Wat heeft jullie V40 al onder garantie vervangen gekregen

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Gebruikersavatar
Poolrev
5th Gear member
Berichten: 2215
Lid geworden op: 12.02.2007 - 16:32
Locatie: Midden NL

V40-4ever schreef: 60.000 km en nieuwe keringen belooft weimig goeds voor alle andere V40 rijders.
De V40 is mijns inziens echt iets te snel de markt op gegooid

Blijf het overigens nog altijd het mooiste ontwerp in deze prijsklasse vinden
Heb jij echt niets anders te doen dan zeuren en generaliseren?

Die van mij heeft net z'n 100.000 km beurt achter de rug, en wederom 0 problemen. En dan heb ik er ook nog eens eentje van de eerste lichting (geproduceerd november 2012 en afgeleverd januari 2013), het is dus maar net vanuit welke hoek je het bekijkt...
V40-4ever
2nd Gear member
Berichten: 161
Lid geworden op: 02.03.2014 - 21:44

Poolrev schreef:
V40-4ever schreef: 60.000 km en nieuwe keringen belooft weimig goeds voor alle andere V40 rijders.
De V40 is mijns inziens echt iets te snel de markt op gegooid

Blijf het overigens nog altijd het mooiste ontwerp in deze prijsklasse vinden
Heb jij echt niets anders te doen dan zeuren en generaliseren?

Die van mij heeft net z'n 100.000 km beurt achter de rug, en wederom 0 problemen. En dan heb ik er ook nog eens eentje van de eerste lichting (geproduceerd november 2012 en afgeleverd januari 2013), het is dus maar net vanuit welke hoek je het bekijkt...
Aah heb jij die uitzondering zonder problemen
Gebruikersavatar
D2
3rd Gear member
Berichten: 361
Lid geworden op: 01.09.2012 - 17:58

De mijne is al ruim 125.000 kilometer probleemloos.
Auto: Opel Astra 1.6 cdti 136pk Innovation

Vorige auto's:
2012 Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium (poolauto)
2012 V40 D2 Momentum, Biarritz Blue, Intro line, 17" Mannan, verwarmbare voorruit, LED DRL
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
V40-4ever
2nd Gear member
Berichten: 161
Lid geworden op: 02.03.2014 - 21:44

D2 schreef: De mijne is al ruim 125.000 kilometer probleemloos.
Uuh D2,

je hebt toch redelijk wat problemen over je V40 geschreven, bv over de bestuurdersstoel, en deze:
"Verder zijn de matten inderdaad slecht, rammelt er veel en slijt het interieur harder dan je mag verwachten."
Dat is toch niet probleemloos, of zie ik wat over het hoofd?

Ik wil de V40 niet de grond in boren, want mij bevalt hij prima na wat reparaties, maar om hem probleemloos te noemen klopt gewoon niet.
Gebruikersavatar
mslik
3rd Gear member
Berichten: 268
Lid geworden op: 24.11.2012 - 01:33

Nou ik heb hem gisteren opgehaald. vorig jaar had ik wat ruzie met het dashboard, die viel gedeeltelijk uit. Ze hebben hem 2 weken gehad maar ze konden het niet reproduceren.

Afgelopen vakantie had ik een complete kerstboom voor mijn neus. Is een lang verhaal over hoe en wat maar het kwam erop neer dat er vermoedelijk iets niet goed zat in de canbus. ruim twee geleden meteen na de vakantie de auto weg gebracht naar mijn dealer. Ik heb hem 2e hands gekocht ruim een jaar geleden met 1 jaar garantie erop. Ik heb hem gisteren opgehaald en ze hebben uiteindelijk een stekker gevonden in de canbus die niet helemaal goed was. Voor de zekerheid een vergulde stekker erop gemonteerd en extra goed verzekerd allemaal. Heb al die tijd in een vervangende auto gereden, ze zijn er ruim 4 volle dagen mee bezig geweest om het probleem überhaupt te vinden en op te lossen. Het heeft me helemaal niets gekost. Nul comma nul terwijl de garantie al een paar maanden verlopen is.

