Dat is inderdaad een nette oplossing; al vind ik het geen geschikte plek als je ook de navigatie op je telefoon gebruikt (wat ik vaak doe), die moet echt iets beter in het zicht zitten. Ik herinner me wel hoe het er in je V50 uitzag.m1karabijn schreef: ik kies al jaren voor de Brodit houder makkelijk te plaatsen in elke Volvo en voor elk merk telefoon
je kiest de juiste Proclip http://www.broditnederland.nl/contents/ ... o-V50.html daarna de juiste telefoon houder http://www.broditnederland.nl/contents/ ... sm-3g.html
je neemt de actieve houder met USB aansluiting die je kan aansluiten op de sigaretten aansluiting achter op je midden consul draad wegwerken en klaar is klara
ik gebruik zelf deze Proclip http://www.broditnederland.nl/contents/ ... tries.html heel makkelijk aan te brengen je kan goed bij je telefoon en je hebt goed overzicht en niet onbelangrijk ook de GPS werkt op deze plaats voor als je eventueel navigatie hebt op de telefoon
Base audio upgraden V50
- ijsga
- 5th Gear member
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
-
- 4th Gear member
ok maar Brodit heeft meer plekken met de Proclip
bij mij zit de Proclip ook in de C30 op deze plaats en ik kan je echt vertellen dat het daar heel goed zit
je hebt ruim voldoende zicht op je telefoon en met het navigeren heb ik volledig beeld op mijn telefoon
achter de telefoon houder van Brodit zit een balletje zodat je de houder in elk gewenste stand kan draaien
echt ik heb van alles geprobeerd en dit is de beste oplossing
bij mij zit de Proclip ook in de C30 op deze plaats en ik kan je echt vertellen dat het daar heel goed zit
je hebt ruim voldoende zicht op je telefoon en met het navigeren heb ik volledig beeld op mijn telefoon
achter de telefoon houder van Brodit zit een balletje zodat je de houder in elk gewenste stand kan draaien
echt ik heb van alles geprobeerd en dit is de beste oplossing
Volvo V70 R=Design D4
- Marcnij
- 5th Gear member
- Contacteer:
Ik heb een brodit clip die over het ventilatie rooster valt. Deze klikt zonder boren schroeven of plakken vast en kan op elk van de 4 roosters bevestigd worden.ijsga schreef:Dat is inderdaad een nette oplossing; al vind ik het geen geschikte plek als je ook de navigatie op je telefoon gebruikt (wat ik vaak doe), die moet echt iets beter in het zicht zitten. Ik herinner me wel hoe het er in je V50 uitzag.m1karabijn schreef: ik kies al jaren voor de Brodit houder makkelijk te plaatsen in elke Volvo en voor elk merk telefoon
je kiest de juiste Proclip http://www.broditnederland.nl/contents/ ... o-V50.html daarna de juiste telefoon houder http://www.broditnederland.nl/contents/ ... sm-3g.html
je neemt de actieve houder met USB aansluiting die je kan aansluiten op de sigaretten aansluiting achter op je midden consul draad wegwerken en klaar is klara
ik gebruik zelf deze Proclip http://www.broditnederland.nl/contents/ ... tries.html heel makkelijk aan te brengen je kan goed bij je telefoon en je hebt goed overzicht en niet onbelangrijk ook de GPS werkt op deze plaats voor als je eventueel navigatie hebt op de telefoon
In combinatie met tomtom op de iphone, een perfecte plek wat betreft zichtbaarheid en bereikbaarheid.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Geen Volvo meer
- ijsga
- 5th Gear member
Zou je er eens een foto van kunnen posten?Marcnij schreef: Ik heb een brodit clip die over het ventilatie rooster valt. Deze klikt zonder boren schroeven of plakken vast en kan op elk van de 4 roosters bevestigd worden.
In combinatie met tomtom op de iphone, een perfecte plek wat betreft zichtbaarheid en bereikbaarheid.
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
-
- 2nd Gear member
Nou nou doe eens rustig aan.VolvoTech schreef: Ow menschen vrienden.
Dat kabeltje (al vaak voor gewaarschuwd) vervangt hoogestends een bestaande mini-jack aansluiting.
Kabeltje er aan maakt niet dat je ineens wel aux hebt ....
Heb je nu geen aux, dan komt het er ook echt niet ineens bij door een kabel te plaatsen...
Moet echt logica tussen en logica = hardware en software en dat kost meer dan dat kabeltje van 6 euro...
Mijn carkit (parrot) doet toch ook met tussenkabeltjes.
Logische als er ergens een aux in zit, of ingang van cd speler what so ever.
Dan kan kabeltje toch best logische zijn.
Kabeltje koste overigens geen 6 euro. maargoed dat ter zeide.
-
- 4th Gear member
bij deze oplossing heb je alleen de telefoonhouder nodigijsga schreef:Zou je er eens een foto van kunnen posten?Marcnij schreef: Ik heb een brodit clip die over het ventilatie rooster valt. Deze klikt zonder boren schroeven of plakken vast en kan op elk van de 4 roosters bevestigd worden.

