burnout techniek
- liquid_force
- 6th Gear member
- Berichten: 4695
- Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
- Locatie: Zürich
hier in zweden gooien ze bij een achterwielaandrijver vaak de achterremmen los van de voetrem dan vol op de rem (dus alleen voorwielen) en dan flink gas geven op een nat wegdeel (nat van water meestal) en dan maar genoeg pk's hebben :p
- liquid_force
- 6th Gear member
- Berichten: 4695
- Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
- Locatie: Zürich
geen idee hoe ze het precies technisch doen (zou ik wel kunnen navragen) maar normaal als je op je voetrem trapt gaan de remmen op alle 4 wielen erop, door de rem los te koppelen van je achterwielen hou je alleen remmen op de voorwielen over ... daardoor kun je dus remmen en gasgeven tegelijk ...
- liquid_force
- 6th Gear member
- Berichten: 4695
- Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
- Locatie: Zürich
je leest niet goed ...
liquid_force schreef:hier in zweden gooien ze bij een achterwielaandrijver vaak de achterremmen los
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Om de niet aangedreven wielen de auto stil te laten staan heb je maar een beetje remkracht nodig als de achterwielen eenmaal draaien. De rem dus licht indrukken volstaat om de auto op zijn plek te houden en toch de achterwielen door te laten draaien.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
En de "snelle" broeders hebben een sperdifferentieel. Anders staat maar 1 wiel te gillen...
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- J
- 3rd Gear member
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 15.09.2006 - 10:31
- Locatie: Hoofddorp
mensen die veel huurauto's heen en weer moeten rijden hebben een heel andere manier.
Minder goed voor de bak, maar werkt altijd: in N volgas geven, totdat toerenteller goed richting rood gaat en dat in D klappen.
ik koop NOOIT een ex huurauto
Minder goed voor de bak, maar werkt altijd: in N volgas geven, totdat toerenteller goed richting rood gaat en dat in D klappen.
ik koop NOOIT een ex huurauto
Black Sheep: There's always one crazy motherfucker in the family
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Vriend van me heeft zo ooit eens een chevy van gesloopt (was ook bij een verhuurbedrijf). Ineens liep al de olie uit de bak. Hoe kan dat nou?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- screwloose
- 2nd Gear member
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 15.01.2006 - 14:10
- Locatie: haarlem
dat doen niet álle medewerkers van een verhuurbedrijf..... ( ik ken er wel een, dat dan weer wel.. :oops: )
maar de voorremmen vastzetten noemt men ook wel een line-lock, dat blokkeerd inderdaad je voorremmen en dan kan je lekker rubberen. bedenk wel dat dit grapje funest is voor je diff! je wilt niet weten hoe vaak die uit elkaar klapt bij te veel belasting!
maar de voorremmen vastzetten noemt men ook wel een line-lock, dat blokkeerd inderdaad je voorremmen en dan kan je lekker rubberen. bedenk wel dat dit grapje funest is voor je diff! je wilt niet weten hoe vaak die uit elkaar klapt bij te veel belasting!
- v700r
- 5th Gear member
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: 23.10.2006 - 09:48
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Jaja, auto opkrikken aan de achterkant (achterwielaandrijving hè) in D, volgas en een duwtje kan ook.J schreef:mensen die veel huurauto's heen en weer moeten rijden hebben een heel andere manier.
Minder goed voor de bak, maar werkt altijd: in N volgas geven, totdat toerenteller goed richting rood gaat en dat in D klappen.
ik koop NOOIT een ex huurauto
Groeten van Frans.
- J
- 3rd Gear member
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 15.09.2006 - 10:31
- Locatie: Hoofddorp
Jaja, auto opkrikken aan de achterkant (achterwielaandrijving hè) in D, volgas en een duwtje kan ook
da's wel weer veel werk, liever lui dan ....
en jong en onbezonnen etc etc.
Black Sheep: There's always one crazy motherfucker in the family
- screwloose
- 2nd Gear member
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 15.01.2006 - 14:10
- Locatie: haarlem
bwah, amateurs! gewoon in z'n achteruit zetten bij 50 KM per uur!
(ja dat kan, gewoon zorgen dat je achterwielen gebokkerd zijn door middel van de handrem bij het schakelen!...)
(ja dat kan, gewoon zorgen dat je achterwielen gebokkerd zijn door middel van de handrem bij het schakelen!...)
- J
- 3rd Gear member
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 15.09.2006 - 10:31
- Locatie: Hoofddorp
en meteen is volledig duidelijk wie ik bedoelde.
als iemand ooit een stapel verhalen wil horen van wat er kan er wat en gebeurt met huurauto's - screwloose is je man
als iemand ooit een stapel verhalen wil horen van wat er kan er wat en gebeurt met huurauto's - screwloose is je man
Black Sheep: There's always one crazy motherfucker in the family
- Caerbannog
- 5th Gear member
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 08.09.2005 - 23:20
- Locatie: Niekerk (wk)
- Contacteer:
In het rijtje rare onverantwoorde verhalen:
Ik heb ooit iets gehoord over dienblad-driften.
Schijnt erg goed te werken met Mc-D. dienbladen.
Je gaat als volgt te werk;
- Jat 2 dienbladen
- Neem een auto met FWD, en zet deze met de achterwielen op de dienbladen
- Handrem erop
- Racen maar!
Iemand ervaring?
Ik heb ooit iets gehoord over dienblad-driften.
Schijnt erg goed te werken met Mc-D. dienbladen.
Je gaat als volgt te werk;
- Jat 2 dienbladen
- Neem een auto met FWD, en zet deze met de achterwielen op de dienbladen
- Handrem erop
- Racen maar!
Iemand ervaring?

Als je een zwarte Volvo 480 voorbij ziet komen; nu net gewassen...
Dan kan dat.
Dan kan dat.
- J
- 3rd Gear member
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 15.09.2006 - 10:31
- Locatie: Hoofddorp
Eeen stel vage bekenden hebben ooit dat soort dingen gedaan, in het zelfde hoofdstuk kliko achter de auto, mannetje er in en racen met die handel
Black Sheep: There's always one crazy motherfucker in the family
- screwloose
- 2nd Gear member
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 15.01.2006 - 14:10
- Locatie: haarlem
ach zo ken ik ook iemand die in een starlet raced en er een rotan bank uit fikkerd met 80 kilometer per uur en dan teleurgesteld zijn als alleen maar glijd in plaats van spectaculair uit elkaar duvelt!!!
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 287
- Lid geworden op: 18.05.2006 - 00:19
- Locatie: Heerhugowaard
maar om je banden aan't spinnen te krijgen: gewoon lichtjes op de rem trappen en vol gas geven. In D wel te verstaan.
Ook (ex) taxichauffeurs kunnen er wat van
Alleen jammer dat die E klasse niet standaard met sper dif komt hehehe 
Ook (ex) taxichauffeurs kunnen er wat van


Volvo V50 1,6D
Barentz Blue, Edition II, 17inch Sagitta, Keyless-Drive, Aluminium inleg, Sportstuur en sportpook met alu, S40 Grille, Spoiler, Sunblinds, Parrot 3400 GPS, afneembare trekhaak, etc...
Barentz Blue, Edition II, 17inch Sagitta, Keyless-Drive, Aluminium inleg, Sportstuur en sportpook met alu, S40 Grille, Spoiler, Sunblinds, Parrot 3400 GPS, afneembare trekhaak, etc...