Rammelende handschoenkast en deuren

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
v40sam
1st Gear member

Dag heren,

Trotse eigenaar hier van een D2 maar een geïrriteerde chauffeur vanwege all het gekraak en gerammel!

Ik heb eerder al mensen voorbij zien komen met een lawaaierige handschoenkast, hoe hebben jullie dit opgelost?
Ik heb viltjes trachten te plaatsen, maar ik vind de correcte locatie niet waar het viltje effectief moet komen om het gerammel te doen ophouden.
Momenteel heb ik mijn microvezeldoek tussen het kastje en het frontpaneel geplaatst, dit doet het rammelen ophouden maar is natuurlijk geen zicht...

Tevens zit ik ook met krakende deuren, heb reeds viltjes geplaatst tussen de deur en het plastic deurframe, dit heeft al heel wat verholpen. Volgende stap is om binnenin schuimrubber aan te brengen. Welke soort is hiervoor het best? Heb reeds de voorste deurpanelen verwijderd, maar heb geen idee hoe ik het deuropenmechanisme moet verwijderen, iemand enig idee? (kan dus het deurpaneel niet volledig verwijderen) De 2 Bus-kabels zijn geen probleem.

Heb tevens enkele meters volrubber U-profielen besteld, deze ga ik rondom het deurpaneel plaatsen waar het contact maakt met het metalen deurframe, dit zal hopelijk een groot deel van het gekraak oplossen.
CHRISITO
4th Gear member

leuke hobby heb jij :p
plaats die u rubber maar horizontaal tegen het handschoenenkastje binnenzijde als ie open valt. die rubbers heb ik ook rondom deurpaneel gezet maar binnenkant met schuim vullen zie ik toch niet zitten hoor! dat deur mechanisme is een beeetje prullen om de plasstiekjes open te krijgen zodat de kabel er uitspringt
GS_Kes
2nd Gear member

Als het nog garantie is naar de dealer gaan. De dealer heeft bij mij de handschoenenkastje strakker afgesteld en heeft een modificatie doorgevoerd aan de deuren tegen het kraken. Het heeft meer dan een jaar geduurd maar het is nu (bijna) kraak en rammel vrij.
D2
3rd Gear member

Bij mij zat de rammel in het dashboardkastje als het ware 'van binnen', dus het was geen kwestie van zichtbare onderdelen die de rammel veroorzaakten. Eerst is de klep van het ding vervangen, maar toen bleek dat de achterkant van het ding -weet niet precies hoe dat er verder uitziet ofzo- ook vervangen moest worden. Dus twee garagebezoekjes maar het is verholpen. Het is gemeld vóór het verstrijken van de garantieperiode, maar doordat er zaken besteld moesten worden is e.e.a. uiteindelijk pas daadwerkelijk vervangen ná die periode. Mag lijen dat het wel gewoon onder garantie is gedaan, ik kan iig niks terugvinden qua facturen oid.
Auto: Opel Astra 1.6 cdti 136pk Innovation

Vorige auto's:
2012 Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium (poolauto)
2012 V40 D2 Momentum, Biarritz Blue, Intro line, 17" Mannan, verwarmbare voorruit, LED DRL
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
CHRISITO
4th Gear member

die handschoenenkastjes rammelen al 3 jaar , Volvo doet er niet veel aan tijdens hun produktie ! begrijpen wie kan?
V40-4ever
2nd Gear member

Onze V40 rammelt boven op het dashboard ergens boven de snelheidsmeter. Als je niet van rammeltjes houdt moet je geen V40 kopen.
Laatst gewijzigd door V40-4ever op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
D2
3rd Gear member

V40-4ever schreef: Onze V40 rammelt boven op het dashboard ergens boven de snelheidsmeter. Als je niet van rammeltjes houdt moet je geen V40 kopen, wat ik hierna oa om deze reden dan ook niet meer doe. (En nog een stuk of vijf punten)
Is het heel hard of meer op de achtergrond, alsof er een schroefje niet helemaal goed vastzit? Ik bespeur ook af en toe zoiets, en ik vermoed dat het het clipje onderaan de voorruit is (waar je parkeertickets e.d. achter kan klemmen).
Auto: Opel Astra 1.6 cdti 136pk Innovation

Vorige auto's:
2012 Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium (poolauto)
2012 V40 D2 Momentum, Biarritz Blue, Intro line, 17" Mannan, verwarmbare voorruit, LED DRL
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
CHRISITO
4th Gear member

dat rammel boven snelheidsmeter zou wel eens buitenkant venster zij! zo geeft dat door ! links en rechts heb je een plastieke lijst als er een steentje of vuil achter zit heb je het ook al vlaggen
V40-4ever
2nd Gear member

Bedankt D2 en chrisito

Het is niet dat parkeerkaarthoudertje, wel goed idee

En misschien komt het idd wel van buiten, ik ga testen
CHRISITO
4th Gear member

mijn ruit is vervangen was gebarsten nu is het minder maar de grijze ringen op het display die ronde die klapperen ook soms als het koud is tegen het display zelf! ik heb alles goed geolied met silicone spray althans de ruubbers en alle plastieke delen die in het motorruim kwestiee van minder stof onder de kap te hebben
v40sam
1st Gear member

Heb het handschoen gerammel opgelost vandaag, heb 2 rubberstrips bevestigd in de holte waar de clipjes van het handschoenkastje in vergrendelen.
Eindelijk wat meer rust in de wagen! Nu nog de deuren oplossen :)
manneke-D
2nd Gear member

v40sam schreef: Heb het handschoengerammel opgelost vandaag.
Nou, dan weet ik wat ik morgen (onder andere) kan doen... Want om nou de hele tijd met een open handschoenenkastje te rijden is ook weer zo-zo.
CHRISITO
4th Gear member

Wat ook nog wel eens kan lawaai maken en is hoorbaar in het display ! dat is een kabel die achter het digitaal display loopt en tikt tegen de achterkant en dus hoorbaar uit het dashboard gedeelte. ik heb daarom als je de rijdersdeur open doet het zijkant gedeelte van het dashboard gedeelte open gemaakt! gaat heel simpel! je hand er ingestoken en je voelt de kabel! deze bekleed met een soort mouse( bij de doehetzelver te halen) en dat rond de kabel geplakt! daarna zijbekleding dashboard er terug op.
zakraket
4th Gear member

Ah, dat zal ik eens proberen. Heb ook last van rammelende display (...) en handschoenenkastje.
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
Dnns
1st Gear member

ik hoor ook een vage rammel op hogere snelheden. Ik kan het niet helemaal lokaliseren, maar het lijkt achter handschoenenkastje of uit de rechterdeur te komen. Met de tips ga ik ook even aan de slag!
V40 D4 Business Momentum Afbeelding
MichelR
6th Gear member

Blij dat ik nergens rammels heb met mijn V40. ;)
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
Dnns
1st Gear member

MichelR schreef: Blij dat ik nergens rammels heb met mijn V40. ;)
Zeker!
Mijn remedie tot nu toe is de muziek wat harder zetten ;)
V40 D4 Business Momentum Afbeelding
TimothyJames
2nd Gear member

Dnns schreef: ik hoor ook een vage rammel op hogere snelheden. Ik kan het niet helemaal lokaliseren, maar het lijkt achter handschoenenkastje of uit de rechterdeur te komen. Met de tips ga ik ook even aan de slag!
Frappant, dit is hetzelfde als wat ik heb... bij 120/130 is het hoorbaar, bij 140/150 hoor je het niet meer. De muziek moet wel heel stil zijn of uitstaan wil je het horen. Heb m'n vriendin wel 10x moeten vragen "hoor je het nu wel?" ;) Ik gok overigens dat bij mij het ergens uit de middenconsole komt. Het is iig niet goed hoorbaar/traceerbaar, dus ik heb er gelukkig vrijwel geen last van, maar het is wel iets dat ik ga aangeven bij de eerstvolgende beurt.
zakraket
4th Gear member

Bij mij bij lage snelheden op bakstenen wegen. Al twee keer bij de dealer geweest en en twee keer is er dan niks te horen :(
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
CHRISITO
4th Gear member

hier is dat ook! soms niets en wanneer de weg niet meer heel vlak is begint het! maar het is ooit erger geweest! de auto is gemaakt voor op spoorweg rails te rijden ! :)
Plaats reactie

Terug naar “V40”