Pfffttt Hij is gerepareerd!!! Gisteren is de klep vervangen. Kennelijk toch een flinke klus want hij stond er om 8 uur en pas om 16.00 was hij gereed.
Wel leuk vele reacties hierboven over de manier hoe je moet een diesel moet rijden. Ik rijd inmiddels bijna 20 jaar diesel Diverse merken, van Fiat tot Ford en van VW tot Volvo. Ik rijd ongeveer 75.000 km per jaar. En ja de Volvo is de eerste auto die bij mij problemen geeft met de EGR klep. Ik ben overigens niet ineens anders gaan rijden met mijn Volvo. Dus of het aan mijn rijstijl ligt??? Ik betwijfel het.
Maar we gaan zien hoelang deze klep meegaat.
EGR klep
- V.I.K.
- 2nd Gear member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 24.10.2014 - 06:38
Volvo V40 D4 My2015
, Volvo V40 CC T3 My2016
VW Golf TDI, VW Touran TDI, VW Bora TDI, VW Transporter T4 TDI, Ford Escort, Mitsubishi Galant, Mitsubishi Lancer, Opel Astra, Opel Kadett, Opel Kadett, Ford Escort, Ford Escort, Renault 5, Renault 4, Fiat 600, Fiat 600, Opel Kaptein

VW Golf TDI, VW Touran TDI, VW Bora TDI, VW Transporter T4 TDI, Ford Escort, Mitsubishi Galant, Mitsubishi Lancer, Opel Astra, Opel Kadett, Opel Kadett, Ford Escort, Ford Escort, Renault 5, Renault 4, Fiat 600, Fiat 600, Opel Kaptein
- TimothyJames
- 2nd Gear member
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 09.07.2014 - 12:53
Niet lullig bedoeld ofzo, maar het kan ook aan je leeftijd liggen?
Immers, verstand komt met de jaren... en als je al 20 jaar rijdt heb je voldoende verstand
Als ik dat vergelijk met m'n pa, die rijdt nu ook een heel stuk rustiger dan zeg 10 jaar geleden.
Ik denk dat jongere berijders wellicht wat meer gassen... en wat minder zich aan het nieuwe rijden houden?
En ja, tuurlijk heeft Volvo er gegarandeerd ook een aandeel in
want het hoort gewoon niet voor te komen bij zulke jonge auto's.
Zeker niet met de aantallen die ik in dit topic voorbij zie komen.
Immers, verstand komt met de jaren... en als je al 20 jaar rijdt heb je voldoende verstand

Als ik dat vergelijk met m'n pa, die rijdt nu ook een heel stuk rustiger dan zeg 10 jaar geleden.
Ik denk dat jongere berijders wellicht wat meer gassen... en wat minder zich aan het nieuwe rijden houden?
En ja, tuurlijk heeft Volvo er gegarandeerd ook een aandeel in

Zeker niet met de aantallen die ik in dit topic voorbij zie komen.
- fret
- 3rd Gear member
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 25.03.2014 - 09:37
- Contacteer:
Vroegah hadden diesels geen EGR klep en wat voor fragiele dingen dan ook, dus wellicht vertekent dat het beeld ook wat?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 28.01.2015 - 21:45
- Locatie: zelzate
Wat is voeger mijn huidige wagen nu ( binnen 8a10 weken komt er een v40 bij) is van het bj2000 en heeft ook al een egr klep dusja zoals V.I.K. Aangeeft rijd hij al 20 jaar diesel (ik schat dat de egr klep vanaf 98 gebruikt word)
Volkswagen bora 1.9tdi 100pk bj 2000 aankoop 05/12-tot hij uit elkaar valt
Besteld 2de wagen volvo v40 d3 momentum met nog wat opties/caspian blue/ verwacht midden/eind april
Besteld 2de wagen volvo v40 d3 momentum met nog wat opties/caspian blue/ verwacht midden/eind april
- V.I.K.
- 2nd Gear member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 24.10.2014 - 06:38
En het verhaal gaat verder!!!!
