V50 keuzes maken
- berndw
- 2nd Gear member
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 25.08.2015 - 20:44
-edit- never mind. snapte de dubbelpost opmerking niet.
-edit2-
-edit2-
bedankt voor de reactie. Uiteindelijk moet ik een realistisch en niet te rooskleurig beeld krijgen van de eventuele kosten.Mijn v50 is van 2005 en heeft 139491km op de teller zag ik vandaag![]()
Heb er zelf voor gekozen de bak olie te verversen en de computer te updaten naar de 170pk versie en zelfs met die kosten meegerekend kom ik nog niet aan de 1000 euro afgelopen jaar hoor.
Kijk als je pech hebt dan gaan er dure dingen stuk maar zou daar zelf niet vanuit gaan. Ik vermoed dat als je 500 euro aanhoud je wel goed zit. Doe anders gek en hou het op 750 euro maar nogmaals 1000 euro lijkt me echt teveel van het goede.
Laatst gewijzigd door berndw op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Huidig:
VW e-Golf mk. VII 2020 (private lease)
Hiervoor:
Volvo V50 2.4i Summum Geartronic MY2006 zomer 17" Scotia / winter 16" Castalia
BMW 318ci 2000
Renault Clio 1.6 2003
Volkswagen Golf 1.9 TDI mk. IV 2003
Daewoo Nubira 2.0 1998
VW e-Golf mk. VII 2020 (private lease)
Hiervoor:
Volvo V50 2.4i Summum Geartronic MY2006 zomer 17" Scotia / winter 16" Castalia
BMW 318ci 2000
Renault Clio 1.6 2003
Volkswagen Golf 1.9 TDI mk. IV 2003
Daewoo Nubira 2.0 1998
- Yamy_Daffy
- 2nd Gear member
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 21.05.2014 - 09:56
Wij hebben de 2.4i versie en mijn vrouw rijdt er woon-werk mee. Dat wil zeggen 3,5 km binnendoor elke straat door met drempels.
Gemiddeld verbruik ligt dan super hoog kan ik je vertellen. ( ja daar heb je een fiets voor maar me vrouw heeft wel elke keer een smoes om maar niet met de fiets te gaan.) Zo,n 12,5 op de 100 km. maar ja we hebben hem dan niet voor de zuinigheid gekocht.
Op vakantie met vouwwagen erachter is het gemiddelde verbruik gezakt naar 8.5 op de 100.
Elke keer geniet ik van de auto als ik erin rijdt.
Over onderhoud gesproken. We hebben dit jaar een grote beurt laten uit voeren inclusief apk, distrubutieriem,en waterpomp. Daar waren we 700 euro voor kwijt in totaal.
Gemiddeld verbruik ligt dan super hoog kan ik je vertellen. ( ja daar heb je een fiets voor maar me vrouw heeft wel elke keer een smoes om maar niet met de fiets te gaan.) Zo,n 12,5 op de 100 km. maar ja we hebben hem dan niet voor de zuinigheid gekocht.
Op vakantie met vouwwagen erachter is het gemiddelde verbruik gezakt naar 8.5 op de 100.
Elke keer geniet ik van de auto als ik erin rijdt.
Over onderhoud gesproken. We hebben dit jaar een grote beurt laten uit voeren inclusief apk, distrubutieriem,en waterpomp. Daar waren we 700 euro voor kwijt in totaal.
- berndw
- 2nd Gear member
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 25.08.2015 - 20:44
Haha. Zo'n vrouw heb ik ook. Maar zo on-economisch zal hij niet worden ingezet denk ik. Al zullen het echt niet alleen maar snelweg ritten zijn. Goed om te horen dat ook bij jou het onderhoud enigzins meevalt itt wat ik begroot had. Bedankt
Huidig:
VW e-Golf mk. VII 2020 (private lease)
Hiervoor:
Volvo V50 2.4i Summum Geartronic MY2006 zomer 17" Scotia / winter 16" Castalia
BMW 318ci 2000
Renault Clio 1.6 2003
Volkswagen Golf 1.9 TDI mk. IV 2003
Daewoo Nubira 2.0 1998
VW e-Golf mk. VII 2020 (private lease)
Hiervoor:
Volvo V50 2.4i Summum Geartronic MY2006 zomer 17" Scotia / winter 16" Castalia
BMW 318ci 2000
Renault Clio 1.6 2003
Volkswagen Golf 1.9 TDI mk. IV 2003
Daewoo Nubira 2.0 1998
- jtb81
- 3rd Gear member
- Berichten: 379
- Lid geworden op: 24.04.2014 - 08:27
Ik rij gemiddeld 1 op 12 over de afgelopen 20.000 km met mijn 2.4. Ik rijd ongeveer 65 km per dag woon werk waarvan 25 km snelweg, de rest is binnendoor en provinciale weg. Daarbij rij ik rond op 18 inch zowel zomer als winter. Ga je veel binnendoor rijden dan gaat de 2.4 meer zuipen dan de 1.8 of 2.0 denk ik. Toch zou ik voorlopig niets anders willen dan een 5 cilinder.
Volvo V50 2.4 elan (2004) high performance audio, family line, AP coilovers, 18 inch pegassus summer, 18 inch A-Design winter, volvotune, R-Design stuur, xenon, privacy shades, mmmi, parrot.
- berndw
- 2nd Gear member
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 25.08.2015 - 20:44
Haha, vind het wel mooi dat iedereen het daar in ieder geval roerend mee eens is. Iedereen geniet van de 5cilinder. Ben zeer benieuwd hoe ik het vind. Ik heb ooit wel eens een rijopleiding gehad in een s80, maar geen idee of dat een 5cilinder was. Denk het eigenlijk wel, maar was er toen nog niet echt mee bezig. Is ook alweer een tijdje terug.
Huidig:
VW e-Golf mk. VII 2020 (private lease)
Hiervoor:
Volvo V50 2.4i Summum Geartronic MY2006 zomer 17" Scotia / winter 16" Castalia
BMW 318ci 2000
Renault Clio 1.6 2003
Volkswagen Golf 1.9 TDI mk. IV 2003
Daewoo Nubira 2.0 1998
VW e-Golf mk. VII 2020 (private lease)
Hiervoor:
Volvo V50 2.4i Summum Geartronic MY2006 zomer 17" Scotia / winter 16" Castalia
BMW 318ci 2000
Renault Clio 1.6 2003
Volkswagen Golf 1.9 TDI mk. IV 2003
Daewoo Nubira 2.0 1998
- m-kliko
- 4th Gear member
- Berichten: 641
- Lid geworden op: 06.07.2015 - 14:50
- Locatie: Prov. Utrecht
Laatst hadden we in een ander topic ook een discussie over het verschil tussen de 2.4 en de 2.4i. Blijkt dat de versnellingsbak precies hetzelfde typenummer is bij beide motoren, dus ook dezelfde overbrengverhoudingen heeft.MartenS40 schreef: De 2.4 en de 2.4i en de T5 zijn de mooiste motoren. 5 cylinders, fantastisch geluid en voldoende koppel onderin. Het enige verschil tussen de 2.4 en de 2.4i is de software (kan je laten tunen), en de overbrengverhoudingen in de bak. De T5 is de absolute top en heeft er een turbo bij. Deze is alleen niet heel goedkoop te rijden.
[...]

