BG_Volvoforum schreef:
Ibo, 7.7l, ben jee een rustige rijder of gebruik je geregeld die 203 pk? 7.7l klinkt heel aantrekkelijk, ik had diezelfde motor op het oog voor mijn volgende, maar ik hoorde over 2 nadelen; 1 verbruik zou rond de 10l liggen, 2 trekkracht komt pas los op hogere toeren?
Ik ben inderdaad een rustige rijder. Voor mijn woon-werk verkeer rij ik dagelijks 38 km enkele reis, waarvan ca 8 km bebouwde kom en 30 km autoweg. Van die 30 km zijn er 15 km met spitsstrook, dus max 100km/uur.
Afgelopen weekend ben ik naar Keulen geweest, en heb daar stukken 150 en ook even 200 gereden. Bij 150 geeft de boordcomputer een verbruik van rond de 1/10 aan. Bij 200 durfde ik niet meer te kijken...
Bij 120 verbruik volgens BC 1/15 en bij 100 1/17. Dus als je lange stukken autoweg rijdt kun de het verbruik aardig laag houden.
Aan trekkracht bij lage toeren geen gebrek, als ik me niet vergis heeft hij zijn max koppel al bij 1800 rpm.
Ik verwacht met mijn verbruik rond de 1/13,5 uit te komen, maar zoals gezegd, ik hoef niet zo nodig in 7,7 sec van 0 naar 100.
Uit vergelijking van de snelheid met de gemeten snelheid op mijn TomTom is me overigens gebleken dat de snelheidsmeter van de Volvo een mooie contante afwijking naar beneden heeft van 3 km over het gehele traject van 50 km/u tot 200 km/u.
Voordat ik deze auto kocht heb ik ook proefgereden in een Lexus IS 250 SportLIne. Een geweldige auto, maar de Volvo heeft in mijn beleving meer power...
Voor de aanschaf had ik ook mijn twijfels in verband met het verbruik van de 2.0T maar ik heb er geen sec spijt van gehad. Zeker niet met die benzineprijzen België...
Overigens: Qua brute trekkracht was de Supra onverslaanbaar (qua verbruik ook

)