50 km na de nieuwe EGR klep, stond Volvo assistance (de ANWB) voor mijn auto. Tja het schilpadje was er weer. Ik had een cursus en ik was te ver uit de buurt van mijn dealer. Nadat mijn motor uitgezet was, was de melding ook weer verdwenen. De ANWB kon geen melding vinden met zijn computer. Hij heeft nog een stukje gereden met mijn auto met de computer aangesloten en alle waarden zoals MAP, MAF, EGR gaven tijdens het rijden geen problemen.
Lekker dat had ik weer.
Toen op de terugweg naar huis ging weer het lampje branden en was ik weer mijn vermogen kwijt. Contact opgenomen met mijn huidige dealer en die zou op mij blijven wachten tot ik terug was om dan mijn auto bij hem aan de computer te leggen.
Zo gezegd, zo gedaan. En wat denk je??? EGR problemen.
Er is nu een koelertje besteld voor de EGR klep. Als ik het goed begrepen heb zit dat er normaal niet op en wordt het er nu op gezet.
Ben toch wel heel erg benieuwd hoe dit af gaat lopen. Maar als je in een kleine 4 maanden al 4x je splinter nieuwe Volvo bij de dealer achter moet laten, dan wordt ik daar toch op zijn zachts gezegd heel niet vrolijk van.
50 km na de nieuwe EGR klep, stond Volvo assistance (de ANWB) voor mijn auto. Tja het schilpadje was er weer. Ik had een cursus en ik was te ver uit de buurt van mijn dealer. Nadat mijn motor uitgezet was, was de melding ook weer verdwenen. De ANWB kon geen melding vinden met zijn computer. Hij heeft nog een stukje gereden met mijn auto met de computer aangesloten en alle waarden zoals MAP, MAF, EGR gaven tijdens het rijden geen problemen.
Lekker dat had ik weer.
Toen op de terugweg naar huis ging weer het lampje branden en was ik weer mijn vermogen kwijt. Contact opgenomen met mijn huidige dealer en die zou op mij blijven wachten tot ik terug was om dan mijn auto bij hem aan de computer te leggen.
Zo gezegd, zo gedaan. En wat denk je??? EGR problemen.
Er is nu een koelertje besteld voor de EGR klep. Als ik het goed begrepen heb zit dat er normaal niet op en wordt het er nu op gezet.
Ben toch wel heel erg benieuwd hoe dit af gaat lopen. Maar als je in een kleine 4 maanden al 4x je splinter nieuwe Volvo bij de dealer achter moet laten, dan wordt ik daar toch op zijn zachts gezegd heel niet vrolijk van.
Volvo V40 D4 My2015
, Volvo V40 CC T3 My2016
VW Golf TDI, VW Touran TDI, VW Bora TDI, VW Transporter T4 TDI, Ford Escort, Mitsubishi Galant, Mitsubishi Lancer, Opel Astra, Opel Kadett, Opel Kadett, Ford Escort, Ford Escort, Renault 5, Renault 4, Fiat 600, Fiat 600, Opel Kaptein

VW Golf TDI, VW Touran TDI, VW Bora TDI, VW Transporter T4 TDI, Ford Escort, Mitsubishi Galant, Mitsubishi Lancer, Opel Astra, Opel Kadett, Opel Kadett, Ford Escort, Ford Escort, Renault 5, Renault 4, Fiat 600, Fiat 600, Opel Kaptein
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10666
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Wat een K.. zooi zeg.
Kan je nu wel of niet stevig doortrappen met een D4? Is het alleen de V40 of ook de 60 serie en de V70 die dat probleem hebben......
Kan je nu wel of niet stevig doortrappen met een D4? Is het alleen de V40 of ook de 60 serie en de V70 die dat probleem hebben......
