burnout techniek

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Gebruikersavatar
v700r
5th Gear member
Berichten: 1127
Lid geworden op: 23.10.2006 - 09:48
Locatie: Alphen aan den Rijn

Wat ik me afvraag is hoe je een burnout maakt met een automaat?
Groeten van Frans.
Gebruikersavatar
liquid_force
6th Gear member
Berichten: 4695
Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
Locatie: Zürich

hier in zweden gooien ze bij een achterwielaandrijver vaak de achterremmen los van de voetrem dan vol op de rem (dus alleen voorwielen) en dan flink gas geven op een nat wegdeel (nat van water meestal) en dan maar genoeg pk's hebben :p
Gebruikersavatar
v700r
5th Gear member
Berichten: 1127
Lid geworden op: 23.10.2006 - 09:48
Locatie: Alphen aan den Rijn

Pk's genoeg maar wat bedoel je "achterremmen los van de voetrem"? Tis trouwens idd achterwielaandrijving.
Groeten van Frans.
Gebruikersavatar
liquid_force
6th Gear member
Berichten: 4695
Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
Locatie: Zürich

geen idee hoe ze het precies technisch doen (zou ik wel kunnen navragen) maar normaal als je op je voetrem trapt gaan de remmen op alle 4 wielen erop, door de rem los te koppelen van je achterwielen hou je alleen remmen op de voorwielen over ... daardoor kun je dus remmen en gasgeven tegelijk ...
Gebruikersavatar
v700r
5th Gear member
Berichten: 1127
Lid geworden op: 23.10.2006 - 09:48
Locatie: Alphen aan den Rijn

Dus iedereen die met een automaat (als het al gaat) een burnout maakt heeft geen achterremmen?
Groeten van Frans.
Gebruikersavatar
liquid_force
6th Gear member
Berichten: 4695
Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
Locatie: Zürich

je leest niet goed ...
liquid_force schreef:hier in zweden gooien ze bij een achterwielaandrijver vaak de achterremmen los
Gebruikersavatar
v700r
5th Gear member
Berichten: 1127
Lid geworden op: 23.10.2006 - 09:48
Locatie: Alphen aan den Rijn

In Zweden dan.
Groeten van Frans.
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Om de niet aangedreven wielen de auto stil te laten staan heb je maar een beetje remkracht nodig als de achterwielen eenmaal draaien. De rem dus licht indrukken volstaat om de auto op zijn plek te houden en toch de achterwielen door te laten draaien.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24664
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

En de "snelle" broeders hebben een sperdifferentieel. Anders staat maar 1 wiel te gillen...
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
J
3rd Gear member
Berichten: 491
Lid geworden op: 15.09.2006 - 10:31
Locatie: Hoofddorp

mensen die veel huurauto's heen en weer moeten rijden hebben een heel andere manier.
Minder goed voor de bak, maar werkt altijd: in N volgas geven, totdat toerenteller goed richting rood gaat en dat in D klappen.

ik koop NOOIT een ex huurauto
Black Sheep: There's always one crazy motherfucker in the family
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Vriend van me heeft zo ooit eens een chevy van gesloopt (was ook bij een verhuurbedrijf). Ineens liep al de olie uit de bak. Hoe kan dat nou?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
screwloose
2nd Gear member
Berichten: 109
Lid geworden op: 15.01.2006 - 14:10
Locatie: haarlem

dat doen niet álle medewerkers van een verhuurbedrijf..... ( ik ken er wel een, dat dan weer wel.. :oops: )
maar de voorremmen vastzetten noemt men ook wel een line-lock, dat blokkeerd inderdaad je voorremmen en dan kan je lekker rubberen. bedenk wel dat dit grapje funest is voor je diff! je wilt niet weten hoe vaak die uit elkaar klapt bij te veel belasting!
Gebruikersavatar
v700r
5th Gear member
Berichten: 1127
Lid geworden op: 23.10.2006 - 09:48
Locatie: Alphen aan den Rijn