Verder even on-topic:
Een 5 cilinder is echt een snoepje. Ik rijd een een kort stukje naar mijn werk elke dag (ja, ik ben lui). Dan rijdt ik zo 10l/100km. Ga ik de snelweg op, dan zakt het zo naar de 9,4l/100km.
Afgelope week op vakantie geweest naar Noorwegen/Zweden, hoofdzakelijk in Zweden snelweg: 100km/u en Noorwegen gemiddeld 60-70km/u. Verbruik zakte naar 8,4l per 100km. That was a first.

Kortom:
Het verbruik neem ik voor lief... Ik krijg er zoveel rijplezier voor terug!

ben benieuwd wat jouw keuze gaat worden!
Laatst gewijzigd door m-kliko op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Volvo S40 2.4i GT Edition II - MY2008 - Black and White
Volvo V90 T4 - MY2020 - Polestar tune - Inscription - Business Luxury Plus - Black
Je kan nooit teveel PK's hebben.
Volvo V90 T4 - MY2020 - Polestar tune - Inscription - Business Luxury Plus - Black
Je kan nooit teveel PK's hebben.

- berndw
- 2nd Gear member
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 25.08.2015 - 20:44
Ja ik ook! Ik ga binnen nu en het eind van het jaar wel wat proefritten plannen en het verschil tussen de verschillende motoren ervaren. Zal dan een beslissing nemen (als de vrouw het ermee eens is, uiteraard) en dan kan het gerichte zoeken beginnen.ben benieuwd wat jouw keuze gaat worden!
Huidig:
VW e-Golf mk. VII 2020 (private lease)
Hiervoor:
Volvo V50 2.4i Summum Geartronic MY2006 zomer 17" Scotia / winter 16" Castalia
BMW 318ci 2000
Renault Clio 1.6 2003
Volkswagen Golf 1.9 TDI mk. IV 2003
Daewoo Nubira 2.0 1998
VW e-Golf mk. VII 2020 (private lease)
Hiervoor:
Volvo V50 2.4i Summum Geartronic MY2006 zomer 17" Scotia / winter 16" Castalia
BMW 318ci 2000
Renault Clio 1.6 2003
Volkswagen Golf 1.9 TDI mk. IV 2003
Daewoo Nubira 2.0 1998
- MartenS40
- 4th Gear member
- Berichten: 655
- Lid geworden op: 01.06.2010 - 15:16
Geen idee wie dat in dat topic aan de hand waarvan concludeerde... Even voor de volledigheid, en voor wie het interesseert, ze zijn wel degelijk verschillend. Ik heb vida hier nu niet bij de hand wegens overstap naar windows 10, maar toen het nog werkte kon ik het gewoon opzoeken. Iets met het verschil tussen H56L, H56H en H56LK. Zelfs het toerental bij 120 is bij de beide verschillend (zie bijlage)m-kliko schreef:Laatst hadden we in een ander topic ook een discussie over het verschil tussen de 2.4 en de 2.4i. Blijkt dat de versnellingsbak precies hetzelfde typenummer is bij beide motoren, dus ook dezelfde overbrengverhoudingen heeft.MartenS40 schreef: De 2.4 en de 2.4i en de T5 zijn de mooiste motoren. 5 cylinders, fantastisch geluid en voldoende koppel onderin. Het enige verschil tussen de 2.4 en de 2.4i is de software (kan je laten tunen), en de overbrengverhoudingen in de bak. De T5 is de absolute top en heeft er een turbo bij. Deze is alleen niet heel goedkoop te rijden.
[...]![]()
Zie ook: http://forums.swedespeed.com/showthread ... -M56L-or-H
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door MartenS40 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn Volvo's
05-2021 MY15 Volvo V60 T3 R-design, Crystal White Pearl Foto's en ervaringen