Van Vloten in Amsterdam noord. Is echt een top dealer, heb nog meer verhalen over de service daar, maar dat was niet aan mijn V40 :)
Volvo V60 D4 Geartronic Summum -Scandanavian line - Intelli safe pro - Savilla Grey (2017) - PoleStar tuning
Volvo V40 D2 Momemtum - Intro Line - Ice blue (2013)
Volvo V50 2.0 Limited Edition Saphire Black (2010)
Gebruikersavatar
D2
3rd Gear member
Berichten: 361
Lid geworden op: 01.09.2012 - 17:58

V40-4ever schreef:
D2 schreef: De mijne is al ruim 125.000 kilometer probleemloos.
Uuh D2,

je hebt toch redelijk wat problemen over je V40 geschreven, bv over de bestuurdersstoel, en deze:
"Verder zijn de matten inderdaad slecht, rammelt er veel en slijt het interieur harder dan je mag verwachten."
Dat is toch niet probleemloos, of zie ik wat over het hoofd?

Ik wil de V40 niet de grond in boren, want mij bevalt hij prima na wat reparaties, maar om hem probleemloos te noemen klopt gewoon niet.
De vloermatten kun je vervangen door betere exemplaren, en de huidige liggen er alweer 80.000 kilometer in, zonder gaten te vertonen. Doorslijten hiervan komt bij meerdere merken voor.

De bestuurdersstoel was een kwestie van gewenning, dat kan ik de auto absoluut niet aanrekenen. Gevalletje PEBCAK. Bovendien zit ik er nu geweldig in.

Rammels interieur: Ja, niet goed. Slijtage armleuning: Zeker niet goed. De garages zijn hier echter in alle gevallen altijd zeer behulpzaam en klantvriendelijk mee omgesprongen. Doet niks af aan het probleem op zich, maar doet wel heel veel voor de merkbeleving.

De reden dat ik de auto dan toch 'probleemloos' durf te noemen, is gewoon het feit dat 'ie na 125000 kilometer lekkerder rijdt dan ooit, er geen enkele technische storing is opgetreden, dat het gevoel in pedalen, stuur, bak, etc. superconsistent is gebleven. Bovendien ziet het interieur er nog top uit, op het stuur en pook bijvoorbeeld is geen spoort van slijtage te zien.

Natuurlijk zijn er wat dingen aan te merken, maar ik ben nog geen auto tegengekomen waar dat soort zaken niet voorkwamen.
Laatst gewijzigd door D2 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Auto: Opel Astra 1.6 cdti 136pk Innovation

Vorige auto's:
2012 Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium (poolauto)
2012 V40 D2 Momentum, Biarritz Blue, Intro line, 17" Mannan, verwarmbare voorruit, LED DRL
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
Gebruikersavatar
Joh@n
3rd Gear member
Berichten: 268
Lid geworden op: 25.06.2006 - 19:30
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

V40-4ever schreef: 60.000 km en nieuwe keringen belooft weimig goeds voor alle andere V40 rijders.
De V40 is mijns inziens echt iets te snel de markt op gegooid

Blijf het overigens nog altijd het mooiste ontwerp in deze prijsklasse vinden
Mijn V40 is nog helemaal origineel na 30000km. Dat kon ik van mijn vorige auto niet zeggen. In de 3,5 jaar dat ik die in bezit heb gehad is daar genoeg mee voor gevallen:
  • Pech in Italie en een week later na reparatie in Oostenrijk vanwege aangevreten bougiekabels (alle bougiekabels vervangen)
  • Rammelende/ratelende distributieketting (ketting vervangen + waterpomp en nog wat los spul)
  • Trillingen in het stuur bij bepaalde snelheden (2 nieuwe banden, draagarmen/rubbers)
  • Inhouden bij bepaald aantal toeren (bobine en bougies vervangen)
  • Uitvallende climatronic display, verlichting en werking en zelfs soms ook uitval complete dashboard en buitenverlichting voor paar seconden (climatronic unit vervangen)
Volgens mij is dit nog niet alles geweest, de 60000km beurt was een beurt van 2200 euro. De auto was toen iets meer dan 2 jaar oud o.O Ging overigens om een VW Golf 1.2 TSi uit 2011. Ben blij dat ik nu niet meer die rare storingen heb, was er helemaal klaar mee. Ook met de dealers, heb er in ruim 3 jaar totaal 3 geprobeerd maar allemaal waren ze dramatisch slecht in het nakomen van afspraken.

