Is een Volvo wel te betalen na de garantietermijn?

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
Gebruikersavatar
V.I.K.
2nd Gear member
Berichten: 184
Lid geworden op: 24.10.2014 - 06:38

Vanaf november 2014 rijd ik in een Volvo. Hiervoor lang VW gereden een poosje Opel en een poosje Ford.

Mijn V40 (My2015) staat nu op 16.000 km. Gisteren was ik bij de dealer voor een bandenwissel van winter naar zomer. En ja hoor, de monteur kwam weer terug met het zoveelste probleem in mijn auto.
Nu heb ik weer olie lekkage bij de turbo.
Inmiddels heeft mijn auto nu al 11 x in de garage gestaan voor reparatie's en heb ik 2 x langs de kant van de weg gestaan met problemen. Buiten dat het me nu een hoop ergenis en tijd kost, rijdt ik nu toch wel in een auto waar ik totaal geen vertrouwen meer in heb. Ik begin toch zo langzamerhand het gevoel te krijgen dat het eens, maar nooit mee een Volvo gaat worden. Als deze raparaties doorgaan na de garantieperiode, ben ik binnen de korste keren failliet!

Een opsomming:
2 x garage bezoek (problemen met de coming / leaving home verlichting)
5 x garage bezoek ( computer uitlezen en 2x EGR klep vervangen)
1x garage bezoek (trekhaak niet correct aangesloten)
3x garage bezoek (olie lekkage)

Nu weer naar de garage, weer een dag je auto kwijt, zodra de dealer contact heeft gehad met Volvo voor de reparatie van de olie lekkage bij de turbo.

Maar als hij rijdt, dan rijdt hij wel fijn die D4. Maar in je auto stappen en je afvragen wat je nu weer krijgt? Nee brrrrt. Ik druf er niet eens mee op vakantie naar het buitenland.
Volvo V40 D4 My2015 :-(, Volvo V40 CC T3 My2016
VW Golf TDI, VW Touran TDI, VW Bora TDI, VW Transporter T4 TDI, Ford Escort, Mitsubishi Galant, Mitsubishi Lancer, Opel Astra, Opel Kadett, Opel Kadett, Ford Escort, Ford Escort, Renault 5, Renault 4, Fiat 600, Fiat 600, Opel Kaptein
Gebruikersavatar
evert65
6th Gear member
Berichten: 2825
Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
Locatie: Gelderse Vallei

tsss, dat zijn veel problemen in korte tijd, vrijmi-mamo auto misschien?
verder kan ik geen zinnig ding erover zeggen, k weet wel dat volvo rijden geld kost...
keep calm!, your randomizer is running
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Ik zit in mijn tweede V70 en behoudens regulier onderhoud geen gekke dingen. Beurten zijn even deur als de gemiddelde Astra of Golf en het enige probleem dat er zit aan te komen is de condensor. Daar net een offerte voor binnen, moet 400 euro kosten en dat is dan maximaal. Want de eindprijs is even afhankelijk van de tijd die ze nodig zijn om de bumper los te krijgen. Is trouwens niet bij een dealer, daar kost die grap 700 euro.

Dus, als je een goede Volvo hebt, best te betalen hoor.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
anixie
2nd Gear member
Berichten: 99
Lid geworden op: 06.02.2015 - 20:01

heb nog maar 6500 km op de teller, en nog geen enkel probleem. Het lijt er sterk op dat mn langenoten in Gent jouw auto na een serieus feestje gebouwd hebben.

Overigens, welke motor ? Ik rij zelf in een V40 D4...
MY2015 Volvo V40 D4 Summum R-Design Caspian Blue Metallic
Rica modified
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13768
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

volgens mij (heel vervelende) incidenten, grappig dat je VAG noemt, dat merk heeft structureel heel veel meer problemen
CHRISITO
4th Gear member
Berichten: 689
Lid geworden op: 23.09.2013 - 11:30

Mij hebben ze altijd geleerd. Nieuwe motoren koop je beter niet de eerste 4 jaar. De ontwikkeling is snel maar de fouten komen na jaren te voorschijn. Beter een oude dan ben je zeker dat ie het doet. Zelf voorbeelden genoeg meegemaakt.
V40-4ever
2nd Gear member
Berichten: 161
Lid geworden op: 02.03.2014 - 21:44

Dat zijn idd redelijk wat problemen.

Aan de andere kant wordt op internet een uitzondering uit sensatie (goed bedoeld hoor) maar al te snel als structureel probleem aangenomen, en zie je vaak dat negatieve reacties uitvergroot worden.

