1997
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24661
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

in 1992 had je nog een sleutel zonder responder. Had mijn 850 uit 1995 ook nog niet
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
gold
5th Gear member
Berichten: 1346
Lid geworden op: 29.07.2007 - 14:16
Locatie: Roosendaal

Cool project man! Sterkte er mee.
2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2023 V60 B3 Denim Blue; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 Volvo 940 LPT; citroen cactus, Renault Megane 2017, Volvo V60 2018 R-design
flyingdutchman
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 17.01.2015 - 16:16

Iedereen ontzettend bedankt voor alle info, ben er inmiddels achter dat er voor 1995 niet met een start onderbreker gecombineerd word fabrieks af. Helaas heb ik nog steeds geen vonk en heb er ook maar een nieuwe topic van gemaakt want wat ze me hier allemaal wijs proberen te maken... maar iedereen nogmaals bedank voor het meedenken vind ik super thnx heren!!
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40983
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gesloten

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”