Bedoel je die schuurplek? Dat is de aanslag van de stuuruitslag begrenzers. Een likje kopervet erop kan geen kwaad, je hoort dan geen gekraak meer bij scherp sturen.
Zo heb je een brug of zo? knappe foto als je hem hebt gemaakt onder de auto liggend of zo.
Schokkie:
"klapperen" slaat vaak op een versleten schokdemper, maar dan is het vaak een ietwat achter mekaar ritmisch geklapper (test dan met name als je relatief langzaam gaat over een bakstenen weg of zo (en niet per definitie één baldadige knal als je door een enorme put rijdt, want dan knalt zelfs de S-klasse).
Draagarmen:
Versleten draagarmen, los van "opmerkelijk zelf sturen" of doorschieten bij remmen, zullen vaak een "knal"of "bonk"geluid geven bij remmen en optrekken. Vooral in de file ga je dit ERG merken. Iedere keer als je remt, bonk, als je weer optrekt, bonk enzovoorts.
Nou als je een brug hebt, of er makkelijk bij kan neem een grote schroevendraaier of iets ander stevigs scharnier tussen de begrenzer tegen de draagarm en voer wat druk uit. Als hij heel makkelijk heen en weer gaat, dan is het slecht nieuws...
(tenslotte, altijd BEIDE zijden vervangen en neem de fuseekogels direct mee, die zijn doorgaans ook helemaal gaar door dat geweld van de lamme draagarmen, het zwakste deel sneuvelt namelijk altijd als eerst...)
en je remschijf ziet er ook niet helemaal mooi gesleten uit. Zo te zien maak je maar gedeeltelijk gebruik van het oppervlak van de remschijf/blok. zo daar kun je weer even vrolijk van worden...