Vanaf november 2014 rijd ik in een Volvo. Hiervoor lang VW gereden een poosje Opel en een poosje Ford.
Mijn V40 (My2015) staat nu op 16.000 km. Gisteren was ik bij de dealer voor een bandenwissel van winter naar zomer. En ja hoor, de monteur kwam weer terug met het zoveelste probleem in mijn auto.
Nu heb ik weer olie lekkage bij de turbo.
Inmiddels heeft mijn auto nu al 11 x in de garage gestaan voor reparatie's en heb ik 2 x langs de kant van de weg gestaan met problemen. Buiten dat het me nu een hoop ergenis en tijd kost, rijdt ik nu toch wel in een auto waar ik totaal geen vertrouwen meer in heb. Ik begin toch zo langzamerhand het gevoel te krijgen dat het eens, maar nooit mee een Volvo gaat worden. Als deze raparaties doorgaan na de garantieperiode, ben ik binnen de korste keren failliet!
Een opsomming:
2 x garage bezoek (problemen met de coming / leaving home verlichting)
5 x garage bezoek ( computer uitlezen en 2x EGR klep vervangen)
1x garage bezoek (trekhaak niet correct aangesloten)
3x garage bezoek (olie lekkage)
Nu weer naar de garage, weer een dag je auto kwijt, zodra de dealer contact heeft gehad met Volvo voor de reparatie van de olie lekkage bij de turbo.
Maar als hij rijdt, dan rijdt hij wel fijn die D4. Maar in je auto stappen en je afvragen wat je nu weer krijgt? Nee brrrrt. Ik druf er niet eens mee op vakantie naar het buitenland.
Is een Volvo wel te betalen na de garantietermijn?
- V.I.K.
- 2nd Gear member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 24.10.2014 - 06:38
Volvo V40 D4 My2015
, Volvo V40 CC T3 My2016
VW Golf TDI, VW Touran TDI, VW Bora TDI, VW Transporter T4 TDI, Ford Escort, Mitsubishi Galant, Mitsubishi Lancer, Opel Astra, Opel Kadett, Opel Kadett, Ford Escort, Ford Escort, Renault 5, Renault 4, Fiat 600, Fiat 600, Opel Kaptein

VW Golf TDI, VW Touran TDI, VW Bora TDI, VW Transporter T4 TDI, Ford Escort, Mitsubishi Galant, Mitsubishi Lancer, Opel Astra, Opel Kadett, Opel Kadett, Ford Escort, Ford Escort, Renault 5, Renault 4, Fiat 600, Fiat 600, Opel Kaptein
- evert65
- 6th Gear member
- Berichten: 2825
- Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
- Locatie: Gelderse Vallei
tsss, dat zijn veel problemen in korte tijd, vrijmi-mamo auto misschien?
verder kan ik geen zinnig ding erover zeggen, k weet wel dat volvo rijden geld kost...
verder kan ik geen zinnig ding erover zeggen, k weet wel dat volvo rijden geld kost...
keep calm!, your randomizer is running
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Ik zit in mijn tweede V70 en behoudens regulier onderhoud geen gekke dingen. Beurten zijn even deur als de gemiddelde Astra of Golf en het enige probleem dat er zit aan te komen is de condensor. Daar net een offerte voor binnen, moet 400 euro kosten en dat is dan maximaal. Want de eindprijs is even afhankelijk van de tijd die ze nodig zijn om de bumper los te krijgen. Is trouwens niet bij een dealer, daar kost die grap 700 euro.
Dus, als je een goede Volvo hebt, best te betalen hoor.
Dus, als je een goede Volvo hebt, best te betalen hoor.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 06.02.2015 - 20:01
heb nog maar 6500 km op de teller, en nog geen enkel probleem. Het lijt er sterk op dat mn langenoten in Gent jouw auto na een serieus feestje gebouwd hebben.
Overigens, welke motor ? Ik rij zelf in een V40 D4...
Overigens, welke motor ? Ik rij zelf in een V40 D4...
MY2015 Volvo V40 D4 Summum R-Design Caspian Blue Metallic
Rica modified
Rica modified
-
- 4th Gear member
- Berichten: 689
- Lid geworden op: 23.09.2013 - 11:30
Mij hebben ze altijd geleerd. Nieuwe motoren koop je beter niet de eerste 4 jaar. De ontwikkeling is snel maar de fouten komen na jaren te voorschijn. Beter een oude dan ben je zeker dat ie het doet. Zelf voorbeelden genoeg meegemaakt.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 02.03.2014 - 21:44
Dat zijn idd redelijk wat problemen.
Aan de andere kant wordt op internet een uitzondering uit sensatie (goed bedoeld hoor) maar al te snel als structureel probleem aangenomen, en zie je vaak dat negatieve reacties uitvergroot worden.
Aangezien vertrouwen in een product te voet komt en te paard gaat is internet funest voor veel fabrikanten.
