c30 benzine maar welke?
- jtb81
- 3rd Gear member
- Berichten: 379
- Lid geworden op: 24.04.2014 - 08:27
Ik verbruik gemiddeld 1 op 12. Nu met dit koude weer 1 op 11, in de zomermaanden schurk ik wel eens tegen de 1 op 13. Ik rij wel over het algemeen zeer anticiperend. Ga je gas geven dan is het 1 op 10.
Volvo V50 2.4 elan (2004) high performance audio, family line, AP coilovers, 18 inch pegassus summer, 18 inch A-Design winter, volvotune, R-Design stuur, xenon, privacy shades, mmmi, parrot.
- Richo
- 4th Gear member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 04.10.2010 - 06:54
- Locatie: Limburg
je bedoeld de 2.0 Mazda motor en de 2.5 Ford/volvo motor?mr_cox schreef: De 2.4. = 5 cilinder + Volvo motor. Sterker als de 4 cil ford motor. + de 5 cilinders hebben " sport" onderstel.
Waarom niet de T5![]()
De mazda motor zal hoogwaarschijnlijk betrouwbaarder zijn dan de volvo motor, maar dat is op lange termijn (kijk ca. 2-4 ton in km). Maar de T5 of 2.4 zou zelf ook mijn volgende keuze zijn (heb nu de 2.0), heb hier toen voor gekozen omdat ik veel korte stukken rijd en dus niet de problemen wil opzoeken die een turbo heeft met TEVEEL korte stukjes.
verbruik van mijn C30 verschil na wat ik rijd, als ik veel autoweg rij zit ik rond de 1:15 als ik alles binnen door rij zit ik gewoon 1:11. De 2.4/T5 zal rond de 1:8 tot max 1:11 gaan rijden.
Laatst gewijzigd door Richo op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Mazda 3 2010 131.549
Volvo C30 Momentum 2.0 2007 211.000 km
Volvo 264 GLE 2.7 V6 1978 167.506 km
Volvo C30 Momentum 2.0 2007 211.000 km
Volvo 264 GLE 2.7 V6 1978 167.506 km
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 24.09.2014 - 12:28
- Locatie: Twente
Hoe kom je aan zulke cijfers met een 2.0?Richo schreef:je bedoeld de 2.0 Mazda motor en de 2.5 Ford/volvo motor?mr_cox schreef: De 2.4. = 5 cilinder + Volvo motor. Sterker als de 4 cil ford motor. + de 5 cilinders hebben " sport" onderstel.
Waarom niet de T5![]()
De mazda motor zal hoogwaarschijnlijk betrouwbaarder zijn dan de volvo motor, maar dat is op lange termijn (kijk ca. 2-4 ton in km). Maar de T5 of 2.4 zou zelf ook mijn volgende keuze zijn (heb nu de 2.0), heb hier toen voor gekozen omdat ik veel korte stukken rijd en dus niet de problemen wil opzoeken die een turbo heeft met TEVEEL korte stukjes.
verbruik van mijn C30 verschil na wat ik rijd, als ik veel autoweg rij zit ik rond de 1:15 als ik alles binnen door rij zit ik gewoon 1:11. De 2.4/T5 zal rond de 1:8 tot max 1:11 gaan rijden.
Met zuinig rijden kom ik niet op een beter resultaat dan 1 op 12,5. En juist op de snelweg/autoweg zuipt ie des te harder vanwege de korte versnellingen. 3200 toeren bij 120.
Als ik het eerder geweten had, was ik waarschijnlijk ook voor een 2.4 gegaan..

Volvo C30 Briliant Blue
2.0 Momentum
2007
R-line bodykit
2.0 Momentum
2007
R-line bodykit
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24662
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Die 2.4 is met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid voor 25.645% zeker weten een echte Volvo motor die Ford ook in sommige modellen schroeft en waarvan de voorouder ook nog eens in een Renault Safrane gehangen heeft. Dan is het toch niet ineens een Renault motor? Dus haal de naam Ford maar weg bij je opmerking. Dat de 2.0 (die Ford ook gebruikt...) betrouwbaarder zou zijn, daar kun je nog een knap boompje over opzetten. Er zijn genoeg Volvo vijfpitters die pas starten bij 4 ton. Ik rij met mijn 1558kg zware V70 met 140pk 2.4 en automaat ondanks veel stadsverkeer gewoon 1:10.Richo schreef: je bedoeld de 2.0 Mazda motor en de 2.5 Ford/volvo motor?
