Ja hooguit voor de apk.
Doe fijntjes alles zelf,
houd de rekeningen bij.
dat is het enige wat ik bij de dealer doe... onderdelen halen via magazijn Haarlem.
weet wat er aan de auto gebeurt.
hoelang het duurt en......
en ben er zelf bij......

Een D5 wordt nooit op 100% afgevuld, is altijd 50% (volgens peilstok), volgens mij ivm. regeneratie roetfilter.P-Stone schreef: Bij thuiskomst oliepeil nagekeken : 50 % ! Dus zelfs daarin zijn ze niet eerlijk.
Wat de parkeercamera betreft, dit is een coulance item. Inderdaad geeft de kabelboom soms problemen (flikkerend beeld). Oplossing - vervangen - is gratis/coulance.P-Stone schreef: Vorige week was weer een mooi voorbeeld van de reden waarom ik graag zou willen zien wat ze met mijn wagen uithalen.
Het audiosysteem van de wagen blijft soms hangen (dan werkt FM radio of MP3 niet) : Ze hebben voor 134 Euro "storingen gezocht" en software ge-upgraded.
De BLIS geeft soms aan dat er een storing is : voor 71 Euro hebben ze de storingscodes uitgelezen.
Soms vallen gelijktijdig alle radar- en sensor gerelateerde systemen uit (ACC, LDW, DA, CW, BLIS,...) precies 5 min later werkt alles weer. Voor 96 Euro hebben ze "de storing gezocht" en software ge-upgraded.
Voor deze 3 problemen (301 Euro) is het nog af te wachten of de problemen verholpen zijn.
Verder hebben ze gezocht naar het probleem van de parkeercamera (heb ik al elders een post over gedaan, volgens forumleden is het een gekend probleem en moet een kabelboom vervangen worden). De oplossing van mijn verdeler : Software herladen ! Laat me niet lachen... Ik kan er ook niet mee lachen : 92 Euro. En inderdaad, de storing is niet verholpen.
Wel, ik vind het bijzonder jammer dat ik niet heb kunnen zien wat ze allemaal gedaan hebben voor dit geld (393 Euro).
En dan het neusje van de zalm : in de motor gaat volgens het boekje 5,90 liter olie, op de factuur staat ook 5.90 liter aangerekend. Bij thuiskomst oliepeil nagekeken : 50 % ! Dus zelfs daarin zijn ze niet eerlijk.
Ik ga dus op zoek naar een verdeler waar ik wel op de technieker zijn vingers mag kijken.
Ik hoop dat je gelijk hebt, het zou niet leuk zijn als de garage probeert geld te winnen door teveel olie aan te rekenen.Mart van der Steeg schreef: Een D5 wordt nooit op 100% afgevuld, is altijd 50% (volgens peilstok), volgens mij ivm. regeneratie roetfilter.
Het zou dus best kunnen dat die 5.9 liter genoeg is om tot 50% af te vullen.
Tussentijds bijvullen hoeft eigenlijk niet.
Heb je daar iets van op papier ? Is wel leuk om even mee te nemen naar de verdeler. (Eventueel een scan via PM ?)dbosker schreef: Wat de parkeercamera betreft, dit is een coulance item. Inderdaad geeft de kabelboom soms problemen (flikkerend beeld). Oplossing - vervangen - is gratis/coulance.
Die van mij werd bij de beurt bij de dealer wel gewoon op max oliepeil bijgevuld.Mart van der Steeg schreef:Een D5 wordt nooit op 100% afgevuld, is altijd 50% (volgens peilstok), volgens mij ivm. regeneratie roetfilter.P-Stone schreef: Bij thuiskomst oliepeil nagekeken : 50 % ! Dus zelfs daarin zijn ze niet eerlijk.
fredhead schreef:Die van mij werd bij de beurt bij de dealer wel gewoon op max oliepeil bijgevuld.Mart van der Steeg schreef:Een D5 wordt nooit op 100% afgevuld, is altijd 50% (volgens peilstok), volgens mij ivm. regeneratie roetfilter.P-Stone schreef: Bij thuiskomst oliepeil nagekeken : 50 % ! Dus zelfs daarin zijn ze niet eerlijk.
Althans, de keer erna stond het peil op max en als ik het goed onthouden heb stond er ook 6,5 liter olie op de rekening.
Intussen weer in de garage geweest.Mart van der Steeg schreef: Een D5 wordt nooit op 100% afgevuld, is altijd 50% (volgens peilstok), volgens mij ivm. regeneratie roetfilter.