is dit een versleten schokbreker of draagarmrubber?

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
bonootje
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 18.10.2011 - 14:26

AfbeeldingHallo

Ik kwam dit tegen bij mijn S60 2001. Is dit een gevolg van versleten draagarmrubbers of is dit het gevolg van versleten schokbrekers.

Ben gaan kijken omdat ik af en toe een klap hoor als ik over drempels rijdt.

gr Rene
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
bonootje
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 18.10.2011 - 14:26

Heb foto's gevoegd. Worden die ook weergegeven?
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Bedoel je die schuurplek? Dat is de aanslag van de stuuruitslag begrenzers. Een likje kopervet erop kan geen kwaad, je hoort dan geen gekraak meer bij scherp sturen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
evert65
6th Gear member
Berichten: 2825
Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
Locatie: Gelderse Vallei

hoort zo, die klap zal wel ergens anders vandaan komen
keep calm!, your randomizer is running
Gebruikersavatar
Automatic-freak
4th Gear member
Berichten: 560
Lid geworden op: 06.05.2009 - 22:14
Locatie: Twente
Contacteer:

Voorzijde die klappert is ook vaak het bovenste veerschotelrubber van de schokbreker.

Rammelen aan de voorzijde vaak de stabilisatorstang(en).
S80 2.5t Summum Geartronic '07
&
244 GLT V6 Automatic '80
Project-car from Sweden
Gebruikersavatar
LtStone
4th Gear member
Berichten: 706
Lid geworden op: 03.12.2013 - 14:16
Locatie: Amstelveen

Zo heb je een brug of zo? knappe foto als je hem hebt gemaakt onder de auto liggend of zo.

Schokkie:
"klapperen" slaat vaak op een versleten schokdemper, maar dan is het vaak een ietwat achter mekaar ritmisch geklapper (test dan met name als je relatief langzaam gaat over een bakstenen weg of zo (en niet per definitie één baldadige knal als je door een enorme put rijdt, want dan knalt zelfs de S-klasse).

Draagarmen:
Versleten draagarmen, los van "opmerkelijk zelf sturen" of doorschieten bij remmen, zullen vaak een "knal"of "bonk"geluid geven bij remmen en optrekken. Vooral in de file ga je dit ERG merken. Iedere keer als je remt, bonk, als je weer optrekt, bonk enzovoorts.

Nou als je een brug hebt, of er makkelijk bij kan neem een grote schroevendraaier of iets ander stevigs scharnier tussen de begrenzer tegen de draagarm en voer wat druk uit. Als hij heel makkelijk heen en weer gaat, dan is het slecht nieuws...

(tenslotte, altijd BEIDE zijden vervangen en neem de fuseekogels direct mee, die zijn doorgaans ook helemaal gaar door dat geweld van de lamme draagarmen, het zwakste deel sneuvelt namelijk altijd als eerst...)

Succes
V40 T4 2001 zwart
S60 T5 2003 zwart
GRUNNS60
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 31.07.2014 - 17:23

8-) en je remschijf ziet er ook niet helemaal mooi gesleten uit. Zo te zien maak je maar gedeeltelijk gebruik van het oppervlak van de remschijf/blok. zo daar kun je weer even vrolijk van worden... :-/
Volvo S60, 2001, 170 Pk, LPI, >333.333km.
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”