Startproblemen

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rippie V70
5th Gear member
Berichten: 1376
Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
Locatie: Oost Nederland

Sinds vandaag een raar startprobleem.

Contact draait gewoon tot stand 3, echter de startmotor gaat niet draaien.
ANWB er bij gehad. Accu is het niet. Het relais op de startmotor is met een draad verbonden en door deze nu op de + te houden met het contact aan start hij gewoon.

Verdenking was nu het electrisch contact achter het contactslot. Die hebben we na demontage doorgemeten, maar lijkt het niet te zijn.
Daarnaast hebben we in de motorruimte ook twee relais omgestoken.

In de werkplaats werkte alles eigenlijk weer, alleen na het starten (met de sleutel) een melding "anti skid tijdelijk uitgeschakeld"

Hij reed weer prima. Na thuiskomst opnieuw willen starten met de sleutel, maar weer niks. Wel op contact, alles functioneert, maar geen startsignaal.

Wie heeft een idee?? Ik ben bang dat de CEM misschien wel eens het probleem zou kunnen zijn...
Laatst gewijzigd door Rippie V70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Meten of je spanning op het startmotor relais krijgt tijdens het omdraaien van de sleutel,
zoja, dan is waarschijnlijk de weerstand te hoog in de bedrading of toch het startmotor relais stuk, als je hem rechtstreeks doorverbind doet hij het immers wel.
Ook de dikke plus en min kabels goed controleren.
HZaudia23L
1st Gear member
Berichten: 36
Lid geworden op: 30.01.2011 - 10:35

zit in de lucht kennelijk; zelf vandaag een vergelijkbaar startprobleem, en toevallig tegelijkertijd geplaatst item! ik lees bij je mee!
Gebruikersavatar
Rippie V70
5th Gear member
Berichten: 1376
Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
Locatie: Oost Nederland

En ik bij jou, hoe toevallig wil je het hebben....
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10666
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Ramon&Ramon schreef: Meten of je spanning op het startmotor relais krijgt tijdens het omdraaien van de sleutel,
zoja, dan is waarschijnlijk de weerstand te hoog in de bedrading of toch het startmotor relais stuk, als je hem rechtstreeks doorverbind doet hij het immers wel.
Ook de dikke plus en min kabels goed controleren.
Dat bedoel ik.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Onderweg; C70 T5 Tourer My"12 een onbegrensd 2e HANSje een 'Empty Nest Volvo'
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
HZaudia23L
1st Gear member
Berichten: 36
Lid geworden op: 30.01.2011 - 10:35

En kun je startmotor-relais eventueel separaat vervangen, of is dit een integraal onderdeel van de startmotor zelf?
Laatst gewijzigd door HZaudia23L op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
advolvos
1st Gear member
Berichten: 44
Lid geworden op: 13.02.2007 - 16:40

Heb ik ook gehad. Sleutel omdraaien: helemaal niets. Dan weer gewoon starten, dan weer niets.
Oplossing: een gecorrodeerd stekkertje in de buurt van de startmotor schoonmaken.
Is opgelost toen niet de wegenwacht maar - via Volvo-assitance - een monteur van Kleijn uit Heerlen kwam kijken. Komt vaak voor. Zie bij het collegaforum volvo70forum.com onder "belangrijke preventieve reparaties" onderwerp 4. Op youtube ook te vinden.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”