in de V50 had ik daar mijn tablet op bevestigd en de draad voor het opladen netjes weggewerkt

Volvo V70 R=Design D4
- m-kliko
- 4th Gear member
Ik wil je niet aanvallen ofzo, maar ben ik de enige die dit echt ongelofelijk lelijk vind?m1karabijn schreef:bij deze oplossing heb je alleen de telefoonhouder nodigijsga schreef:Zou je er eens een foto van kunnen posten?Marcnij schreef: Ik heb een brodit clip die over het ventilatie rooster valt. Deze klikt zonder boren schroeven of plakken vast en kan op elk van de 4 roosters bevestigd worden.
(foto)
(foto)
in de V50 had ik daar mijn tablet op bevestigd en de draad voor het opladen netjes weggewerkt
(foto)
Zelf zie ik graag dat alles netjes clean is. Ik vind die parrots of weer ik veel wat gi-gan-tisch lelijk staan.
Ik zou het dan eerder wegwerken in de cupholders of in het grote vak van de armleuning.
(In het geval van de parrot wat minder handig. Maar in t geval van audio prima.)
Eventueel als je dan audio inbouwt loze knoppen onderin gebruiken voor play/pauze. prev/next etc.
Indien beschikbaar natuurlijk. Anders eventueel knoppen in de cupholder.
ps. Het paneel achter de waterval staat redelijk bol door alle kabels die erdoor moeten, of zie ik dat verkeerd?
Laatst gewijzigd door m-kliko op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Volvo S40 2.4i GT Edition II - Black and White
Je kan nooit teveel PK's hebben.

-
- 4th Gear member
@m-kliko ik voel mij zeker niet aangevallen
de onderste foto is van mijn vorige auto daar had ik geen navigatie in dus met een tablet was dat de enige uitkomst en ik ben het met je eens het was geen mooi gezicht
de bovenste foto's zijn van mijn huidige auto en dan moet je de Brodit op het luchtrooster vergeten dat heb ik alleen ff gemaakt voor Ijsga die vroeg of daar een foto van gemaakt kon worden zodoende
de onderste foto is van mijn vorige auto daar had ik geen navigatie in dus met een tablet was dat de enige uitkomst en ik ben het met je eens het was geen mooi gezicht
de bovenste foto's zijn van mijn huidige auto en dan moet je de Brodit op het luchtrooster vergeten dat heb ik alleen ff gemaakt voor Ijsga die vroeg of daar een foto van gemaakt kon worden zodoende