Nu kom ik zelf ook met allerlei minpunten, maar ik probeer een al te negatieve emotie niet teveel te laten doorklinken
In ieder geval zijn met een beetje geluk al je problemen binnen de garantie gefixt.
Aan de andere kant wordt op internet een uitzondering uit sensatie (goed bedoeld hoor) maar al te snel als structureel probleem aangenomen, en zie je vaak dat negatieve reacties uitvergroot worden.
Aangezien vertrouwen in een product te voet komt en te paard gaat is internet funest voor veel fabrikanten.
Nu kom ik zelf ook met allerlei minpunten, maar ik probeer een al te negatieve emotie niet teveel te laten doorklinken
In ieder geval zijn met een beetje geluk al je problemen binnen de garantie gefixt.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 09.07.2014 - 18:45
Aan mij opmerking heb je wellicht niet heel veel. Ik heb nu vanaf september 25000 km gereden met mijn d4 my2015. Ik ben 1x bij de garage geweest aangezien de xenon lichten wel erg laag stonden afgesteld. Ze hebben deze een tikje hoger gezet. Verder geen noemenswaardige problemen gehad. De HK set geeft af en toe slechte bas met bepaalde nummers, dat laat ik hopelijk fixen bij de onderhoudsbeurt.
De EGR klep heb ik gelukkig nog niet gehad. Hier had ik heel veel problemen mee met mijn c30. Veel en hard optrekken wanneer de motor warm is is het beste. Geen straf lijkt mij.
De EGR klep heb ik gelukkig nog niet gehad. Hier had ik heel veel problemen mee met mijn c30. Veel en hard optrekken wanneer de motor warm is is het beste. Geen straf lijkt mij.
- Rha007
- 5th Gear member
- Berichten: 1352
- Lid geworden op: 21.04.2014 - 10:17
In 5 maanden tijd al zou vaak terug naar de dealer met zoveel problemen, is inderdaad wel heel erg veel.V.I.K. schreef: Vanaf november 2014 rijd ik in een Volvo. Hiervoor lang VW gereden een poosje Opel en een poosje Ford.
Mijn V40 (My2015) staat nu op 16.000 km. Gisteren was ik bij de dealer voor een bandenwissel van winter naar zomer. En ja hoor, de monteur kwam weer terug met het zoveelste probleem in mijn auto.
Nu heb ik weer olie lekkage bij de turbo.
Inmiddels heeft mijn auto nu al 11 x in de garage gestaan voor reparatie's en heb ik 2 x langs de kant van de weg gestaan met problemen. Buiten dat het me nu een hoop ergenis en tijd kost, rijdt ik nu toch wel in een auto waar ik totaal geen vertrouwen meer in heb. Ik begin toch zo langzamerhand het gevoel te krijgen dat het eens, maar nooit mee een Volvo gaat worden. Als deze raparaties doorgaan na de garantieperiode, ben ik binnen de korste keren failliet!
Een opsomming:
2 x garage bezoek (problemen met de coming / leaving home verlichting)
5 x garage bezoek ( computer uitlezen en 2x EGR klep vervangen)
1x garage bezoek (trekhaak niet correct aangesloten)
3x garage bezoek (olie lekkage)
Nu weer naar de garage, weer een dag je auto kwijt, zodra de dealer contact heeft gehad met Volvo voor de reparatie van de olie lekkage bij de turbo.
Maar als hij rijdt, dan rijdt hij wel fijn die D4. Maar in je auto stappen en je afvragen wat je nu weer krijgt? Nee brrrrt. Ik druf er niet eens mee op vakantie naar het buitenland.
De ergernis en frustratie zou ik ook hebben en kan me heel goed voorstellen dat je je zorgen begint te maken.
Hoe reageert de dealer?
V70 D4 GT Electric Silver Limited-Luxury Line Powered by Volvotune
V40 D2 Rebel Blue powered by Rica
V50 T5
V40 D2 Rebel Blue powered by Rica
V50 T5
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 12.07.2014 - 22:58
Ik begrijp je frustratie helemaal, is wel erg triest dit bij een nieuwe auto.
Wat ik ook opmerkelijk vind, is dat men schijnbaar niet in staat is deze problemen op te lossen.
Ik lees namelijk 2 hardnekkige steeds terugkerende problemen, nl. de EGR en de olie lekkage.
Was de olie lekkage iedere keer op dezelfde plek? of op verschillende onderdelen?
Verder vraag ik me ook wel af of het EGR falen niet door een olie lekkende turbo veroorzaakt kan worden.
Wat ik ook opmerkelijk vind, is dat men schijnbaar niet in staat is deze problemen op te lossen.
Ik lees namelijk 2 hardnekkige steeds terugkerende problemen, nl. de EGR en de olie lekkage.
Was de olie lekkage iedere keer op dezelfde plek? of op verschillende onderdelen?
Verder vraag ik me ook wel af of het EGR falen niet door een olie lekkende turbo veroorzaakt kan worden.