De mazda motor zal hoogwaarschijnlijk betrouwbaarder zijn dan de volvo motor, maar dat is op lange termijn (kijk ca. 2-4 ton in km). Maar de T5 of 2.4 zou zelf ook mijn volgende keuze zijn (heb nu de 2.0), heb hier toen voor gekozen omdat ik veel korte stukken rijd en dus niet de problemen wil opzoeken die een turbo heeft met TEVEEL korte stukjes.
verbruik van mijn C30 verschil na wat ik rijd, als ik veel autoweg rij zit ik rond de 1:15 als ik alles binnen door rij zit ik gewoon 1:11. De 2.4/T5 zal rond de 1:8 tot max 1:11 gaan rijden.
Laatst gewijzigd door Walter op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Richo
- 4th Gear member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 04.10.2010 - 06:54
- Locatie: Limburg
De 2.4 verbruikt 2l per 100km meer, 25pk en iets van 50 nm. De enige reden dat ik toch wel eens die 2.4 of T5 zou willen is omdat het de 5 cilinder is niet voor dat extra vermogen wat mij per tank 6-8L brandstof kost (€10-€15) (de 2.0 was uiteindelijk de keuze zoals reeds hierboven vermeld en was de gouden middenweg tussen vermogen en verbruik tussen de 1.8 en 2.4)assink schreef:Hoe kom je aan zulke cijfers met een 2.0?Richo schreef:je bedoeld de 2.0 Mazda motor en de 2.5 Ford/volvo motor?mr_cox schreef: De 2.4. = 5 cilinder + Volvo motor. Sterker als de 4 cil ford motor. + de 5 cilinders hebben " sport" onderstel.
Waarom niet de T5![]()
De mazda motor zal hoogwaarschijnlijk betrouwbaarder zijn dan de volvo motor, maar dat is op lange termijn (kijk ca. 2-4 ton in km). Maar de T5 of 2.4 zou zelf ook mijn volgende keuze zijn (heb nu de 2.0), heb hier toen voor gekozen omdat ik veel korte stukken rijd en dus niet de problemen wil opzoeken die een turbo heeft met TEVEEL korte stukjes.
verbruik van mijn C30 verschil na wat ik rijd, als ik veel autoweg rij zit ik rond de 1:15 als ik alles binnen door rij zit ik gewoon 1:11. De 2.4/T5 zal rond de 1:8 tot max 1:11 gaan rijden.
Met zuinig rijden kom ik niet op een beter resultaat dan 1 op 12,5. En juist op de snelweg/autoweg zuipt ie des te harder vanwege de korte versnellingen. 3200 toeren bij 120.
Als ik het eerder geweten had, was ik waarschijnlijk ook voor een 2.4 gegaan..![]()
Laatst gewijzigd door Richo op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Mazda 3 2010 131.549
Volvo C30 Momentum 2.0 2007 211.000 km
Volvo 264 GLE 2.7 V6 1978 167.506 km
Volvo C30 Momentum 2.0 2007 211.000 km
Volvo 264 GLE 2.7 V6 1978 167.506 km
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 232
- Lid geworden op: 19.03.2008 - 22:34
- Locatie: Amersfoort
Ik heb zelf ook een 2.0 en ik zit op 1 op 13/13.5 al rij ik dan wel 100 op de snelwegen, harder mag ik hier toch niet.assink schreef: Hoe kom je aan zulke cijfers met een 2.0?
Met zuinig rijden kom ik niet op een beter resultaat dan 1 op 12,5. En juist op de snelweg/autoweg zuipt ie des te harder vanwege de korte versnellingen. 3200 toeren bij 120.
Als ik het eerder geweten had, was ik waarschijnlijk ook voor een 2.4 gegaan..![]()
Persoonlijk vind ik het verbruik ook jammer al weet ik wel dat het mogelijk is om er een 6 bak in te plaatsen namelijk een MMT6, had Volvo meteen vanaf het begin moeten doen.
Volvo C30 2011 2.0 R-Design | Eibach Pro-kit | Milltek Non Resonated Exhaust | EuroSport Tuning Front Strut Bar | 60mm Throttle Body
- Gerald de Groot
- 4th Gear member
- Berichten: 775
- Lid geworden op: 16.10.2013 - 22:31
- Locatie: Lieren
- Contacteer:
Van harte gefeliciteerd, goede keuze.
V70 T5 2001 geartronic - mistral green
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 31.01.2015 - 14:40
dank jullie wel ben er ook erg blij mee
rijd fanatisch en schakelt lekker kort
alleen de condensor had wat steenslag maar voor de rest zat er helemaal geen beschadiging op
super trotste eigenaar dus van een c30 2.4 momentum
rijd fanatisch en schakelt lekker kort
alleen de condensor had wat steenslag maar voor de rest zat er helemaal geen beschadiging op
super trotste eigenaar dus van een c30 2.4 momentum