Maandag staat de eerste "echte" beurt gepland van de V40 na de 15000 km check, maar op een niet meer werkende 12v aansluiting na doet alles het meer dan prima.
'17 Skoda Octavia 3 FL 1.6TDi DSG Style Business - Afbeelding Voorheen: '14 V40 D4 Momentum / '11 Golf 1.2TSi Highline / '07 Leon II 1.9TDi
Gebruikersavatar
Huite
3rd Gear member
Berichten: 330
Lid geworden op: 03.04.2015 - 23:27
Locatie: Nunhem

Off topic maar ben benieuwd wat zo'n beurt voor een VEA kost.
Zit n.m.m. een opvallend grote hoeveelheid motorolie in.
En die is bij de dealert meestal net zo duur als goud...
Nu: XC60 T5 GT 2018 Electric Silver

Vroegah gereden:
240 DL plm. 1983
340 GL diesel plm. 1987
C30 D2 2010
V40 D2 2015
V70 T4 GT 2016
DanielD1976
2nd Gear member
Berichten: 103
Lid geworden op: 12.07.2014 - 22:58

Off topic maar ben benieuwd wat zo'n beurt voor een VEA kost.
Zit n.m.m. een opvallend grote hoeveelheid motorolie in.
En die is bij de dealert meestal net zo duur als goud...
Dat is volgens mij een standaard bedrag van 350,- bij 30.000km
Mercedes SLK 250d (2015)
Opel Speedster 2.2 #1385 (2003)
Volvo V40 D4 Momentum MY'15 (2014)
Citroen DS3 1.6 E-HDI (2012)
Toyota Aygo Dynamic Blue (2009)
Ford Mondeo 2.0TDCI 130pk (2003)
Opel Astra 1.7dti grijs kenteken (2000)
Renault Megane coupe 1.6e (1996)
Citroen ZX 1.9i Volcane (1992)
Renault 5 SL 1.0 (1988)
MichelR
6th Gear member
Berichten: 3297
Lid geworden op: 16.08.2005 - 12:57
Locatie: Haarlem

Ook pas afspraak gemaakt kosten voor 1e beurt voor D4.. € 260,--
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
Gebruikersavatar
Joh@n
3rd Gear member
Berichten: 268
Lid geworden op: 25.06.2006 - 19:30
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

MichelR schreef: Ook pas afspraak gemaakt kosten voor 1e beurt voor D4.. € 260,--
15000 of 30000? Neem aan de laatste?
'17 Skoda Octavia 3 FL 1.6TDi DSG Style Business - Afbeelding Voorheen: '14 V40 D4 Momentum / '11 Golf 1.2TSi Highline / '07 Leon II 1.9TDi
MichelR
6th Gear member
Berichten: 3297
Lid geworden op: 16.08.2005 - 12:57
Locatie: Haarlem

idd 30.000 km.. Nooit wat gehoord over een 15.000 km tussen beurt..
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
Gebruikersavatar
Joh@n
3rd Gear member
Berichten: 268
Lid geworden op: 25.06.2006 - 19:30
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Blijf dat toch een wazig iets vinden, bij mij was alles er op ingericht om het zo te doen maar blijkbaar wisselt dat dus per dealer..
'17 Skoda Octavia 3 FL 1.6TDi DSG Style Business - Afbeelding Voorheen: '14 V40 D4 Momentum / '11 Golf 1.2TSi Highline / '07 Leon II 1.9TDi
Gebruikersavatar
V40OceanRacer
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 10.07.2015 - 14:17

Joh@n schreef: Blijf dat toch een wazig iets vinden, bij mij was alles er op ingericht om het zo te doen maar blijkbaar wisselt dat dus per dealer..
Daar lijkt het wel op. Bij de aflevering van mijn nieuwe V40 (vorige week) heb ik er specifiek naar gevraagd of er nog een 15.000 km check/beurt nodig is. Dat was niet het geval.
MY16 V40 D2 Business Ocean Race - Ocean Blue II
Gebruikersavatar
ThomasV70
1st Gear member
Berichten: 21
Lid geworden op: 20.02.2010 - 21:19
Locatie: Julianadorp

Het portierslot van de bestuurder is tot twee keer toe vervangen. Deur ging niet meer normaal open nadat automtische de deuren op slot waren gegaan. Moest elke keer apart alles ontgrendelen. Dit was ook alleen bij de bestuurder.

