V40-4ever schreef:
D2 schreef:
De mijne is al ruim 125.000 kilometer probleemloos.
Uuh D2,
je hebt toch redelijk wat problemen over je V40 geschreven, bv over de bestuurdersstoel, en deze:
"Verder zijn de matten inderdaad slecht, rammelt er veel en slijt het interieur harder dan je mag verwachten."
Dat is toch niet probleemloos, of zie ik wat over het hoofd?
Ik wil de V40 niet de grond in boren, want mij bevalt hij prima na wat reparaties, maar om hem probleemloos te noemen klopt gewoon niet.
De vloermatten kun je vervangen door betere exemplaren, en de huidige liggen er alweer 80.000 kilometer in, zonder gaten te vertonen. Doorslijten hiervan komt bij meerdere merken voor.
De bestuurdersstoel was een kwestie van gewenning, dat kan ik de auto absoluut niet aanrekenen. Gevalletje PEBCAK. Bovendien zit ik er nu geweldig in.
Rammels interieur: Ja, niet goed. Slijtage armleuning: Zeker niet goed. De garages zijn hier echter in alle gevallen altijd zeer behulpzaam en klantvriendelijk mee omgesprongen. Doet niks af aan het probleem op zich, maar doet wel heel veel voor de merkbeleving.
De reden dat ik de auto dan toch 'probleemloos' durf te noemen, is gewoon het feit dat 'ie na 125000 kilometer lekkerder rijdt dan ooit, er geen enkele technische storing is opgetreden, dat het gevoel in pedalen, stuur, bak, etc. superconsistent is gebleven. Bovendien ziet het interieur er nog top uit, op het stuur en pook bijvoorbeeld is geen spoort van slijtage te zien.
Natuurlijk zijn er wat dingen aan te merken, maar ik ben nog geen auto tegengekomen waar dat soort zaken niet voorkwamen.