Toegang tot werkplaats

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
volvo-s40
4th Gear member

Mijn auto en werkplaats..... >_< Uhm... kan ik me al even niet meer heugden...
Ja hooguit voor de apk.

Doe fijntjes alles zelf,
houd de rekeningen bij.
dat is het enige wat ik bij de dealer doe... onderdelen halen via magazijn Haarlem.
weet wat er aan de auto gebeurt.
hoelang het duurt en......
en ben er zelf bij...... :lol:
! WARNING ! DO NOT F*ck with my VOLVO. Serious Injury of Death May Occur.
Ramon&Ramon
7th Gear member

Staat duidelijk in de ARBO wetgeving, klanten mogen niet op de werkvloer tenzij er een grondige reden voor is, iets uit de auto halen enz..
evert65
6th Gear member

tja arbo......
de bedrijven die zich strikt aan de letter van de wet houden zijn denk ik zeldzaam :D
keep calm!, your randomizer is running
NielsPHEV
7th Gear member

staat wellicht in jullie interpretatie van de ARBO wetgeving
P-Stone
2nd Gear member

Vorige week was weer een mooi voorbeeld van de reden waarom ik graag zou willen zien wat ze met mijn wagen uithalen.
Het audiosysteem van de wagen blijft soms hangen (dan werkt FM radio of MP3 niet) : Ze hebben voor 134 Euro "storingen gezocht" en software ge-upgraded.
De BLIS geeft soms aan dat er een storing is : voor 71 Euro hebben ze de storingscodes uitgelezen.
Soms vallen gelijktijdig alle radar- en sensor gerelateerde systemen uit (ACC, LDW, DA, CW, BLIS,...) precies 5 min later werkt alles weer. Voor 96 Euro hebben ze "de storing gezocht" en software ge-upgraded.
Voor deze 3 problemen (301 Euro) is het nog af te wachten of de problemen verholpen zijn.
Verder hebben ze gezocht naar het probleem van de parkeercamera (heb ik al elders een post over gedaan, volgens forumleden is het een gekend probleem en moet een kabelboom vervangen worden). De oplossing van mijn verdeler : Software herladen ! Laat me niet lachen... Ik kan er ook niet mee lachen : 92 Euro. En inderdaad, de storing is niet verholpen.
Wel, ik vind het bijzonder jammer dat ik niet heb kunnen zien wat ze allemaal gedaan hebben voor dit geld (393 Euro).
En dan het neusje van de zalm : in de motor gaat volgens het boekje 5,90 liter olie, op de factuur staat ook 5.90 liter aangerekend. Bij thuiskomst oliepeil nagekeken : 50 % ! Dus zelfs daarin zijn ze niet eerlijk.
Ik ga dus op zoek naar een verdeler waar ik wel op de technieker zijn vingers mag kijken.
Laatst gewijzigd door P-Stone op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
11/2011 tot 09/2024 : Volvo XC60 D5 Momentum 6speed manual (492.490 km). Dacia Sandero Stepway en Toyota Yaris, binnenkort Dacia Duster.
Vroeger : Toyota Avensis Verso, Toyota Picnic, Toyota Carina E, Toyoya Corolla, Toyota Tercel, VW Golf.
Mart van der Steeg
7th Gear member
Contacteer:

P-Stone schreef: Bij thuiskomst oliepeil nagekeken : 50 % ! Dus zelfs daarin zijn ze niet eerlijk.
Een D5 wordt nooit op 100% afgevuld, is altijd 50% (volgens peilstok), volgens mij ivm. regeneratie roetfilter.
Het zou dus best kunnen dat die 5.9 liter genoeg is om tot 50% af te vullen.
Tussentijds bijvullen hoeft eigenlijk niet.
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug
Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic

VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
dbosker
6th Gear member

P-Stone schreef: Vorige week was weer een mooi voorbeeld van de reden waarom ik graag zou willen zien wat ze met mijn wagen uithalen.
Het audiosysteem van de wagen blijft soms hangen (dan werkt FM radio of MP3 niet) : Ze hebben voor 134 Euro "storingen gezocht" en software ge-upgraded.
De BLIS geeft soms aan dat er een storing is : voor 71 Euro hebben ze de storingscodes uitgelezen.
Soms vallen gelijktijdig alle radar- en sensor gerelateerde systemen uit (ACC, LDW, DA, CW, BLIS,...) precies 5 min later werkt alles weer. Voor 96 Euro hebben ze "de storing gezocht" en software ge-upgraded.
Voor deze 3 problemen (301 Euro) is het nog af te wachten of de problemen verholpen zijn.
Verder hebben ze gezocht naar het probleem van de parkeercamera (heb ik al elders een post over gedaan, volgens forumleden is het een gekend probleem en moet een kabelboom vervangen worden). De oplossing van mijn verdeler : Software herladen ! Laat me niet lachen... Ik kan er ook niet mee lachen : 92 Euro. En inderdaad, de storing is niet verholpen.
Wel, ik vind het bijzonder jammer dat ik niet heb kunnen zien wat ze allemaal gedaan hebben voor dit geld (393 Euro).
En dan het neusje van de zalm : in de motor gaat volgens het boekje 5,90 liter olie, op de factuur staat ook 5.90 liter aangerekend. Bij thuiskomst oliepeil nagekeken : 50 % ! Dus zelfs daarin zijn ze niet eerlijk.
Ik ga dus op zoek naar een verdeler waar ik wel op de technieker zijn vingers mag kijken.
Wat de parkeercamera betreft, dit is een coulance item. Inderdaad geeft de kabelboom soms problemen (flikkerend beeld). Oplossing - vervangen - is gratis/coulance.