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Onderweg; C70 T5 Tourer My"12 een onbegrensd 2e HANSje een 'Empty Nest Volvo'
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Onderweg; C70 T5 Tourer My"12 een onbegrensd 2e HANSje een 'Empty Nest Volvo'
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 10.09.2014 - 22:06
Ik heb dan wel geen D4 maar een V40 T4. ook 4 mnd oud. Problemen met beslagen koplampen, na diverse garage bezoeken uiteindelijk vervangen maar gisteren geconstateerd dat het niet geholpen heeft. Nog steeds beslagen koplampen. Ook ongeveer een mnd geleden het lampje koelvloeistofpeil te laag. Langs de dealer. Deze geeft aan dat er "waarschijnlijk " een luchtbel af fabriek in heeft gezeten. Gisteren ging hij echter weer branden. na bezoek dealer blijkt er nu lekkage te zijn bij de waterpomp. Afspraak bij dealer voor a.s. donderdag voor vervanging waterpomp.Ben toch wel heel erg benieuwd hoe dit af gaat lopen. Maar als je in een kleine 4 maanden al 4x je splinter nieuwe Volvo bij de dealer achter moet laten, dan wordt ik daar toch op zijn zachts gezegd heel niet vrolijk van.
Dus het aantal garagebezoeken aan mijn kant binnen 4 mnd. staat al op 6 ( met a.s. donderdag erbij ) Begin het nu een beetje zat te worden en twijfel nu toch sterk of ik met Volvo wel de juiste keus gemaakt heb.
MY2021 Volvo XC 40 Inscription Interieur blond/carcoale + veel toeters en bellen.
Tussendoor nog Mercedes GLA versleten.
MY 2016 Volvo V40 T5 Carbon edition Polestartuning
MY 2015 Volvo V40 T4 R-Design plus | Saphire Black | 18" Ixion II | Business Pack Pro |sportonderstel| Polestartuning | Prive rijder
Tussendoor nog Mercedes GLA versleten.
MY 2016 Volvo V40 T5 Carbon edition Polestartuning
MY 2015 Volvo V40 T4 R-Design plus | Saphire Black | 18" Ixion II | Business Pack Pro |sportonderstel| Polestartuning | Prive rijder
-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 05.01.2015 - 19:03
Op het Engelse Volvo forum is er een lange discussie over problemen met de EGR met de VEA D4: http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=221555
Het EGR-probleem is schijnbaar zo wijdverbreid dat sommige mensen speculeren over een recall. Blijkbaar heeft Volvo de EGR inmiddels tweemaal opnieuw ontworpen. De eerste "re-design" had ook problemen en is vervangen voor een derde versie. Sommige mensen zitten daarom al aan hun derde EGR. Pas vanaf januari/februari 2015 zou deze "goede" Versie 3 in omloop zijn (maar nog matig leverbaar).
Momenteel zou het Volvo advies zijn om bij EGR-problemen zowel de EGR als de EGR-koeler te vervangen door de nieuwste versies.
Het EGR-probleem is schijnbaar zo wijdverbreid dat sommige mensen speculeren over een recall. Blijkbaar heeft Volvo de EGR inmiddels tweemaal opnieuw ontworpen. De eerste "re-design" had ook problemen en is vervangen voor een derde versie. Sommige mensen zitten daarom al aan hun derde EGR. Pas vanaf januari/februari 2015 zou deze "goede" Versie 3 in omloop zijn (maar nog matig leverbaar).
Momenteel zou het Volvo advies zijn om bij EGR-problemen zowel de EGR als de EGR-koeler te vervangen door de nieuwste versies.
Laatst gewijzigd door D4r op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V40 D4 R-design Polestar, MY2015.5, Business Pack Connect, Black Sapphire Metallic, 18" Ixion II, Eibach
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2570
- Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34
Dit zijn geen leuke verhalen om te lezen. Zijn. Er onlangs veel maandagochtend auto's geleverd oid? Rij nu al 40dkm rond en heb nog geen problemen gehad met het blok of de egr. Auto is van de eerste batch juni 2014 met d4 handbak.
- V.I.K.
- 2nd Gear member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 24.10.2014 - 06:38
HIJ RIJDT WEERRRRRR!!!!