Ook is mijn achterbumper opnieuw gespoten.
Lancia Delta 1.6 HPE / 09-1999
BMW 520I Executive / 09-1990
Opel Vectra 2.0 DTI Elegance / 06-2004
Volvo V70 D5 MOMENTUM / 12-2004


Volvo V40 T3 Momentum 12-2012
Gebruikersavatar
codriver
3rd Gear member
Berichten: 399
Lid geworden op: 23.04.2007 - 22:42
Locatie: @home

Bijna 45.000 kilometer zonder probleem
Volvo S60 2.4 AT Edition 1
Gebruikersavatar
KoningRoel
2nd Gear member
Berichten: 212
Lid geworden op: 11.08.2014 - 16:19
Locatie: Brabant

ik heb een check gehad op 15000 km. Vloeistoffen werden bijgevuld. Wat er verder is gebeurd, geen idee. Stond na 30 min weer buiten
V40 D4 MY2015 R-Design; 18'' Ixion II, Business Connect, R-Design Plus, Panorama Dak, Camera & Getinte Ramen
Alfa Romeo Mito 1.3 ECO 62kW Distinctive
VW Polo 6N 1.4
Alfa Romeo 155 1.7 Twin Spark
Gebruikersavatar
Joh@n
3rd Gear member
Berichten: 268
Lid geworden op: 25.06.2006 - 19:30
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Huite schreef: Off topic maar ben benieuwd wat zo'n beurt voor een VEA kost.
Zit n.m.m. een opvallend grote hoeveelheid motorolie in.
En die is bij de dealert meestal net zo duur als goud...
Zoals gezegd gisteren geweest. Olie vervangen, zekering van de 12v aansluiting vervangen (sluiting gemaakt denk), voorruit van binnen schoongemaakt vanwege de sensoren en service 2.0. Verder niets bijzonders, totale rekening was 340 euro. Over 15000 moet ik weer volgens de boordcomputer maar daar ga ik vandaag toch maar even over bellen...volgens mij is de interval namelijk gewoon 30000 en ik heb geen zin elke 5 maanden bij de dealer aan te moeten kloppen.
'17 Skoda Octavia 3 FL 1.6TDi DSG Style Business - Afbeelding Voorheen: '14 V40 D4 Momentum / '11 Golf 1.2TSi Highline / '07 Leon II 1.9TDi
Gebruikersavatar
fret
3rd Gear member
Berichten: 259
Lid geworden op: 25.03.2014 - 09:37
Contacteer:

volgens mij is de interval namelijk gewoon 30000 en ik heb geen zin elke 5 maanden bij de dealer aan te moeten kloppen
D4 heeft inderdaad een 30k interval.
C40 TWIN MOTOR ULTIMATE - MY2024 - Daytona Violet Metallic - 20" velgen
Volvo XC40 D4 AWD R-Design Intro Edition - MY2018 - Bursting Blue - 20" velgen
Volvo V40 D4 Polestar optimized - MY2015 - Black - 18" Heico Volution X jetsers
Afbeelding
Gebruikersavatar
Huite
3rd Gear member
Berichten: 330
Lid geworden op: 03.04.2015 - 23:27
Locatie: Nunhem

Joh@n schreef: <knip> voorruit van binnen schoongemaakt vanwege de sensoren en service 2.0. <knip>
Sensoren in/op de voorruit? Je bedoeld die achter de spiegelbehuizing?
En wat heeft dat met het schoonmaken van de voorruit van doen?
Mag niet nat worden of zo? :'(

En verder dus ruim 11 cent per km aan onderhoud over de eerste 30K.
Laatst gewijzigd door Huite op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Nu: XC60 T5 GT 2018 Electric Silver

Vroegah gereden:
240 DL plm. 1983
340 GL diesel plm. 1987
C30 D2 2010
V40 D2 2015
V70 T4 GT 2016
Plaats reactie

Terug naar “V40”