Hallo beste leden van Volvo-forum, ik ben hier nieuw dus zal ik me eerst even voorstellen. Mijn naam is Sander Mulders, 27 jaar en kom uit Sprundel.
Ik ben al 9 maanden met een schoolproject bezig en ik kom ergens niet aan uit. Het betreft een motorblok van een Volvo 940 bouwj. 1992 in een bok plaatsen met alle toebehoren en simpelweg dit blok weer draaiende te krijgen. Maar ik krijg maar geen vonk

ik heb bijna alle componenten uit een lopende 940, en al veel onderdelen voor nieuw vervangen zoals hall sensor en powerstage betreffende het ontstekings systeem. Maar geen signaal naar de hallsensor zelf ( 1 = rood, 12V. 2 = blauw, 5V en 3 = zwart, massa ) terwijl mijn icm naar mijn weten goed is aangesloten en ook spanning krijg (pin 5 en pin 6 meende ik). Dit is ook de tweede ICM en kan niet geloven dat ze allebei kapot zijn. Kan het zijn dat er in die modellen een startonderbreker in het contactslot zit? Deze was mijn compagnon vergeten en heb ik nog van een andere Volvo op de sloop weten te bemachtigen.
AUB help!!! Ben ten einde raad en heb er veel te veel tijd en geld ingestoken om simpelweg te stoppen met mijn project
Alvast bedankt voor iedereen die met me mee wil denken