J schreef:mensen die veel huurauto's heen en weer moeten rijden hebben een heel andere manier.
Minder goed voor de bak, maar werkt altijd: in N volgas geven, totdat toerenteller goed richting rood gaat en dat in D klappen.

ik koop NOOIT een ex huurauto
Jaja, auto opkrikken aan de achterkant (achterwielaandrijving hè) in D, volgas en een duwtje kan ook.
Groeten van Frans.
Gebruikersavatar
J
3rd Gear member
Berichten: 491
Lid geworden op: 15.09.2006 - 10:31
Locatie: Hoofddorp

Jaja, auto opkrikken aan de achterkant (achterwielaandrijving hè) in D, volgas en een duwtje kan ook


da's wel weer veel werk, liever lui dan ....
en jong en onbezonnen etc etc.
Black Sheep: There's always one crazy motherfucker in the family
Gebruikersavatar
screwloose
2nd Gear member
Berichten: 109
Lid geworden op: 15.01.2006 - 14:10
Locatie: haarlem

bwah, amateurs! gewoon in z'n achteruit zetten bij 50 KM per uur!
(ja dat kan, gewoon zorgen dat je achterwielen gebokkerd zijn door middel van de handrem bij het schakelen!...)
Gebruikersavatar
J
3rd Gear member
Berichten: 491
Lid geworden op: 15.09.2006 - 10:31
Locatie: Hoofddorp

en meteen is volledig duidelijk wie ik bedoelde.

als iemand ooit een stapel verhalen wil horen van wat er kan er wat en gebeurt met huurauto's - screwloose is je man
Black Sheep: There's always one crazy motherfucker in the family
Gebruikersavatar
Caerbannog
5th Gear member
Berichten: 1154
Lid geworden op: 08.09.2005 - 23:20
Locatie: Niekerk (wk)
Contacteer:

In het rijtje rare onverantwoorde verhalen:
Ik heb ooit iets gehoord over dienblad-driften.
Schijnt erg goed te werken met Mc-D. dienbladen.
Je gaat als volgt te werk;
- Jat 2 dienbladen
- Neem een auto met FWD, en zet deze met de achterwielen op de dienbladen
- Handrem erop
- Racen maar!

Iemand ervaring? :D
Als je een zwarte Volvo 480 voorbij ziet komen; nu net gewassen...
Dan kan dat.
Gebruikersavatar
J
3rd Gear member
Berichten: 491
Lid geworden op: 15.09.2006 - 10:31
Locatie: Hoofddorp

Eeen stel vage bekenden hebben ooit dat soort dingen gedaan, in het zelfde hoofdstuk kliko achter de auto, mannetje er in en racen met die handel
Black Sheep: There's always one crazy motherfucker in the family
Gebruikersavatar
screwloose
2nd Gear member
Berichten: 109
Lid geworden op: 15.01.2006 - 14:10
Locatie: haarlem

ach zo ken ik ook iemand die in een starlet raced en er een rotan bank uit fikkerd met 80 kilometer per uur en dan teleurgesteld zijn als alleen maar glijd in plaats van spectaculair uit elkaar duvelt!!!
Daanh78
3rd Gear member
Berichten: 287
Lid geworden op: 18.05.2006 - 00:19
Locatie: Heerhugowaard

maar om je banden aan't spinnen te krijgen: gewoon lichtjes op de rem trappen en vol gas geven. In D wel te verstaan.

Ook (ex) taxichauffeurs kunnen er wat van :D Alleen jammer dat die E klasse niet standaard met sper dif komt hehehe ;)
Volvo V50 1,6D
Barentz Blue, Edition II, 17inch Sagitta, Keyless-Drive, Aluminium inleg, Sportstuur en sportpook met alu, S40 Grille, Spoiler, Sunblinds, Parrot 3400 GPS, afneembare trekhaak, etc...
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”