Volvo V70 R=Design D4
- Arnie82
- 2nd Gear member
De oplossing van Brodit is zeker netjes... (Brodit is eigenlijk ook de "go-to" partij voor deze zaken) Als je een enkele proclip op de ventilatieroosters zet en daar een mooie compacte telefoonhouder opzet heb je eigenlijk alles voor elkaar.
Navi op je mobiel welke mooi in het zicht zit, muziekspeler binnen handbereik en je kabel(s) zou je door de roosters kunnen wegwerken.
In dit geval zou je een eventuele parrot ook helemaal uit het zicht kunnen halen aangezien je de telefoon zelf bedienen kan.
Persoonlijk ben ik ook meer van een cleane look op het dash zonder extra houders oid... Vandaar dat een RTI en carkit een vereiste waren tijdens mijn zoektocht. (ik heb de HDD RTI welke meer dan prima werkt)
Mijn telefoon ligt gewoon op de afdekking van de cupholders in de middenconsole.
In mijn vorige auto heb ik ook een tijdje een Brodit oplossing gehad... Best netjes en alles binnen handbereik.

Brodit is zeker een mooie oplossing... Mits netjes ingebouwd, en geen chaos aan kabels en houders sub

Navi op je mobiel welke mooi in het zicht zit, muziekspeler binnen handbereik en je kabel(s) zou je door de roosters kunnen wegwerken.
In dit geval zou je een eventuele parrot ook helemaal uit het zicht kunnen halen aangezien je de telefoon zelf bedienen kan.
Persoonlijk ben ik ook meer van een cleane look op het dash zonder extra houders oid... Vandaar dat een RTI en carkit een vereiste waren tijdens mijn zoektocht. (ik heb de HDD RTI welke meer dan prima werkt)
Mijn telefoon ligt gewoon op de afdekking van de cupholders in de middenconsole.
In mijn vorige auto heb ik ook een tijdje een Brodit oplossing gehad... Best netjes en alles binnen handbereik.

Brodit is zeker een mooie oplossing... Mits netjes ingebouwd, en geen chaos aan kabels en houders sub

Laatst gewijzigd door Arnie82 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey
- Marcnij
- 5th Gear member
- Contacteer:
Bij dezeijsga schreef:Zou je er eens een foto van kunnen posten?Marcnij schreef: Ik heb een brodit clip die over het ventilatie rooster valt. Deze klikt zonder boren schroeven of plakken vast en kan op elk van de 4 roosters bevestigd worden.
Ik gebruik een losse kabel omdat ik geen zin heb de console los te maken.
De kabel die ik nu gebruik gaar naar de USB poort in de armsteun
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Marcnij op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Geen Volvo meer
. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Geen Volvo meer
-
- 4th Gear member
Volvo V70 R=Design D4
-
- 2nd Gear member
Bedankt, maar heb je iets specifieker ?m1karabijn schreef: http://www.broditnederland.nl/contents/ ... ouder.html
Kom nu in algemeen samsung overzicht

- m-kliko
- 4th Gear member
Kun je op die website niet zoeken naar de tablet die jij hebt? Of heb je toevallig precies dezelfde tablet? Anders heeft het waarschijnlijk sowieso geen zin, want het zal waarschijnlijk niet (goed) passen.meeuw schreef:Bedankt, maar heb je iets specifieker ?m1karabijn schreef: [...]
Kom nu in algemeen samsung overzicht.
Volvo S40 2.4i GT Edition II - Black and White

-
- 4th Gear member
ja kan toch het merk tablet op zoeken dan kan je zien of er voor jou device de juiste houder is
Volvo V70 R=Design D4
- Opelman
- 2nd Gear member
Dag allemaal,
Ik ben nieuw hier en heb gisteren onze V50 opgehaald. Fijne auto, maar het geluid is bagger. Ik vermoed dat ik ook Base (zie alleen een plaatje van een V50 als ik de radio aan zet). Met het 9 speaker high performance systeem in mijn Vectra is dit wel een heel verschil...
Ik probeer dit topic even weer on-topic te brengen als jullie het niet erg vinden. Zijn er inmiddels mensen die ervaring hebben om het Base systeem wat te upgraden?
Ik ben nieuw hier en heb gisteren onze V50 opgehaald. Fijne auto, maar het geluid is bagger. Ik vermoed dat ik ook Base (zie alleen een plaatje van een V50 als ik de radio aan zet). Met het 9 speaker high performance systeem in mijn Vectra is dit wel een heel verschil...