01-2014 MY08 Volvo V50 2.0 Edition 2, Titanium Grey Foto's en Ervaringen
05-2011 MY07 Volvo V50 2.0D Edition 2, Black Sapphire Foto's
02-2009 MY04 Volvo S40 2.0D Elan, Silver Metalic
05-2021 MY15 Volvo V60 T3 R-design, Crystal White Pearl Foto's en ervaringen
01-2014 MY08 Volvo V50 2.0 Edition 2, Titanium Grey Foto's en Ervaringen
05-2011 MY07 Volvo V50 2.0D Edition 2, Black Sapphire Foto's
02-2009 MY04 Volvo S40 2.0D Elan, Silver Metalic
- Fons099
- 3rd Gear member
- Berichten: 352
- Lid geworden op: 19.10.2012 - 16:42
- Locatie: Venray
Ik vind het volgende :


1993 Volvo 940 2.3 GLE, Bruin leer van binnen, ruim 360.000 op de klok, hobby auto
2005 V50 2.4 automaat. Mooi licht leer maar helaas zonder stoelverwarming...
1983 340 dl met jarretelaandrijving
1981 245 station (was op Curacao)
2003 V40 1.8 prestige volleder (in het mooie terra grey metallic)
2000 V70 2.4 aut.5 volleder
2005 V50 2.4 automaat. Mooi licht leer maar helaas zonder stoelverwarming...
1983 340 dl met jarretelaandrijving
1981 245 station (was op Curacao)
2003 V40 1.8 prestige volleder (in het mooie terra grey metallic)
2000 V70 2.4 aut.5 volleder
- MartenS40
- 4th Gear member
- Berichten: 655
- Lid geworden op: 01.06.2010 - 15:16
Dat is de automaat. Ik had het hier over de handbak 
/edit ziedaar het misverstand dus.

/edit ziedaar het misverstand dus.
Laatst gewijzigd door MartenS40 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn Volvo's
05-2021 MY15 Volvo V60 T3 R-design, Crystal White Pearl Foto's en ervaringen
01-2014 MY08 Volvo V50 2.0 Edition 2, Titanium Grey Foto's en Ervaringen
05-2011 MY07 Volvo V50 2.0D Edition 2, Black Sapphire Foto's
02-2009 MY04 Volvo S40 2.0D Elan, Silver Metalic
05-2021 MY15 Volvo V60 T3 R-design, Crystal White Pearl Foto's en ervaringen
01-2014 MY08 Volvo V50 2.0 Edition 2, Titanium Grey Foto's en Ervaringen
05-2011 MY07 Volvo V50 2.0D Edition 2, Black Sapphire Foto's
02-2009 MY04 Volvo S40 2.0D Elan, Silver Metalic
- Marcnij
- 5th Gear member
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
MartenS40: handbak - verschil 2.4 en 2.4i
Fons099: Geartronic - 2.4 en 2.4i gelijk
Fons099: Geartronic - 2.4 en 2.4i gelijk
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
- snorremans
- 5th Gear member
- Berichten: 2297
- Lid geworden op: 07.03.2005 - 20:34
- Locatie: Zeist
Net even opgezocht in de folder
2.4 ( B5244S5 ) motor heeft een versnellingsbak ( handbak ) met code M56L/4.00
2.4i ( B5244S4) motor heeft een versnellingsbak ( handbak ) met code M56H/4.25
2.4 ( B5244S5 ) motor heeft een versnellingsbak ( handbak ) met code M56L/4.00
2.4i ( B5244S4) motor heeft een versnellingsbak ( handbak ) met code M56H/4.25
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
- ijsga
- 5th Gear member
- Berichten: 1090
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:44
- Locatie: Zaandam
Hmmm, dan is het voor mij misschien toch interessant om de boel eens te laten ‘upgraden’Marcnij schreef: MartenS40: handbak - verschil 2.4 en 2.4i
Fons099: Geartronic - 2.4 en 2.4i gelijk