laatste Volvo (960) verkocht
P-Stone
2nd Gear member

Mart van der Steeg schreef: Een D5 wordt nooit op 100% afgevuld, is altijd 50% (volgens peilstok), volgens mij ivm. regeneratie roetfilter.
Ik hoop dat je gelijk hebt, het zou niet leuk zijn als de garage probeert geld te winnen door teveel olie aan te rekenen.
Maar... Toen de wagen nieuw was, en na de vorige beurten (behalve de voorlaatste en deze laatste) stond het peil wel op maximum. Ik heb geen peilstok, het is digitaal.
Bij de voorlaatste beurt heb ik het niet nagekeken, en toen ik het na 10.000 km (dus op 130.000) nakeek toen stond hij half. En nu heb ik het dus nagekeken vlak na de beurt : ook half.
Ik ga volgende week verhaal halen, ik zal jou opmerking in het achterhoofd houden...
11/2011 tot 09/2024 : Volvo XC60 D5 Momentum 6speed manual (492.490 km). Dacia Sandero Stepway en Toyota Yaris, binnenkort Dacia Duster.
Vroeger : Toyota Avensis Verso, Toyota Picnic, Toyota Carina E, Toyoya Corolla, Toyota Tercel, VW Golf.
P-Stone
2nd Gear member

dbosker schreef: Wat de parkeercamera betreft, dit is een coulance item. Inderdaad geeft de kabelboom soms problemen (flikkerend beeld). Oplossing - vervangen - is gratis/coulance.
Heb je daar iets van op papier ? Is wel leuk om even mee te nemen naar de verdeler. (Eventueel een scan via PM ?)
dbosker
6th Gear member

nee, niet op papier, is bij mij destijds gratis gerepareerd middels nieuwe, gemodificeerde, kabelboom. Auto was buiten de garantie. Kabelboom is een bekend probleem.

laatste Volvo (960) verkocht
Fredhead
Geartronic member

Mart van der Steeg schreef:
P-Stone schreef: Bij thuiskomst oliepeil nagekeken : 50 % ! Dus zelfs daarin zijn ze niet eerlijk.
Een D5 wordt nooit op 100% afgevuld, is altijd 50% (volgens peilstok), volgens mij ivm. regeneratie roetfilter.
Die van mij werd bij de beurt bij de dealer wel gewoon op max oliepeil bijgevuld.
Althans, de keer erna stond het peil op max en als ik het goed onthouden heb stond er ook 6,5 liter olie op de rekening.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Mart van der Steeg
7th Gear member
Contacteer:

fredhead schreef:
Mart van der Steeg schreef:
Die van mij werd bij de beurt bij de dealer wel gewoon op max oliepeil bijgevuld.
Althans, de keer erna stond het peil op max en als ik het goed onthouden heb stond er ook 6,5 liter olie op de rekening.

Ik zie het peil nooit op max. staan na verversen door dealer. Zal ook eens in instr. boekje kijken.
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug
Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic

VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
P-Stone
2nd Gear member

Mart van der Steeg schreef: Een D5 wordt nooit op 100% afgevuld, is altijd 50% (volgens peilstok), volgens mij ivm. regeneratie roetfilter.
Intussen weer in de garage geweest.
Daar kwam men inderdaad af met het verhaal dat een D5 niet 100% gevuld mag worden omdat dit leidt tot beschadigingen. En men heeft gezocht naar lekken.
Blijft het feit dat ik bij elke onderhoudsbeurt 5,9 liter olie betaald heb (heb het nagekeken op de oude facturen), en dat tot voor kort het niveau altijd op 100% stond. Het is dus best mogelijk dat de beslissing van Volvo om niet 100% te vullen genomen werd na mijn vorige onderhoudsbeurten, dus dat toen wel 100% gevuld werd en nu niet meer, maar dan blijft het onverklaarbaar dat ik evenveel olie moet betalen.

Nu, misschien ben ik hier erg aan het afwijken van de topic (die ik zelf gestart heb), punt blijft dat dergelijke gebeurtenissen heel veel argwaan opwekken, en dan vind ik het spijtig dat ik niet (vanuit de zitruimte) heb kunnen meekijken. Feit is natuurlijk wel dat ik -vanop afstand- toch niet gezien zou hebben hoeveel olie ze gebruikt hebben.
evert65
6th Gear member

best kans dat je bij de volgende beurt weer een volle peilstok trek
:)
keep calm!, your randomizer is running
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”