Ik probeer dit topic even weer on-topic te brengen als jullie het niet erg vinden. Zijn er inmiddels mensen die ervaring hebben om het Base systeem wat te upgraden?
Gr. Chiel
Volvo V50 2.0d Momentum MY05 (weblog/foto's)
Opel Corsa D 1.2 Innovation - 2008
Opel Vectra C SW 1.9 CDTi Cosmo - 2005
Opel Vectra C sedan 1.8-16V Comfort - 2003
Opel Astra sedan 1.6 GL - 1999
- berndw
- 2nd Gear member
zie hierboven?? of bedoel je wat andersOpelman schreef: Dag allemaal,
Ik ben nieuw hier en heb gisteren onze V50 opgehaald. Fijne auto, maar het geluid is bagger. Ik vermoed dat ik ook Base (zie alleen een plaatje van een V50 als ik de radio aan zet). Met het 9 speaker high performance systeem in mijn Vectra is dit wel een heel verschil...![]()
Huidig:
VW e-Golf mk. VII 2020 (private lease)
Hiervoor:
Volvo V50 2.4i Summum Geartronic MY2006 zomer 17" Scotia / winter 16" Castalia
BMW 318ci 2000
Renault Clio 1.6 2003
Volkswagen Golf 1.9 TDI mk. IV 2003
Daewoo Nubira 2.0 1998
VW e-Golf mk. VII 2020 (private lease)
Hiervoor:
Volvo V50 2.4i Summum Geartronic MY2006 zomer 17" Scotia / winter 16" Castalia
BMW 318ci 2000
Renault Clio 1.6 2003
Volkswagen Golf 1.9 TDI mk. IV 2003
Daewoo Nubira 2.0 1998
- Opelman
- 2nd Gear member
Nou, ik lees alleen een suggestie om andere speakers te kopen en verder veel over een Brodit clip. Zijn er mensen die concreet iets gedaan hebben en wat zijn hun ervaringen?
Gr. Chiel
- vvmark
- 2nd Gear member
Ik heb effe de zoekfunctie van de site gebruikt. Daar staan wel een aantal topics tussen over het upgraden van base audio. Wellicht dat daar de informatie tussen staat die je zoekt.Opelman schreef: Nou, ik lees alleen een suggestie om andere speakers te kopen en verder veel over een Brodit clip. Zijn er mensen die concreet iets gedaan hebben en wat zijn hun ervaringen?
http://www.volvo-forum.nl/search.php?q= ... rch=Zoeken
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... o;upgraden
Oja over de Brodit houders. Ik had er al eentje die je aan de rechterkant van de waterval bevestigd, maar die plek is toch nog niet echt ideaal als je je mobiel voor navigatie gebruikt. Daarom ook maar de houder besteld die je over de ventilatieroosters kunt plaatsen. Op die laatste plek zit je scherm toch wat meer in je gezichtsveld.
Bijkomend voordeel is dat de telefoon mooi een beetje gekoeld word door de airco.
Laatst gewijzigd door vvmark op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Huidig: Volvo v60 momentum pro 2020 denim blue
Hiervoor: Volvo v50 edition 2 my2009 barents blue
Hiervoor: Volvo v50 edition 2 my2009 barents blue
- Bakboord1
- 4th Gear member
Bij mijn v50 heb ik tweeters laten plaatsen in de à-stijl en dat deed al heel veel in de geluidsbeleving vond ik.
Eerst kwam het geluid enkel van onder en met tweeters niet meer.
Er is ook iemand die enkel andere speakers heeft geplaatst in de voordeuren met tweeters en die daar enthousiast over was.
Eerst kwam het geluid enkel van onder en met tweeters niet meer.
Er is ook iemand die enkel andere speakers heeft geplaatst in de voordeuren met tweeters en die daar enthousiast over was.
Opel Zafira 1.6cdti Business+
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk