Het schakelen van de automaat van zijn 2 naar zijn 3 gaat wat hakkelig. Niet dat ik de hele auto door stuiter, maar wel storend. Van de 1 naar de 2 heeft het een klein beetje en de rest van de versnellingen gaan soepel. Ook bij het terugschakelen voel je het, maar minder erg.
De vorige eigenaar heeft verleden jaar de olie laten verversen (niet spoelen). De garage hier om de hoek doet er vrij luchtig over en zegt dat het een oude auto is en dat als wij ouder worden we ook last kunnen krijgen van ons gewrichten. Zijn advies is er niks aan doen, kan nog lang mee.....
Echter mij irriteert het....
Nu heb ik intussen veel gelezen over het spoelen/flushen van de automaatbak, ook op dit forum. Zowel positieve als negatieve dingen..
Ook een aantal spoel/flush bedrijven gebeld, waar ik trouwens eerlijk gezegd ook wel verschillende dingen van hoor. Gemiddelde prijs voor het spoelen is rond de 300 euro.
Wat ik begrijp is dat zij met 15 liter olie spoelen.. Nu hoor ik bijna van iedereen dat dit goedkoper is dan bij de dealer. Echter ik ben gister bij de dealer geweest voor deze klacht en hebben ze een stuk met de auto gereden. Hun advies was ook om te spoelen. Ik schrok echter van hun prijs (in positieve zin), dit betrof nl 150 euro!! Bij navraag blijkt dat zij met 8 a 9 liter olie spoelen. Volgens hem komt dit op hetzelfde neer dan met 15 liter olie spoelen want ze spoelen net zo lang tot het schoon is.
Natuurlijk ga ik het liefst voor het goedkoopste, maar dat het goed gebeurd vind ik wel belangrijker en geef ik liever iets meer uit. Kan iemand mij misschien vertellen of het verhaal van de 8 a 9 liter olie klopt wat deze Volvo dealer zegt of is er wel degelijk een verschil met het spoelen met 15 liter olie zoals oa GS Powerflush spoelt??
Of heeft er iemand misschien ervaring tussen beiden???...
Enerzijds heb ik meer vertrouwen in de Volvo specialist, anderzijds hoor ik ook heel veel positieve dingen over oa GS Powerflush en doen die niets anders dan versnellingsbakken.....




