S40/V40 R

Geproduceerd bij NedCar in Born
Marinus
4th Gear member

Een 2.0 rijd veel beter dan een 1.8. Een 2.0T of T4 weer veel beter dan een 2.0

Veel gezeur over een T4 die zijn vermogen niet kwijt zou kunnen is meer ingegeven als extra verkoopargument om de 2.0T die bij de dealer op voorraad staat wel te verpatsen aan de koper die eigenlijk liever een T4 wilde kopen, die echter niet bij deze dealer te koop staat maar wel bij een andere dealer.

De standaard onderstellen van alle X40's zijn mij te comfortabel en te zoekerig als je vol gas geeft. Dat de snelste van het stel meer zoekt, dan de langzaamste lijkt me logisch.

Voor het geval mensen gaan lopen piepen over waar deze wijsheid vandaan komt, ik heb gereden in 3 x 1.8, 2x T4, 1x 1.6, 1x 2.0, 1x TD en 1x 1.9d 115pk, en dat alles behoorlijke kilometers. Ik praat op basis van eigen ervaring en niet op basis van wat andere mensen hebben gehoord of beweren. Dit neemt overigens niet weg dat sommige mensen het zonder enige ervaring altijd beter weten te vertellen, en bij deze opmerking heb ik even niemand persoonlijk in gedachten, het is een algemene opmerking, dus als je je aangesproken voelt, niet doen.
gelebanaan
4th Gear member
Contacteer:

bart simpson schreef:
gelebanaan schreef:Economisch delict ? Zolang je kat er maar onder zit met de keuring..
Dat is te zeggen, bij een onverwachte technische controle door de politie ga je voor gaas.
gelebanaan schreef:En voor mijn V40 is 150pk al een stuk beter , als je ziet hoeveel beter een standaard 2.0 rijd ten opzichten van een 1.8 . Maar goed alle beetjes helpen. kunnen we later nog wel zien of er nog wat extra aan kan gebeuren
Een 2.0 rijdt niet veel echt beter als een 1.8, maar een 2.0T daarentegen.
Maar goed dat is mijn mening ik heb ze bijde test gereden bij de dealer toen ik deze kocht.
www.swedeperformance.nl saffron C70RS MTE tuned 340PK/500NM
Afbeelding
Marinus
4th Gear member

Om even terug te komen op het echte topic, de X40 R.....

Ik heb een tijdje terug 16" crater velgen gekocht van een kerel uit Belgie die aangaf dat ie die R carosserie uit Borne opgekocht had.

Het waren volgens hem 2 of 3 'standaard' T4's die opgeleukt waren, waar nog ideeen waren om de motor verder op te leuken en standaard een andere onderstel te leveren, echter dat ze niet verder zijn gekomen als het opleuken van de carosserie omdat er niet voldoende markt voor de auto zou zijn.

Er schijnt nooit een T4-blok geweest te zijn met een andere turbo en andere electronica, dat stadium schijnt nooit bereikt te zijn.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Marinus schreef:Veel gezeur over een T4 die zijn vermogen niet kwijt zou kunnen is meer ingegeven als extra verkoopargument om de 2.0T die bij de dealer op voorraad staat wel te verpatsen aan de koper die eigenlijk liever een T4 wilde kopen, die echter niet bij deze dealer te koop staat maar wel bij een andere dealer.
Prachtig verhaal van je, gaat niet helemaal op ben ik bang, er staan veel meer T4-en te koop als 2.0T tjes.
Uit eigen ervaring prefereer ik de 2.0T als de soepelere variant boven de wat onstuimigere T4, maar dat is duidelijk een kwestie van een persoonljke voorkeur, ook vind ik de noodzakelijke 98 octaan bij de T4 met de brandstofprijzen van vandaag een handicap.
Trouwens, ben je na 9 X40's niet eens toe aan een 5 cilinder?
joost
7th Gear member

Wat mij het meest bevreemd aan het hele verhaal, beginnende met de X40 R, is dat Volvo gewoon niet in staat is geweest een fatsoenlijk onderstel te maken dat niet discutabel is. Zo´n R was wel een stoere aanvulling geweest! Maar goed we hebben het inmiddels ruimschoots over de bekende mosterd...

Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Marinus
4th Gear member

Met het volvo wegliggings sportonderstel heb je een fantastisch onderstel, niks op aan te merken. Echter, het kost een paar centen.

En als je een fase 1 hebt, dan heb je met rondom monroe sensatracks en merwede veren voor weinig geld ook een fantastisch onderstel.

Het standaard onderstel is mij te comfortabel, maar dat is zeer persoonlijk.

Overigens was het allereerste onderstel van de x40 niet goed, dat is later ook aangepast en in de fase 2 nog eens sterk verbetert. Maar als je nu een matige wegligging heb, dan kan ik je alleen maar adviseren er monroe sensatracs onder te knallen.

@Bart Simpson (de man die alles beter weet dan de rest hierzo), ik zou best graag een roffel willen, maar m'n T4 is nog lang niet af, dus het is een kwestie van een goeie deal sluiten of geduld hebben tot m'n T4 afgereden is...... en als ik zo lang moet wachten dan zal het ook wel gelijk een AWD worden oid.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Marinus schreef:@Bart Simpson (de man die alles beter weet dan de rest hierzo)
thnx :lol:
Er moet toch iemand af en toe op jouw gewauwel reageren?
Marinus
4th Gear member

Ik ontken alles!!! :D
Robert
5th Gear member

Marinus schreef:Een gechipte T4 kan prima z'n vermogen kwijt hoor, je moet alleen wel wat maatregelen nemen en fatsoenlijk kunnen rijden.

Wel geef ik toe, dat het geen auto is voor mensen die niet kunnen autorijden.
YES , YES :lol: :lol: :lol: 200 pk of meer op die voorwielen daar moet je wel mee om kunnen gaan :D :D
Volmar
3rd Gear member

Zat er onder de R niet een wegliggingset, merijn?
Het ziet er namelijk wel zo naar uit.

Ga zelf toch voor de Volvo set ipv Merwede.
Dit ivm progressieve veren achter.
Als je met verlagen aankomt EN progressief achter, dan
beginnen de diverse merken een beetje de andere kant
op te kijken.....

Voor de wegliggingset zijn ook progressieve veren leverbaar
voor de achterzijde.

Gooi er wel monroe's onder.
It's only kinky the first time
Marinus
4th Gear member

Qua veren volvo met monroes, ben je niet verkeerd bezig dunkt me.

Ik heb geen idee wat er onder die R lag. Weet ook niet of het een phase 1 of 2 was. Wegligging was er niet voor de phase 2.

Althans, niet van dezelfde orde.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”