Aangezien vertrouwen in een product te voet komt en te paard gaat is internet funest voor veel fabrikanten.
Nu kom ik zelf ook met allerlei minpunten, maar ik probeer een al te negatieve emotie niet teveel te laten doorklinken

In ieder geval zijn met een beetje geluk al je problemen binnen de garantie gefixt.
shabby
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 09.07.2014 - 18:45

Aan mij opmerking heb je wellicht niet heel veel. Ik heb nu vanaf september 25000 km gereden met mijn d4 my2015. Ik ben 1x bij de garage geweest aangezien de xenon lichten wel erg laag stonden afgesteld. Ze hebben deze een tikje hoger gezet. Verder geen noemenswaardige problemen gehad. De HK set geeft af en toe slechte bas met bepaalde nummers, dat laat ik hopelijk fixen bij de onderhoudsbeurt.

De EGR klep heb ik gelukkig nog niet gehad. Hier had ik heel veel problemen mee met mijn c30. Veel en hard optrekken wanneer de motor warm is is het beste. Geen straf lijkt mij.
Gebruikersavatar
Rha007
5th Gear member
Berichten: 1352
Lid geworden op: 21.04.2014 - 10:17

V.I.K. schreef: Vanaf november 2014 rijd ik in een Volvo. Hiervoor lang VW gereden een poosje Opel en een poosje Ford.

Mijn V40 (My2015) staat nu op 16.000 km. Gisteren was ik bij de dealer voor een bandenwissel van winter naar zomer. En ja hoor, de monteur kwam weer terug met het zoveelste probleem in mijn auto.
Nu heb ik weer olie lekkage bij de turbo.
Inmiddels heeft mijn auto nu al 11 x in de garage gestaan voor reparatie's en heb ik 2 x langs de kant van de weg gestaan met problemen. Buiten dat het me nu een hoop ergenis en tijd kost, rijdt ik nu toch wel in een auto waar ik totaal geen vertrouwen meer in heb. Ik begin toch zo langzamerhand het gevoel te krijgen dat het eens, maar nooit mee een Volvo gaat worden. Als deze raparaties doorgaan na de garantieperiode, ben ik binnen de korste keren failliet!

Een opsomming:
2 x garage bezoek (problemen met de coming / leaving home verlichting)
5 x garage bezoek ( computer uitlezen en 2x EGR klep vervangen)
1x garage bezoek (trekhaak niet correct aangesloten)
3x garage bezoek (olie lekkage)

Nu weer naar de garage, weer een dag je auto kwijt, zodra de dealer contact heeft gehad met Volvo voor de reparatie van de olie lekkage bij de turbo.

Maar als hij rijdt, dan rijdt hij wel fijn die D4. Maar in je auto stappen en je afvragen wat je nu weer krijgt? Nee brrrrt. Ik druf er niet eens mee op vakantie naar het buitenland.
In 5 maanden tijd al zou vaak terug naar de dealer met zoveel problemen, is inderdaad wel heel erg veel.
De ergernis en frustratie zou ik ook hebben en kan me heel goed voorstellen dat je je zorgen begint te maken.
Hoe reageert de dealer?
V70 D4 GT Electric Silver Limited-Luxury Line Powered by Volvotune
V40 D2 Rebel Blue powered by Rica
V50 T5
DanielD1976
2nd Gear member
Berichten: 103
Lid geworden op: 12.07.2014 - 22:58

Ik begrijp je frustratie helemaal, is wel erg triest dit bij een nieuwe auto.

Wat ik ook opmerkelijk vind, is dat men schijnbaar niet in staat is deze problemen op te lossen.
Ik lees namelijk 2 hardnekkige steeds terugkerende problemen, nl. de EGR en de olie lekkage.

