c30 benzine maar welke?

De opvolger van P1800 en 480
Gebruikersavatar
jtb81
3rd Gear member
Berichten: 379
Lid geworden op: 24.04.2014 - 08:27

Ik verbruik gemiddeld 1 op 12. Nu met dit koude weer 1 op 11, in de zomermaanden schurk ik wel eens tegen de 1 op 13. Ik rij wel over het algemeen zeer anticiperend. Ga je gas geven dan is het 1 op 10.
Volvo V50 2.4 elan (2004) high performance audio, family line, AP coilovers, 18 inch pegassus summer, 18 inch A-Design winter, volvotune, R-Design stuur, xenon, privacy shades, mmmi, parrot.
tomc30!!
2nd Gear member
Berichten: 82
Lid geworden op: 31.01.2015 - 14:40

ik vind het verbruik van 1op10 toch nog wel netjes voor een 5 cil
heb net een afspraak gemaakt voor volgende week zaterdag
dus ben benieuwd.
is toch een hele vooruitgang van een Suzuki alto naar een Volvo c30 2.4 haha
Gebruikersavatar
Richo
4th Gear member
Berichten: 526
Lid geworden op: 04.10.2010 - 06:54
Locatie: Limburg

mr_cox schreef: De 2.4. = 5 cilinder + Volvo motor. Sterker als de 4 cil ford motor. + de 5 cilinders hebben " sport" onderstel.

Waarom niet de T5 :)
je bedoeld de 2.0 Mazda motor en de 2.5 Ford/volvo motor?
De mazda motor zal hoogwaarschijnlijk betrouwbaarder zijn dan de volvo motor, maar dat is op lange termijn (kijk ca. 2-4 ton in km). Maar de T5 of 2.4 zou zelf ook mijn volgende keuze zijn (heb nu de 2.0), heb hier toen voor gekozen omdat ik veel korte stukken rijd en dus niet de problemen wil opzoeken die een turbo heeft met TEVEEL korte stukjes.
verbruik van mijn C30 verschil na wat ik rijd, als ik veel autoweg rij zit ik rond de 1:15 als ik alles binnen door rij zit ik gewoon 1:11. De 2.4/T5 zal rond de 1:8 tot max 1:11 gaan rijden.
Laatst gewijzigd door Richo op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Mazda 3 2010 131.549
Volvo C30 Momentum 2.0 2007 211.000 km
Volvo 264 GLE 2.7 V6 1978 167.506 km
assink
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 24.09.2014 - 12:28
Locatie: Twente

Richo schreef:
mr_cox schreef: De 2.4. = 5 cilinder + Volvo motor. Sterker als de 4 cil ford motor. + de 5 cilinders hebben " sport" onderstel.

Waarom niet de T5 :)
je bedoeld de 2.0 Mazda motor en de 2.5 Ford/volvo motor?
De mazda motor zal hoogwaarschijnlijk betrouwbaarder zijn dan de volvo motor, maar dat is op lange termijn (kijk ca. 2-4 ton in km). Maar de T5 of 2.4 zou zelf ook mijn volgende keuze zijn (heb nu de 2.0), heb hier toen voor gekozen omdat ik veel korte stukken rijd en dus niet de problemen wil opzoeken die een turbo heeft met TEVEEL korte stukjes.
verbruik van mijn C30 verschil na wat ik rijd, als ik veel autoweg rij zit ik rond de 1:15 als ik alles binnen door rij zit ik gewoon 1:11. De 2.4/T5 zal rond de 1:8 tot max 1:11 gaan rijden.
Hoe kom je aan zulke cijfers met een 2.0?
Met zuinig rijden kom ik niet op een beter resultaat dan 1 op 12,5. En juist op de snelweg/autoweg zuipt ie des te harder vanwege de korte versnellingen. 3200 toeren bij 120.
Als ik het eerder geweten had, was ik waarschijnlijk ook voor een 2.4 gegaan.. >_<
Volvo C30 Briliant Blue
2.0 Momentum
2007
R-line bodykit
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24662
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Richo schreef: je bedoeld de 2.0 Mazda motor en de 2.5 Ford/volvo motor?
De mazda motor zal hoogwaarschijnlijk betrouwbaarder zijn dan de volvo motor, maar dat is op lange termijn (kijk ca. 2-4 ton in km). Maar de T5 of 2.4 zou zelf ook mijn volgende keuze zijn (heb nu de 2.0), heb hier toen voor gekozen omdat ik veel korte stukken rijd en dus niet de problemen wil opzoeken die een turbo heeft met TEVEEL korte stukjes.
verbruik van mijn C30 verschil na wat ik rijd, als ik veel autoweg rij zit ik rond de 1:15 als ik alles binnen door rij zit ik gewoon 1:11. De 2.4/T5 zal rond de 1:8 tot max 1:11 gaan rijden.
Die 2.4 is met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid voor 25.645% zeker weten een echte Volvo motor die Ford ook in sommige modellen schroeft en waarvan de voorouder ook nog eens in een Renault Safrane gehangen heeft. Dan is het toch niet ineens een Renault motor? Dus haal de naam Ford maar weg bij je opmerking. Dat de 2.0 (die Ford ook gebruikt...) betrouwbaarder zou zijn, daar kun je nog een knap boompje over opzetten. Er zijn genoeg Volvo vijfpitters die pas starten bij 4 ton. Ik rij met mijn 1558kg zware V70 met 140pk 2.4 en automaat ondanks veel stadsverkeer gewoon 1:10.
Laatst gewijzigd door Walter op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
Richo
4th Gear member
Berichten: 526
Lid geworden op: 04.10.2010 - 06:54
Locatie: Limburg

