Laaddruk sensor waardes off .. maar niet continue..Waar verder te zoeken ?

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
crackedtooth
5th Gear member
Berichten: 1671
Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05

Laaddruk foutieve waardess..

Bij starts: ECM geeft ambient drunk aan 990 (hete deag.. eerder oa 1010).. Dat is normaal
Foutcode ECM-170F .. laaddruk fout bij start alleen op contact II.. dus zonder motor draaiend.. Deze geeft 1180 aan.
Dat is te hoog en een te groot verschil met normale luchtdruk.

Twee keer andere sensor erin... zelfde probleem. Die is het dus NIET.
En de ECM module geeft juist een zeer normale waarde voor luchtdruk aan.. die lijkt ook ok..

Nu ook gereden... en dan geeft ie ECM boost 990 hpa en ECM abient wel 990 hpa aan. Waardes die dus wel kloppen.

Waar moet ik nu aan denken ?


(extra info Auto slaat soms wat makkelijk af na stilstand sinds kort..maar geen idee of gerelateerd)
(sensor is dus al vervangen.. en is zelf uitgesloten)

Originele foutcodes:
Afbeelding

Via fout tracering bij start.. alleen contact in twee.. nog GEEEN draaiende motor
Laaddruk geeft ie met 1180 inderdaad te hoog aan.. was wel gelijk met oude replacement sensor en de laatste nieuwe replacement sensor.

Afbeelding


Hierna een stuk mee gereden....
Stil gaan staan met draaiende motor en nu wel normale waardes... ... ook van de laaddruk sensor...


Afbeelding

En met auto diagnostiek word dit bevestigd... zelfde waardes

Afbeelding

MODS edit; sterretje weggehaald.
Laatst gewijzigd door crackedtooth op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
eric vermeer
3rd Gear member
Berichten: 282
Lid geworden op: 29.03.2005 - 22:00
Locatie: alphen

Denk dat ik weet wat de oorzaak is, heb zulke storingen eerder gezien en daarbij was het de ECM die slecht contact had.
Dus haal je ECM er eens uit en spuit de contacten eens goed in met contact spray en monteer de ECM weer terug( ik herhaal zelf het demonteren en monteren van de ECM een aantal keer)
dit om de contacten wat op te schuren.
volvo S70R 1998 B5234T4 M59
Volvo V60 T6 summum B6304T4 polestar
volvo V40 Carbon Edition D4204T14 polestar
volvo V70R AWD 2004 B5254T4 M66
volvo V70R 1998 B5234T4 M59
volvo C30 D5 geartronic summum 180pk
volvo V70R AWD 1998 B5234T4, M58 +/-310pk
volvo 244 turbo inter-cooler met +kit origineel +/-200pk
eric vermeer
3rd Gear member
Berichten: 282
Lid geworden op: 29.03.2005 - 22:00
Locatie: alphen

Denk dat ik weet wat de oorzaak is, heb zulke storingen eerder gezien en daarbij was het de ECM die slecht contact had.
Dus haal je ECM er eens uit en spuit de contacten eens goed in met contact spray en monteer de ECM weer terug( ik herhaal zelf het demonteren en monteren van de ECM een aantal keer)
dit om de contacten wat op te schuren.
volvo S70R 1998 B5234T4 M59
Volvo V60 T6 summum B6304T4 polestar
volvo V40 Carbon Edition D4204T14 polestar
volvo V70R AWD 2004 B5254T4 M66
volvo V70R 1998 B5234T4 M59
volvo C30 D5 geartronic summum 180pk
volvo V70R AWD 1998 B5234T4, M58 +/-310pk
volvo 244 turbo inter-cooler met +kit origineel +/-200pk
crackedtooth
5th Gear member
Berichten: 1671
Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05

Eric.. gaan we doen.. fijn dat je reageert..
ZOnder tool losgekregen http://volvospeed.com/vs_forum/topic/14 ... nd-solved/

Alleen contacten ECU unit gesprayed..kijken hoe alles gaat ;)0
Laatst gewijzigd door crackedtooth op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
crackedtooth
5th Gear member
Berichten: 1671
Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05

Uitgevoerd... helaas geen optimale verbetering.
Rare is.. bij rijden 990 hpa en 995hpa.... ook met stoppen motor draaiend.

Motor daarna uit.. en stoppen.. dan 1180 hpa en 995 hpa. En dus fout, want niet dezelfde waarde binnen kleine marge
(laaddruksenbsor vs ECM barometetrische sensor)

Toch bekabeling elders dan.. maar apart dat ie dus met rijden wel gewoon normale waarde gaf nu.


VIDA :

Substitute value Limited boost pressure (if the signal is too high). Possible source

Signal too high:
Contact resistance or oxidation in the terminals
Short-circuit to supply voltage in the signal cable
Open-circuit in the signal cable
Open-circuit on signal ground cable
Laatst gewijzigd door crackedtooth op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Wellicht de servo van de turbo druk regelaar die een rare 0 positie heeft?
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
crackedtooth
5th Gear member
Berichten: 1671
Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05

Raar....
Bosch equivalent en originele van de sloop.. beide zelfde probleem
latere VOLVO oem niet....

Dus toch origineel, dan probleemloos... apart.. maar in ieder geval dat stukje opgelost
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”