Was de olie lekkage iedere keer op dezelfde plek? of op verschillende onderdelen?
Verder vraag ik me ook wel af of het EGR falen niet door een olie lekkende turbo veroorzaakt kan worden.
Mercedes SLK 250d (2015)
Opel Speedster 2.2 #1385 (2003)
Volvo V40 D4 Momentum MY'15 (2014)
Citroen DS3 1.6 E-HDI (2012)
Toyota Aygo Dynamic Blue (2009)
Ford Mondeo 2.0TDCI 130pk (2003)
Opel Astra 1.7dti grijs kenteken (2000)
Renault Megane coupe 1.6e (1996)
Citroen ZX 1.9i Volcane (1992)
Renault 5 SL 1.0 (1988)
CHRISITO
4th Gear member
Berichten: 689
Lid geworden op: 23.09.2013 - 11:30

Daar hebt ge dan 190pk en 400nm en iedereen wil hem maar laten chippen . Als ie standaard al zoveel problemen heeft.
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29561
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Het is in ieder geval geen reclame voor Volvo, toch bekend als degelijk en duurzaam merk.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
V50 R
6th Gear member
Berichten: 2570
Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34

Chrisito er staat in dit topic nergens iets over tuning.. Daarnaast heb ik nog van niemand gelezen dat hij of zij hem daadwerkelijk hebben laten aanpassen. Iedereen speculeerde er over dat het wel leuk zou zijn en alles, maar in de praktijk heeft niemand dat nog gedaan hier.
Gebruikersavatar
Mart van der Steeg
7th Gear member
Berichten: 6353
Lid geworden op: 08.12.2007 - 13:58
Locatie: Sassenheim-Teylingen
Contacteer:

Mijn S60 kost niet meer dan voorheen een VAG produkt, die idd. nogal en een steek liet vallen.
Bij elk merk kun je (helaas) pech hebben. En zoals in de reacties te lezen: het kan beter zijn een auto te kopen na een 1e aanpassing of upgrade,
kinderziektes zijn nog steeds niet uitgebannen, helaas.
Privé zal ik ook nooit een nieuw model kopen, pas na 3-4 jaar zie je het vlees in de kuip.
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug
Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic

VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
CHRISITO
4th Gear member
Berichten: 689
Lid geworden op: 23.09.2013 - 11:30

Een goede stoomboot moet roken! maar met al die normen een motor ontwikkelen die niet rookt is vragen om problemen! (egr)
maar niet alleen Volvo heeft dit probleem hoor!
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5300
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Het is vervelend als er problemen zijn maar het blijft een bonk techniek zo'n auto en dat kan falen. Ik beoordeel een product en een leverancier niet of er zich wel of niet problemen voordoen. Ik vel mijn oordeel op de manier waarop men de problemen oplost en juist dat laatste doet Volvo voor zover ik kan beoordelen duidelijk beter dat anderen. Informeer voor de aardigheid bij eigenaren van VAG producten....
Gebruikersavatar
Mart van der Steeg
7th Gear member
Berichten: 6353
Lid geworden op: 08.12.2007 - 13:58
Locatie: Sassenheim-Teylingen
Contacteer:

NielsPHEV schreef: Het is vervelend als er problemen zijn maar het blijft een bonk techniek zo'n auto en dat kan falen. Ik beoordeel een product en een leverancier niet of er zich wel of niet problemen voordoen. Ik vel mijn oordeel op de manier waarop men de problemen oplost en juist dat laatste doet Volvo voor zover ik kan beoordelen duidelijk beter dat anderen. Informeer voor de aardigheid bij eigenaren van VAG producten....
Klopt, daarom ben ik destijds van VAG op Volvo overgestapt. En het rijdt en zit ook nog eens beter!
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug
Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic

VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13768
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

las in autobild een verhaal over een 1.4TSI waar bij 80.000km de 2e distributieketting inging, kosten per keer € 3.500,--, en VAG toch doen alsof het om een geïsoleerd incident gaat
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Mwoah, aan de andere kant: Dat Polo-hok die mij dagdagelijks ten dienste staat heeft net een beurt en wat reparaties gehad. Krukas-keerring was kaputt en dus moest de bak er achterweg. Gelijk een nieuwe koppeling er in en een nieuw drukroeplager. Al met al 2 mille reparatie voor een 2007 Polo bleumotion diesel met 180.000 loodzware kilometers achter de rug. Val alleszins mee, toch?
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21182
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Ik rij nu een week lang in een Golf maar het hippe dashboard en strak onderstel maakt niets goed aan de crappy stoelen die het ding heeft, 35 minuten en de rug/benen beginnen te zeuren.
Het is een 1.2tsi en heeft in de eerste 4 versnellingen pit(vandaar ook de rijstijl van die gasten) daarboven is de fut er uit, ik vraag mij dan ook af hoe lang dat ding goed blijft gaan, helemaal wanneer zo'n ding in de lease word gereden.
Wat ze wel voorelkaar hebben is het geluid van binnen, erg stil maar dat kan ook komen omdat ik mijn D5 gewend ben.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Plaats reactie

Terug naar “V40”