2.4D kopen of niet?...
- evert65
- 6th Gear member
- Berichten: 2825
- Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
- Locatie: Gelderse Vallei
bennyV50 schreef: idd hier in BE maakt het gewicht niks uit voor de belasting. Vermogen van de motor bepaald alles...
ik schop nu vast elke V70 eigenaar tegen de schenen maar:
Een V70 spreekt me niet aan qua looks. Elk zijn smaak natuurlijk.
En ik heb ook echt niet zoveel plaats nodig als de V70 biedt.
Ik denk persoonlijk dat een V50 lekkerder stuurt.
Ik heb mijn zinnen gezet op een V50!
ik kan je goed volgen, qua looks , goede keus zo
zelf heb ik een V70 vanwege het gezin
een V50 stuurt idd strakker dan een V70
succes met de zoektocht
keep calm!, your randomizer is running
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 11.07.2015 - 21:44
ik ga dit weekend kijken naar een V50, een 2.0D 
geen 2.4 dus. Die zijn me wat te duur in aanschaf, verzekering en tax.
Helaas geen "echte" volvo motor maar goed.
Er is ineens wel haast bij, mijn V40 heeft sinds gisteren ernstige versnellingsbak perikelen!
ik zat 80 km van huis. Erg blij dat ik zonder panne ben thuisgeraakt.
De wagen was op momenten niet in een versnelling te krijgen! De 5de was volledig weg. Ik heb 60 km in 4de gereden op de snelweg...120km/h aan 4000tpm :-s
Het ligt vast... de V40 gaat eruit!
Gelukkig heb ik nog een MX5 om me uit de nood te helpen. Maar die is eerder voor vrije tijd ipv woon-werk verkeer.
ik hou jullie op de hoogte wat betreft de V50!!

geen 2.4 dus. Die zijn me wat te duur in aanschaf, verzekering en tax.
Helaas geen "echte" volvo motor maar goed.
Er is ineens wel haast bij, mijn V40 heeft sinds gisteren ernstige versnellingsbak perikelen!
ik zat 80 km van huis. Erg blij dat ik zonder panne ben thuisgeraakt.
De wagen was op momenten niet in een versnelling te krijgen! De 5de was volledig weg. Ik heb 60 km in 4de gereden op de snelweg...120km/h aan 4000tpm :-s
Het ligt vast... de V40 gaat eruit!
Gelukkig heb ik nog een MX5 om me uit de nood te helpen. Maar die is eerder voor vrije tijd ipv woon-werk verkeer.
ik hou jullie op de hoogte wat betreft de V50!!
Laatst gewijzigd door bennyV50 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Tsja, ik zou zelf gaan voor de looks en wegligging van de V50 en de motor van Volvo, is op de langere termijn echt goedkoper... (een nieuwe 2.0D motor in acht nemende...
)

Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2123
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Denk dat een 2.0D geen onverstandige keuze is. Is toch wel minder gevoelig dan de 1.6D variant. Gewoon netjes beurtjes geven en op de olie letten als je DPF hebt. Vind persoonlijk het torretje goed passen bij een S40 of V50. De onze is getuned, en het is een behoorlijk rappe auto (en toch erg zuinig, 1 op 20 is goed te doen).
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- m-kliko
- 4th Gear member
- Berichten: 639
- Lid geworden op: 06.07.2015 - 14:50
- Locatie: Prov. Utrecht
2.0D is echter geen Volvomotor als ik het goed heb. D5 schijnt toch wel de beste diesel te zijn voor de V50. Maar ook de duurste. 
Succes met je zoektocht, ben benieuwd wat het gaat worden!

Succes met je zoektocht, ben benieuwd wat het gaat worden!
Volvo S40 2.4i GT Edition II - Black and White
Je kan nooit teveel PK's hebben.
Je kan nooit teveel PK's hebben.

- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10511
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
De 2.0D is een PSA motor. Zat in Citroën/Peugeot/Volvo/Ford. Ik heb de 2.0D tot 2x toe in een Mondeo gehad. Prima motor en zeker in een V50 absoluut geen straf. Ook een betrouwbaar blok. Geluk kun je er helaas niet bij kopen.bennyV50 schreef: ik ga dit weekend kijken naar een V50, een 2.0D
geen 2.4 dus. Die zijn me wat te duur in aanschaf, verzekering en tax.
Helaas geen "echte" volvo motor maar goed.
Er is ineens wel haast bij, mijn V40 heeft sinds gisteren ernstige versnellingsbak perikelen!
ik zat 80 km van huis. Erg blij dat ik zonder panne ben thuisgeraakt.
De wagen was op momenten niet in een versnelling te krijgen! De 5de was volledig weg. Ik heb 60 km in 4de gereden op de snelweg...120km/h aan 4000tpm :-s
Het ligt vast... de V40 gaat eruit!
Gelukkig heb ik nog een MX5 om me uit de nood te helpen. Maar die is eerder voor vrije tijd ipv woon-werk verkeer.
ik hou jullie op de hoogte wat betreft de V50!!
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 11.07.2015 - 21:44
ik ben deze morgen tot een overeenkomst gekomen met een particuliere verkoper van een V50.
Begin september (nog even geduld dus) rij ik met een V50 2.0D.
bouwjaar 2004, km stand 167000 km
leder interieur, ingebouwde gps, schuifdakje, airco, noem maar op... full option wagen! Met uitzondering van een alarm zit echt alles erop!
5000 euro moet de wagen kosten. Vraagprijs was 6000€. Ik heb er 1000€ afgeboden en tot mijn verbazing kreeg ik geen tegenbod meer.
Als ik op het internet rondkijk lijkt me dat wel een eerlijke prijs.
enige minpuntjes: nog steeds de originele koppeling, gokje dus...
het leer vd achterbank heeft paar vlekken, denk nog wel weg te krijgen met goede producten
velg vooraan heeft beetje lakschade
opmerking van de keuring: staat mistlicht (achter), geen idee wat het probleem is, maar kan toch niet zo duur zijn om te fixen denk ik
voorbumper rechtsvoor sluit niet 100% aan, maar geen krassen, blutsen. Betreft geen ongeval wagen ofzo...
Ik denk ook dat er een afdekplaat mist in de motorruimte.
volgende wagen wordt dus de mijne
:
http://www.2dehands.be/autos/volvo/v50/ ... 65809.html
ik kijk er naar uit
Begin september (nog even geduld dus) rij ik met een V50 2.0D.
bouwjaar 2004, km stand 167000 km
leder interieur, ingebouwde gps, schuifdakje, airco, noem maar op... full option wagen! Met uitzondering van een alarm zit echt alles erop!
5000 euro moet de wagen kosten. Vraagprijs was 6000€. Ik heb er 1000€ afgeboden en tot mijn verbazing kreeg ik geen tegenbod meer.

Als ik op het internet rondkijk lijkt me dat wel een eerlijke prijs.
enige minpuntjes: nog steeds de originele koppeling, gokje dus...
het leer vd achterbank heeft paar vlekken, denk nog wel weg te krijgen met goede producten
velg vooraan heeft beetje lakschade
opmerking van de keuring: staat mistlicht (achter), geen idee wat het probleem is, maar kan toch niet zo duur zijn om te fixen denk ik
voorbumper rechtsvoor sluit niet 100% aan, maar geen krassen, blutsen. Betreft geen ongeval wagen ofzo...
Ik denk ook dat er een afdekplaat mist in de motorruimte.
volgende wagen wordt dus de mijne

http://www.2dehands.be/autos/volvo/v50/ ... 65809.html
ik kijk er naar uit

Laatst gewijzigd door bennyV50 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10511
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Oeh bah wat vervelend..... 
Donders Filseteerd met de auto. Goede keus en de wagen is net ingelopen. Veel geluk er mee!

Donders Filseteerd met de auto. Goede keus en de wagen is net ingelopen. Veel geluk er mee!
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- MartenS40
- 4th Gear member
- Berichten: 655
- Lid geworden op: 01.06.2010 - 15:16
Dat is wel een bijzonder mooie uitvoering zeg! Gefeliciteerd!
Originele koppeling bij 167.000 is waarschijnlijk niet zo'n probleem. Ik kocht mijn eerste S40 2.0D met 200dkm op de klok, en daarmee doorgereden tot 280dkm. Alles met de eerste koppeling, en die was ook bij 280dkm nog zo fris als een hoentje. Voor een 11 jaar oude diesel is alleen de kilometerstand vrij laag. 15 dkm per jaar kan natuurlijk wel wat korte ritten betekenen en dan gaat het allemaal wat sneller, of misschien heeft hij een tijdje stil gestaan.
Is al het onderhoud verder bekend en goed gedaan?
Originele koppeling bij 167.000 is waarschijnlijk niet zo'n probleem. Ik kocht mijn eerste S40 2.0D met 200dkm op de klok, en daarmee doorgereden tot 280dkm. Alles met de eerste koppeling, en die was ook bij 280dkm nog zo fris als een hoentje. Voor een 11 jaar oude diesel is alleen de kilometerstand vrij laag. 15 dkm per jaar kan natuurlijk wel wat korte ritten betekenen en dan gaat het allemaal wat sneller, of misschien heeft hij een tijdje stil gestaan.
Is al het onderhoud verder bekend en goed gedaan?
Mijn Volvo's
05-2021 MY15 Volvo V60 T3 R-design, Crystal White Pearl Foto's en ervaringen
01-2014 MY08 Volvo V50 2.0 Edition 2, Titanium Grey Foto's en Ervaringen
05-2011 MY07 Volvo V50 2.0D Edition 2, Black Sapphire Foto's
02-2009 MY04 Volvo S40 2.0D Elan, Silver Metalic
05-2021 MY15 Volvo V60 T3 R-design, Crystal White Pearl Foto's en ervaringen
01-2014 MY08 Volvo V50 2.0 Edition 2, Titanium Grey Foto's en Ervaringen
05-2011 MY07 Volvo V50 2.0D Edition 2, Black Sapphire Foto's
02-2009 MY04 Volvo S40 2.0D Elan, Silver Metalic
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 11.07.2015 - 21:44
er is een volledig ingevuld onderhoudsboekje bij.
Er is dus nooit een doe het zelver bezig geweest
Op de carpass kon ik zien dat de wagen met regelmaat onderhouden is.
Ik weet niet of NL ook met een carpass werkt? Dit is een document waarop telkens de km stand vermeld wordt waarop de wagen op herstelling/ onderhoud gaat. Het is bedoeld om km stand vervalsing tegen te gaan.
Over de distributieriem kon de eigenaar me niets vertellen, maar normaal wordt die reeds op 120000km vervangen dacht ik?
Dat zou zeker in orde moeten zijn.
Het lijkt allesinds een zeer goed verzorgde wagen
Er is dus nooit een doe het zelver bezig geweest

Op de carpass kon ik zien dat de wagen met regelmaat onderhouden is.
Ik weet niet of NL ook met een carpass werkt? Dit is een document waarop telkens de km stand vermeld wordt waarop de wagen op herstelling/ onderhoud gaat. Het is bedoeld om km stand vervalsing tegen te gaan.
Over de distributieriem kon de eigenaar me niets vertellen, maar normaal wordt die reeds op 120000km vervangen dacht ik?
Dat zou zeker in orde moeten zijn.
Het lijkt allesinds een zeer goed verzorgde wagen
Laatst gewijzigd door bennyV50 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- MartenS40
- 4th Gear member
- Berichten: 655
- Lid geworden op: 01.06.2010 - 15:16
Ah, dat is fijn. Dat vind ik zelf altijd heel belangrijk, aangezien de 2.0D, in tegenstelling wat sommigen hier wel eens beweren, best een goede motor kan zijn als hij gewoon tiptop onderhouden wordt. Zeker de variant zonder roetfilter is prima als er gewoon goed naar is omgekeken.
Dat hebben we, en dat heet hier NAP, ofwel nationale autopas.
De distributieriem is normaal gesproken goed voor 240dkm, en het zal vast wel eens gebeuren, maar ik heb persoonlijk nog van niemand een geknapte vernomen, dus ze zijn er ook wel goed voor.
Dat hebben we, en dat heet hier NAP, ofwel nationale autopas.
De distributieriem is normaal gesproken goed voor 240dkm, en het zal vast wel eens gebeuren, maar ik heb persoonlijk nog van niemand een geknapte vernomen, dus ze zijn er ook wel goed voor.
Mijn Volvo's
05-2021 MY15 Volvo V60 T3 R-design, Crystal White Pearl Foto's en ervaringen
01-2014 MY08 Volvo V50 2.0 Edition 2, Titanium Grey Foto's en Ervaringen
05-2011 MY07 Volvo V50 2.0D Edition 2, Black Sapphire Foto's
02-2009 MY04 Volvo S40 2.0D Elan, Silver Metalic
05-2021 MY15 Volvo V60 T3 R-design, Crystal White Pearl Foto's en ervaringen
01-2014 MY08 Volvo V50 2.0 Edition 2, Titanium Grey Foto's en Ervaringen
05-2011 MY07 Volvo V50 2.0D Edition 2, Black Sapphire Foto's
02-2009 MY04 Volvo S40 2.0D Elan, Silver Metalic