Mercedes SLK 250d (2015)
Opel Speedster 2.2 #1385 (2003)
Volvo V40 D4 Momentum MY'15 (2014)
Citroen DS3 1.6 E-HDI (2012)
Toyota Aygo Dynamic Blue (2009)
Ford Mondeo 2.0TDCI 130pk (2003)
Opel Astra 1.7dti grijs kenteken (2000)
Renault Megane coupe 1.6e (1996)
Citroen ZX 1.9i Volcane (1992)
Renault 5 SL 1.0 (1988)
Opel Speedster 2.2 #1385 (2003)
Volvo V40 D4 Momentum MY'15 (2014)
Citroen DS3 1.6 E-HDI (2012)
Toyota Aygo Dynamic Blue (2009)
Ford Mondeo 2.0TDCI 130pk (2003)
Opel Astra 1.7dti grijs kenteken (2000)
Renault Megane coupe 1.6e (1996)
Citroen ZX 1.9i Volcane (1992)
Renault 5 SL 1.0 (1988)
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2570
- Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34
Chrisito er staat in dit topic nergens iets over tuning.. Daarnaast heb ik nog van niemand gelezen dat hij of zij hem daadwerkelijk hebben laten aanpassen. Iedereen speculeerde er over dat het wel leuk zou zijn en alles, maar in de praktijk heeft niemand dat nog gedaan hier.
- Mart van der Steeg
- 7th Gear member
- Berichten: 6353
- Lid geworden op: 08.12.2007 - 13:58
- Locatie: Sassenheim-Teylingen
- Contacteer:
Mijn S60 kost niet meer dan voorheen een VAG produkt, die idd. nogal en een steek liet vallen.
Bij elk merk kun je (helaas) pech hebben. En zoals in de reacties te lezen: het kan beter zijn een auto te kopen na een 1e aanpassing of upgrade,
kinderziektes zijn nog steeds niet uitgebannen, helaas.
Privé zal ik ook nooit een nieuw model kopen, pas na 3-4 jaar zie je het vlees in de kuip.
Bij elk merk kun je (helaas) pech hebben. En zoals in de reacties te lezen: het kan beter zijn een auto te kopen na een 1e aanpassing of upgrade,
kinderziektes zijn nog steeds niet uitgebannen, helaas.
Privé zal ik ook nooit een nieuw model kopen, pas na 3-4 jaar zie je het vlees in de kuip.
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5300
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Het is vervelend als er problemen zijn maar het blijft een bonk techniek zo'n auto en dat kan falen. Ik beoordeel een product en een leverancier niet of er zich wel of niet problemen voordoen. Ik vel mijn oordeel op de manier waarop men de problemen oplost en juist dat laatste doet Volvo voor zover ik kan beoordelen duidelijk beter dat anderen. Informeer voor de aardigheid bij eigenaren van VAG producten....
- Mart van der Steeg
- 7th Gear member
- Berichten: 6353
- Lid geworden op: 08.12.2007 - 13:58
- Locatie: Sassenheim-Teylingen
- Contacteer:
Klopt, daarom ben ik destijds van VAG op Volvo overgestapt. En het rijdt en zit ook nog eens beter!NielsPHEV schreef: Het is vervelend als er problemen zijn maar het blijft een bonk techniek zo'n auto en dat kan falen. Ik beoordeel een product en een leverancier niet of er zich wel of niet problemen voordoen. Ik vel mijn oordeel op de manier waarop men de problemen oplost en juist dat laatste doet Volvo voor zover ik kan beoordelen duidelijk beter dat anderen. Informeer voor de aardigheid bij eigenaren van VAG producten....
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Mwoah, aan de andere kant: Dat Polo-hok die mij dagdagelijks ten dienste staat heeft net een beurt en wat reparaties gehad. Krukas-keerring was kaputt en dus moest de bak er achterweg. Gelijk een nieuwe koppeling er in en een nieuw drukroeplager. Al met al 2 mille reparatie voor een 2007 Polo bleumotion diesel met 180.000 loodzware kilometers achter de rug. Val alleszins mee, toch?
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21182
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ik rij nu een week lang in een Golf maar het hippe dashboard en strak onderstel maakt niets goed aan de crappy stoelen die het ding heeft, 35 minuten en de rug/benen beginnen te zeuren.
Het is een 1.2tsi en heeft in de eerste 4 versnellingen pit(vandaar ook de rijstijl van die gasten) daarboven is de fut er uit, ik vraag mij dan ook af hoe lang dat ding goed blijft gaan, helemaal wanneer zo'n ding in de lease word gereden.
Wat ze wel voorelkaar hebben is het geluid van binnen, erg stil maar dat kan ook komen omdat ik mijn D5 gewend ben.
Het is een 1.2tsi en heeft in de eerste 4 versnellingen pit(vandaar ook de rijstijl van die gasten) daarboven is de fut er uit, ik vraag mij dan ook af hoe lang dat ding goed blijft gaan, helemaal wanneer zo'n ding in de lease word gereden.
Wat ze wel voorelkaar hebben is het geluid van binnen, erg stil maar dat kan ook komen omdat ik mijn D5 gewend ben.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]