V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
- m-kliko
- 4th Gear member
- Berichten: 641
- Lid geworden op: 06.07.2015 - 14:50
- Locatie: Prov. Utrecht
Interessant om te zien dat de handbak dus toch wel anders is als de GT. Kostenoverweging neem ik aan? Het zal wel duurder zijn om dit aan te passen bij de GT.
Volvo S40 2.4i GT Edition II - MY2008 - Black and White
Volvo V90 T4 - MY2020 - Polestar tune - Inscription - Business Luxury Plus - Black
Je kan nooit teveel PK's hebben.
Volvo V90 T4 - MY2020 - Polestar tune - Inscription - Business Luxury Plus - Black
Je kan nooit teveel PK's hebben.

- sebastiaan84
- 4th Gear member
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 08.06.2015 - 12:01
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
De T5 en de T5 AWD hebben ook dezelfde GT bak met dezelfde verhoudingen.
Gezien het feit mijn 2.4i in de 4 (218 op GPS) van de GT harder loopt als in de 5 lijkt het dus dat bij meer vermogen (T5) die 5 gebruikt word om boven de 215-220 uit te komen.
Gezien het feit mijn 2.4i in de 4 (218 op GPS) van de GT harder loopt als in de 5 lijkt het dus dat bij meer vermogen (T5) die 5 gebruikt word om boven de 215-220 uit te komen.
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
- berndw
- 2nd Gear member
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 25.08.2015 - 20:44
Tijdens mijn zoektocht kwam ik er tot mijn verbazing achter dat de 2.0 meer pk heeft dan de 2.4. Namelijk 145 tegenover 140. Nu ben ik autotechnisch niet zo heel sterk, dus misschien is het simpel uit te leggen, maar ik begreep het in ieder geval niet. Zit hem dit dan in de toeren die er benodigd zijn om de pk's aan te spreken, of ligt het aan de extra cilinder? Ik ben benieuwd.
Huidig:
VW e-Golf mk. VII 2020 (private lease)
Hiervoor:
Volvo V50 2.4i Summum Geartronic MY2006 zomer 17" Scotia / winter 16" Castalia
BMW 318ci 2000
Renault Clio 1.6 2003
Volkswagen Golf 1.9 TDI mk. IV 2003
Daewoo Nubira 2.0 1998
VW e-Golf mk. VII 2020 (private lease)
Hiervoor:
Volvo V50 2.4i Summum Geartronic MY2006 zomer 17" Scotia / winter 16" Castalia
BMW 318ci 2000
Renault Clio 1.6 2003
Volkswagen Golf 1.9 TDI mk. IV 2003
Daewoo Nubira 2.0 1998
- m-kliko
- 4th Gear member
- Berichten: 641
- Lid geworden op: 06.07.2015 - 14:50
- Locatie: Prov. Utrecht
Ik denk dat de 5 cilinder wel wat sneller zal aanvoelen doordat deze meer cilinders heeft en wat meer slagvolume.
Daarnaast moet je je niet zo blind staren op die 140pk. Die valt eenvoudig te tunen naar 170pk.
Volvo heeft destijds de 2.4 uitgebracht in 140 en 170pk. Gewoon anders getuned.
Er zijn heel wat forummers die dit al gedaan hebben zonder problemen.
Daarnaast moet je je niet zo blind staren op die 140pk. Die valt eenvoudig te tunen naar 170pk.
Volvo heeft destijds de 2.4 uitgebracht in 140 en 170pk. Gewoon anders getuned.

Er zijn heel wat forummers die dit al gedaan hebben zonder problemen.
Volvo S40 2.4i GT Edition II - MY2008 - Black and White
Volvo V90 T4 - MY2020 - Polestar tune - Inscription - Business Luxury Plus - Black
Je kan nooit teveel PK's hebben.
Volvo V90 T4 - MY2020 - Polestar tune - Inscription - Business Luxury Plus - Black
Je kan nooit teveel PK's hebben.