assink schreef:
Richo schreef:
mr_cox schreef: De 2.4. = 5 cilinder + Volvo motor. Sterker als de 4 cil ford motor. + de 5 cilinders hebben " sport" onderstel.

Waarom niet de T5 :)
je bedoeld de 2.0 Mazda motor en de 2.5 Ford/volvo motor?
De mazda motor zal hoogwaarschijnlijk betrouwbaarder zijn dan de volvo motor, maar dat is op lange termijn (kijk ca. 2-4 ton in km). Maar de T5 of 2.4 zou zelf ook mijn volgende keuze zijn (heb nu de 2.0), heb hier toen voor gekozen omdat ik veel korte stukken rijd en dus niet de problemen wil opzoeken die een turbo heeft met TEVEEL korte stukjes.
verbruik van mijn C30 verschil na wat ik rijd, als ik veel autoweg rij zit ik rond de 1:15 als ik alles binnen door rij zit ik gewoon 1:11. De 2.4/T5 zal rond de 1:8 tot max 1:11 gaan rijden.
Hoe kom je aan zulke cijfers met een 2.0?
Met zuinig rijden kom ik niet op een beter resultaat dan 1 op 12,5. En juist op de snelweg/autoweg zuipt ie des te harder vanwege de korte versnellingen. 3200 toeren bij 120.
Als ik het eerder geweten had, was ik waarschijnlijk ook voor een 2.4 gegaan.. >_<
De 2.4 verbruikt 2l per 100km meer, 25pk en iets van 50 nm. De enige reden dat ik toch wel eens die 2.4 of T5 zou willen is omdat het de 5 cilinder is niet voor dat extra vermogen wat mij per tank 6-8L brandstof kost (€10-€15) (de 2.0 was uiteindelijk de keuze zoals reeds hierboven vermeld en was de gouden middenweg tussen vermogen en verbruik tussen de 1.8 en 2.4)
Laatst gewijzigd door Richo op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Mazda 3 2010 131.549
Volvo C30 Momentum 2.0 2007 211.000 km
Volvo 264 GLE 2.7 V6 1978 167.506 km
tomc30!!
2nd Gear member
Berichten: 82
Lid geworden op: 31.01.2015 - 14:40

Heb vanmiddag mijn handtekening gezet onder de koopovereenkomst het in een volvo c30 2,4 momenten geworden met originele bumper pakket ben er zeer blij mee
Fabje
2nd Gear member
Berichten: 232
Lid geworden op: 19.03.2008 - 22:34
Locatie: Amersfoort

assink schreef: Hoe kom je aan zulke cijfers met een 2.0?
Met zuinig rijden kom ik niet op een beter resultaat dan 1 op 12,5. En juist op de snelweg/autoweg zuipt ie des te harder vanwege de korte versnellingen. 3200 toeren bij 120.
Als ik het eerder geweten had, was ik waarschijnlijk ook voor een 2.4 gegaan.. >_<
Ik heb zelf ook een 2.0 en ik zit op 1 op 13/13.5 al rij ik dan wel 100 op de snelwegen, harder mag ik hier toch niet.
Persoonlijk vind ik het verbruik ook jammer al weet ik wel dat het mogelijk is om er een 6 bak in te plaatsen namelijk een MMT6, had Volvo meteen vanaf het begin moeten doen.
Volvo C30 2011 2.0 R-Design | Eibach Pro-kit | Milltek Non Resonated Exhaust | EuroSport Tuning Front Strut Bar | 60mm Throttle Body
Gebruikersavatar
Gerald de Groot
4th Gear member
Berichten: 775
Lid geworden op: 16.10.2013 - 22:31
Locatie: Lieren
Contacteer:

Van harte gefeliciteerd, goede keuze.
V70 T5 2001 geartronic - mistral green
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29479
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Dat klinkt als een goede aankoop, veel plezier met de C30.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
tomc30!!
2nd Gear member
Berichten: 82
Lid geworden op: 31.01.2015 - 14:40

dank jullie wel ben er ook erg blij mee
rijd fanatisch en schakelt lekker kort

alleen de condensor had wat steenslag maar voor de rest zat er helemaal geen beschadiging op
super trotste eigenaar dus van een c30 2.4 momentum
Plaats reactie

Terug naar “C30”