Kwam voor een paar automatten bij deze Garagist...zie ik ook dat ze automaatbakken spoelen....met de welbekende machine....
Iemand dit laten doen bij Schroer? Ervaringen?
Automaat flush Volvo Schroer Hardenberg
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21386
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Nooboddie blijkbaar.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- mjeuring
- 3rd Gear member
- Berichten: 494
- Lid geworden op: 17.03.2007 - 08:56
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21386
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Iedereen van forum? Wil je wel voor jezelf spreken en niet namens mij? Ik heb zo mijn twijfels over het systeem Gery.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- wilco l.
- 2nd Gear member
- Berichten: 245
- Lid geworden op: 19.06.2011 - 10:01
- Locatie: Flevoland/Praag
Ok. excuus. :shock: Zo bij navraag en nalezen, waren, meen ik, de ervaringen toch positief.Msuidgeest schreef:Iedereen van forum? Wil je wel voor jezelf spreken en niet namens mij? Ik heb zo mijn twijfels over het systeem Gery.
Bij deze.
Groet
Wilco L.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1941
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
@Mark, welke twijfels heb je ook alweer?
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21386
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Gery doet 3 dingen waardoor je nooit te weten komt wat er nu werkelijk met de automaat aan de hand is: flushen, resetten en additieven. En daar zit mijn bezwaar.
Je flusht de bak zoals bedoelt en stuurt iemand weer op pad, of je reset de bak en stuurt iemand dan op pad. Pas op dat moment weet je wat er aan de hand is met een automaat en kun je een reparatietraject ingaan.
Tot slot gebruikt hij additieven bij de nieuwe olie en een reinigingsmiddel bij het flushen. Twee situaties waarvan nog steeds niet is aangetoond dat het helpt. Tevens schrijft Volvo bewust niet voor dat je overal maar additieven in moet kieperen als er iets mis zou kunnen zijn met die bewegende delen waar olie in zit.
Zo'n filmpje dat op Youtube staat over die flushmachine kan ik zelf ook maken: oude olie opvangen via aansluiting van de automaatkoeler (goh, die is donker van kleur) en nieuwe rode olie erin kieperen via bijvoorbeeld de peilstok (dat ziet er gezond uit).
Snap u mijn bezwaren?
Je flusht de bak zoals bedoelt en stuurt iemand weer op pad, of je reset de bak en stuurt iemand dan op pad. Pas op dat moment weet je wat er aan de hand is met een automaat en kun je een reparatietraject ingaan.
Tot slot gebruikt hij additieven bij de nieuwe olie en een reinigingsmiddel bij het flushen. Twee situaties waarvan nog steeds niet is aangetoond dat het helpt. Tevens schrijft Volvo bewust niet voor dat je overal maar additieven in moet kieperen als er iets mis zou kunnen zijn met die bewegende delen waar olie in zit.
Zo'n filmpje dat op Youtube staat over die flushmachine kan ik zelf ook maken: oude olie opvangen via aansluiting van de automaatkoeler (goh, die is donker van kleur) en nieuwe rode olie erin kieperen via bijvoorbeeld de peilstok (dat ziet er gezond uit).
Snap u mijn bezwaren?
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29472
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Als ik het goed begrijp zit je bezwaar in de combinatie van de ingrepen zodat je nooit weet welke ingreep nu wat doet met je automaat.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21386
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Inderdaad Lint. En die additieven vind ik heel erg.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 357
- Lid geworden op: 01.02.2007 - 16:15
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Volvo schrijft ook voor dat olie verversen niet nodig is bij normaal gebruik. :roll:Tevens schrijft Volvo bewust niet voor dat je overal maar additieven in moet kieperen als er iets mis zou kunnen zijn met die bewegende delen waar olie in zit.
En als je geen additieven wilt, worden er geen additieven bijgemengd.
De 6-speed GT's hebben geen peilstok meer. Bijvullen wordt dan al een stuk spannender.Zo'n filmpje dat op Youtube staat over die flushmachine kan ik zelf ook maken: oude olie opvangen via aansluiting van de automaatkoeler (goh, die is donker van kleur) en nieuwe rode olie erin kieperen via bijvoorbeeld de peilstok (dat ziet er gezond uit).
Volvo XC90 D5 R-design 2016
Porsche 911 Carrera Cabriolet 2002
Volvo XC90 2.4D aut. R-Design 2008
Volvo V50 2.0D aut. R-Design 2009
Saab 900 T16 Aero cabriolet 1990
Volvo XC90 D5 geartronic 2004
Volvo V70 2.5D aut. 1999
Volvo 850 Estate 2.5 20V aut. lpg 1994
Volvo 940 Estate 2.3 16V aut. lpg 1991
Volvo 164 E lpg 1973
Porsche 911 Carrera Cabriolet 2002
Volvo XC90 2.4D aut. R-Design 2008
Volvo V50 2.0D aut. R-Design 2009
Saab 900 T16 Aero cabriolet 1990
Volvo XC90 D5 geartronic 2004
Volvo V70 2.5D aut. 1999
Volvo 850 Estate 2.5 20V aut. lpg 1994
Volvo 940 Estate 2.3 16V aut. lpg 1991
Volvo 164 E lpg 1973
- kuupertie
- 4th Gear member
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 16.06.2010 - 10:50
- Locatie: Ommen
Back on Topic....Bij Schroer heb ik topervaringen met alles. Heb dan wel een 6-bak...maar de Schroer service is super ! Die sturen je niet met een kluitje in het riet.
Ford Mustang 1965 289ci V8
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
- Berichten: 1900
- Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
- Locatie: Maldegem
Ik heb de mijne laten flushen bij Gery (nuja, uitgevoerd door Obbe) reiniger erin, doorgeflusht met nieuwe olie. Het enige wat gereset is is de teller wanneer de olie laatst vervangen is (zo'n teller zit er dus in, terwijl Volvo zegt dat de olie nooit hoeft vervangen te worden...) adaptatiewaardes zijn niet veranderd. De automaat schakelt hetzelfde als voor de flush.Msuidgeest schreef: Gery doet 3 dingen waardoor je nooit te weten komt wat er nu werkelijk met de automaat aan de hand is: flushen, resetten en additieven. En daar zit mijn bezwaar.
Je flusht de bak zoals bedoelt en stuurt iemand weer op pad, of je reset de bak en stuurt iemand dan op pad. Pas op dat moment weet je wat er aan de hand is met een automaat en kun je een reparatietraject ingaan.
Tot slot gebruikt hij additieven bij de nieuwe olie en een reinigingsmiddel bij het flushen. Twee situaties waarvan nog steeds niet is aangetoond dat het helpt. Tevens schrijft Volvo bewust niet voor dat je overal maar additieven in moet kieperen als er iets mis zou kunnen zijn met die bewegende delen waar olie in zit.
Zo'n filmpje dat op Youtube staat over die flushmachine kan ik zelf ook maken: oude olie opvangen via aansluiting van de automaatkoeler (goh, die is donker van kleur) en nieuwe rode olie erin kieperen via bijvoorbeeld de peilstok (dat ziet er gezond uit).
Snap u mijn bezwaren?
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D