Heb mijn V40 D4 MY 2014 nu bijna een jaar en ik vind dat met name de kont van de V40 aardig hoog staat. Meeste auto's vullen de wielkasten netjes maar de V40 niet. De voorkant gaat wel maar de achterkant ziet er vanaf sommige hoeken niet uit. Maakt het af en toe en beetje speelgoed achtig, niet serieus genoeg.
Zit er aan te denken om misschien de auto te laten verlagen en ben wat rond aan het neuzen op de forum maar kan eigenlijk niets vinden of er mensen zijn die dit met hun lease auto hebben laten doen.
Iemand ervaring met een lease V40 die deze achteraf nog heeft laten verlagen in verband met garantie en dergelijken ?
Verlagen V40 D4 - Lease
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2570
- Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=64677
Als de garantie vervalt accepteert de lease het niet. Ik heb het dan ook niet gedaan, maar je kan het altijd aan ze vragen.
Als de garantie vervalt accepteert de lease het niet. Ik heb het dan ook niet gedaan, maar je kan het altijd aan ze vragen.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 26.09.2014 - 13:20
Nee dat is logisch, maar kan weinig vinden over ervaringen van mensen met het achteraf verlagen.V50 R schreef: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=64677
Als de garantie vervalt accepteert de lease het niet. Ik heb het dan ook niet gedaan, maar je kan het altijd aan ze vragen.
Hier al wel wat gevonden, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... #last_post
Laatst gewijzigd door JustO op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 26.09.2014 - 13:20
Het lijkt alsof de kont van mijn V40 iedere dag hoger komt te staan
zelfs met 4 man en een achterklep vol met spullen zakt het nog bijna niet. Merk wel dat met een extra 50-100 kg in the achterklep de achterste vering een stuk minder zenuwachtig is en klappen veel comfortabeler opvangt. Denk dat ik maar wat zandzakken in de achterklep ga leggen 
Vraag me af of je met een sportonderstel een vergelijkbare karakteristiek creert voor je achterophanging als wanneer je de achterklep met 50-100 kg vult.
Ben bij de dealer langsgegaan en die doen alleen maar de "Sport Chassiskit" van Heico waarbij dan de garantie blijft. Maarja 1600 eurie all in is een aardig bedrag.
http://www.heicosportiv.nl/webshop/actu ... 0-d3-d4-t5


Vraag me af of je met een sportonderstel een vergelijkbare karakteristiek creert voor je achterophanging als wanneer je de achterklep met 50-100 kg vult.
Ben bij de dealer langsgegaan en die doen alleen maar de "Sport Chassiskit" van Heico waarbij dan de garantie blijft. Maarja 1600 eurie all in is een aardig bedrag.
http://www.heicosportiv.nl/webshop/actu ... 0-d3-d4-t5
Laatst gewijzigd door JustO op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8502
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Ik denk dat bij verlaging die klappen alleen maar harder gaan worden...verhogen moet je doen voor meer comfort 

Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- Johann
- 5th Gear member
- Berichten: 1305
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
- Contacteer:
Iets van een Eibach Pro kit kun je niet stuk op gaan.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2570
- Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34
Klopt johan, maar de lease accepteert dat niet helaas. En eibach is zelfs de leverancier van de heico veren, maar de dealers verkopen graag heico (meer marge), dus geven zij persoonlijk goedkeuring/garantie daarop en dus de lease ook. Vanuit volvo wordt niks anders dan oem ondersteund.
- R-driver
- 2nd Gear member
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 12.09.2014 - 20:30
Na twee jaar vervalt zo in zo de garantie van de auto.
Ik ga binnenkort voor een Eibach pro kit.
De Stealer (Dealer) rekent iets te veel van het goede.
Ik ga binnenkort voor een Eibach pro kit.
De Stealer (Dealer) rekent iets te veel van het goede.
Huidig V60CC B5 (21)
V60 D4 R-Design Business sport GT8 my 2018
my 2015 V40 D4 R-design- osmium grey- 18'' V60 Ixion
V50 2.0d 2008 -
V60 D4 R-Design Business sport GT8 my 2018
my 2015 V40 D4 R-design- osmium grey- 18'' V60 Ixion
V50 2.0d 2008 -
- Joh@n
- 3rd Gear member
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 25.06.2006 - 19:30
- Locatie: Noord-Holland
- Contacteer:
Niet helemaal hoor. Volgens mij is de vering/demping gewoon erg stug en dan vooral van de achteras. De Leon die ik ooit had, had last van hetzelfde fenomeen. Er reden op het seat-online forum mensen met een eibach kit die lager waren dan een standaard Leon met sportonderstel, maar doordat de veren beter waren was het comfort hoger. Ik zou ook graag iets laten doen aan de achterkant, maar de bandenspanning verlagen helpt ook al enigszins.BlackcurrantV70 schreef: Ik denk dat bij verlaging die klappen alleen maar harder gaan worden...verhogen moet je doen voor meer comfort![]()
-
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 21.06.2014 - 15:01
Ik ben hier ook benieuwd naar. Vind hem wat hoog op de poten staan.
Er zijn twee opties: veren veranderen, maar de standaard schokdempers zijn daar niet op afgesteld. Dus heb je kans op een verminderde wegligging en oncomfortabel gedrag (bijv. drempels). Andere optie is een schroefset, veren en schokdempers zijn dan op elkaar afgestemd. Prijskaartje daarvan is wel hoger.
Er zijn twee opties: veren veranderen, maar de standaard schokdempers zijn daar niet op afgesteld. Dus heb je kans op een verminderde wegligging en oncomfortabel gedrag (bijv. drempels). Andere optie is een schroefset, veren en schokdempers zijn dan op elkaar afgestemd. Prijskaartje daarvan is wel hoger.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2570
- Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34
Misschien handiger om dit topic samen te voegen met de andere moderator?
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=64677
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=64677