Inderdaad Chiel; dat kloptOpelman schreef: Dankje Automatic-freak! Ik heb kennelijk met een dorpsgenoot te maken?![]()

Inderdaad Chiel; dat kloptOpelman schreef: Dankje Automatic-freak! Ik heb kennelijk met een dorpsgenoot te maken?![]()
De bumperplaat waar de mistlamp in zitten, past van een S40 op een V50, net als de grille ( alleen van de bouwjaren 2004 t/m 2007 ) de stekkeraansluiting van een DRL zal niet passen op de aansluiting van de mistlamp ( is natuurlijk wel te modificeren, draden omzetten in de stekker/solderen op de passende stekker ), DRL zal dan net als de mistlampen aan en uit gezet kunnen worden!WesleyD schreef:Vraag A: Volgens mij welOpelman schreef: Wat grappig, ik zie het nu! Dacht dat de V50 en S40 een volledig gelijk front hadden, maar kennelijk dus niet.
Maar de vraag is dus a) of dit rooster ook in de V50 past en b) of je de nieuwe DRL lampen aan kunt sluiten op de kabel waar de mistlampen nu op aangesloten zijn.
Trouwens, past de grille van de V40 in de V50?
Vraag B: Geen idee, daar hebben anderen wel een idee over.
En over de grille, ik neem aan dat je die van de S40 bedoelt? Die is precies gelijk aan die van de V50 qua vorm.
Erg leuk topic om te lezen. Interessante plannen heb je, een paar komen aardig overeen met sommige van mijn plannen.
Gisteren trouwens nog bij vstore een bestelling gedaan, waaronder het V O L V O embleem voor achterop.![]()
Wettelijk mag er geen andere verlichting ( stads of dim of groot licht ) te samen met DRL verlichting branden. wel achterverlichting.JTC30 schreef:Hmm, maar bij een nieuwe V40 kun je stadslicht (en achterlichten) aan hebben met je DRL. Vanaf volgend jaar is het volgens mij verplicht bij nieuwe auto's dat de achterlichten ook aan gaan als DRL..snorremans schreef:Dat zal waarschijnlijk niet gaan, ten eerste de DRL's zijn rond van vorm, dat is je mistlamp niet ( of je moet van een S40 bumperplaatjes er in maken ) en de schakeling van mistlamp is : kan alleen maar als je verlichting brand en bij DRL mag er geen andere verlichting branden.Opelman schreef: Kijk, daar heb ik wat aan! Dank voor deze info snorremans!
Bijzonder dat niet alles op canbus is aangesloten. In mijn Vectra was ongeveer alles aangesloten op canbus. Als het knipperlicht van de aanhanger het niet deed, kreeg ik nog een melding. Heeft zn voordelen, maar als je wat andere (LED)lampen wilt plaatsen, niet altijd fijn.
Maar is het dan bijvoorbeeld ook mogelijk om de OEM LED mistlampen (DRL's) van de nieuwere V50's te plaatsen in mijn V50?
In principe heb je al DRL zodra je start gaat je verlichting branden![]()
Hm, dat klinkt wel interessant om te doen. Ben wel benieuwd hoe dat modificeren van de draden wil. Zou het ook zonder solderen willen, want daar heb ik niets voor en heb ik ook nog nooit gedaan (al is er voor alles een eerste keer natuurlijksnorremans schreef: De bumperplaat waar de mistlamp in zitten, past van een S40 op een V50, net als de grille ( alleen van de bouwjaren 2004 t/m 2007 ) de stekkeraansluiting van een DRL zal niet passen op de aansluiting van de mistlamp ( is natuurlijk wel te modificeren, draden omzetten in de stekker/solderen op de passende stekker ), DRL zal dan net als de mistlampen aan en uit gezet kunnen worden!
Grappig dat we bijna tegelijk een nagenoeg even oude en zelfde V50 (2.0d Momentum) hebben gekocht.MarcN schreef: Ik heb vandaag mijn V50 2.0D opgehaald (uitvoering nog onbekend) en toevallig komt deze ook uit maart 2005
Een paar dingen die jij noemt wil ik ook gaan uitvoeren; Blokjesgrille, Xenon en eventueel letters achterop.
Klopt ik wist vrijdag nog niet dat het om een Momentum ging, maar een forumlid heeft hij dit via kenteken kunnen achterhalen.Opelman schreef: Grappig dat we bijna tegelijk een nagenoeg even oude en zelfde V50 (2.0d Momentum) hebben gekocht.![]()
Opelman schreef:Hm, dat klinkt wel interessant om te doen. Ben wel benieuwd hoe dat modificeren van de draden wil. Zou het ook zonder solderen willen, want daar heb ik niets voor en heb ik ook nog nooit gedaan (al is er voor alles een eerste keer natuurlijksnorremans schreef: De bumperplaat waar de mistlamp in zitten, past van een S40 op een V50, net als de grille ( alleen van de bouwjaren 2004 t/m 2007 ) de stekkeraansluiting van een DRL zal niet passen op de aansluiting van de mistlamp ( is natuurlijk wel te modificeren, draden omzetten in de stekker/solderen op de passende stekker ), DRL zal dan net als de mistlampen aan en uit gezet kunnen worden!) En spreekt dit redelijk voor zich (gelijke kleur draden) of moet je er schema's en dergelijke voor hebben of dingen doormeten (ook dat heb ik niet
)
Aan de bestaande mistlampen zitten geen draden, alleen een stopcontact ( zegmaar ) waar de stekker die aan de bedrading van de auto zit in moet.Opelman schreef: Ennuh... als je die draden vanuit de auto nou gewoon "vastknoopt" aan de kabels van de DRL's...?
Haha, idd, dat was mijn idee ook!sebastiaan84 schreef: De prijs, werd mij verteld. M.a.w. het is dezelfde alleen als je een grille van een S40 kan scoren op de sloop oid ben je veel goedkoper uit.