De dealer heeft weer een nieuwe EGR klep gemonteerd. Een nieuwe koeler en wat punten veranderderd die zijn aangegeven door Volvo.
En toen reed ik de garage uit, en na ongeveer 3 km, ja hoor. Paniek lampje. Maar nu een rode, dat ik onmiddelijk moest stoppen omdat mijn koelvloeistof onder niveau was. De dealer gebeld, die is langs gekomen waar ik stond langs de weg. Koelvloeistof bijgevuld en nu zou het goed moeten zijn. Vermoedelijk door de montage een luchtbel in het koelsysteem terecht gekomen en tijdens mijn ritje openbaarde het zich.
Pppfftt misschien nu eindelijk opgelost?
En dan al de verhalen over doortrappen en toeren draaien enz enz. Waarom zou dan toch mijnheer Volvo zo'n metertje in zijn auto hebben gebouwd, die aangeeft wanneer je op moet schakelen??? Ik zeg niet dat ik het doe, maar als de fabrikant nou aangeeft waanneer je uitelijk moet op en terug schakelen, kan het toch niet zo zijn dat diezelfde fabrikant om die reden zijn eigen problemen oproept. En hoe zou het dan gaan met die stadsbus die alleen maar kleine stukjes rijdt en die vrachtauto, die net als de autobus bijna geen toeren meer draaien. En dan de diesel met de automaat waar jezelf alleen met handschakelen enige invloed kan uitoefenen op de toeren?
Ik zou de discussie wel een keer mondeling willen voeren. Misschien op een bijeenkomst een keer als ik mee kan naar de fabriek.
De dealer heeft weer een nieuwe EGR klep gemonteerd. Een nieuwe koeler en wat punten veranderderd die zijn aangegeven door Volvo.
En toen reed ik de garage uit, en na ongeveer 3 km, ja hoor. Paniek lampje. Maar nu een rode, dat ik onmiddelijk moest stoppen omdat mijn koelvloeistof onder niveau was. De dealer gebeld, die is langs gekomen waar ik stond langs de weg. Koelvloeistof bijgevuld en nu zou het goed moeten zijn. Vermoedelijk door de montage een luchtbel in het koelsysteem terecht gekomen en tijdens mijn ritje openbaarde het zich.
Pppfftt misschien nu eindelijk opgelost?
En dan al de verhalen over doortrappen en toeren draaien enz enz. Waarom zou dan toch mijnheer Volvo zo'n metertje in zijn auto hebben gebouwd, die aangeeft wanneer je op moet schakelen??? Ik zeg niet dat ik het doe, maar als de fabrikant nou aangeeft waanneer je uitelijk moet op en terug schakelen, kan het toch niet zo zijn dat diezelfde fabrikant om die reden zijn eigen problemen oproept. En hoe zou het dan gaan met die stadsbus die alleen maar kleine stukjes rijdt en die vrachtauto, die net als de autobus bijna geen toeren meer draaien. En dan de diesel met de automaat waar jezelf alleen met handschakelen enige invloed kan uitoefenen op de toeren?
Ik zou de discussie wel een keer mondeling willen voeren. Misschien op een bijeenkomst een keer als ik mee kan naar de fabriek.
Volvo V40 D4 My2015
, Volvo V40 CC T3 My2016
VW Golf TDI, VW Touran TDI, VW Bora TDI, VW Transporter T4 TDI, Ford Escort, Mitsubishi Galant, Mitsubishi Lancer, Opel Astra, Opel Kadett, Opel Kadett, Ford Escort, Ford Escort, Renault 5, Renault 4, Fiat 600, Fiat 600, Opel Kaptein

VW Golf TDI, VW Touran TDI, VW Bora TDI, VW Transporter T4 TDI, Ford Escort, Mitsubishi Galant, Mitsubishi Lancer, Opel Astra, Opel Kadett, Opel Kadett, Ford Escort, Ford Escort, Renault 5, Renault 4, Fiat 600, Fiat 600, Opel Kaptein