Het blijken imitatievelgen te zijn. Achterop staat notabene "Not OEM". Nu is dat nog niet zo'n ramp, maar de velgen zagen er vreselijk uit. De voorkant op het eerste oog redelijk, maar als je de scherpe randen (dus de randen die de voorkant van de achterkant scheiden zeg maar) allemaal bobbels onder de lak. Tevens rondom de wielbouten en het ventiel. De achterkant is van 2 velgen bijna volledig gecorrodeerd. Van 2 andere velgen nog redelijk. In ieder geval moet er een hoop werk gebeuren om ze weer mooi te krijgen.
'Positief' aan de namaak is dat ik ze niet kan onderscheiden van origineel en dat de naafdiameter netjes 65,1 is.
'Negatief' aan de namaak is dat ik de kwaliteit van het materiaal niet kan beoordelen. De lak is slecht, maar het materiaal sterk genoeg?
Wat zijn de opties?
- zelf aan de slag; kaal maken met ijzerborstels op boormachine; gronden, filler gebruiken voor de oneffenheden en schuursporen, schuren, nogmaals gronden, schuren, lakken, schuren, aflakken. Kosten ca. 100€ en veel tijd.
- laten doen, stralen, strak maken en poedercoaten; verwacht zo'n € 250,-
- afschieten voor een klein prijsje.
Als het originele velgen waren, zou ik bereid zijn om het te laten doen. Ondanks dat het een hoop geld kost, heb je dan wel een set 'nieuwe' velgen. Deze velgen zijn echter niet origineel, is het dan de moeite wel waard? Of zijn ze over drie jaar weer aan het afbladderen? Hieronder een paar foto's. Hoor graag jullie mening!
Deze velg was van de achterzijde redelijk oke, hier zie je de aanduidingen/merktekens

Op het eerste oog netjes:

Deze velg had een plekje volgens mijn zwager. Als dit alles was...

Rondom gecorrodeerd: