Service bij Belgische Volvo dealer

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Plaats reactie
P-Stone
2nd Gear member

In enkele onderwerpen hier en in het XC-60 deelforum heb ik al een aantal problemen besproken die ik heb met mijn wagen en mijn Volvo verdeler. De twee belangrijkste problemen die er waren na de laatste onderhoudsbeurt kan ik als volgt samenvatten : Ik heb voor meer olie betaald dan de hoeveelheid die ze gebruikt hebben, en ik heb betaald voor softwareupdates waarmee een aantal problemen verholpen moesten worden, maar de problemen zijn er nog steeds en ik vind bijgevolg dat ze de fouten moeten herstellen of deze kosten moeten terugbetalen.
Ik heb hierover een gesprek gehad met de werkplaatsverantwoordelijke, maar hij was het -uiteraard- niet met mij eens. Ik heb vervolgens gemaild met Volvocars Belgium, van hun kreeg ik een heel vriendelijke antwoord maar het kwam er wel op neer dat ik het allemaal verkeerd zag. Dus volgende stap was een negatieve quotatie op de enquête die na elke onderhoudsbeurt gedaan wordt. Ik heb hun niet afgebroken tot in de grond, ik heb gewoon een eerlijke beoordeling gegeven waar ik de positieve punten ook een goede quotering heb gegeven, de negatieve punten een slechte quotering en in het opmerkingenvak uitgelegd waarom.
Blijkbaar kunnen ze bij Volvo (of toch bij mijn verdeler) niet tegen een slechte score op een opiniepeiling, want in plaats van een voorstel te doen om de problemen vooralsnog op te lossen, kreeg ik volgende email :
Geachte Dhr. ********,
Ik heb uw ingevulde enquête uiteraard aandachtig gelezen.
En wij vinden het zeer spijtig dat wij u niet het gewenste service niveau kunnen bieden dat u zoekt.
Het is misschien dan ook verstandig om uw XC60 eens bij een Duitse Volvo dealer aan te bieden het zou kunnen dat zij meer kennis hebben dan wij.
Hopelijk kunnen zij uw klachten allemaal oplossen.
Dat zal de reistijd natuurlijk ook verkorten omdat u daar werkt en woont.
Toch wil ik u bedanken voor het vertrouwen dat u in ons had.
Met vriendelijke groeten, Kind regards, Meilleures salutations, Med vänlig hälsning,
Voor de duidelijkheid misschien nog even dit : ik woon en werk in Duitsland, maar ben Belg en heb een tweede verblijfplaats in België. Omwille van een aantal praktische redenen, en ook een beetje uit loyaliteit aan het Vaderland, koos ik voor een Belgische Volvo verdeler. En ik heb op geen enkel moment gezegd dat ik naar een Duitse verdeler zou overstappen, of dat in Duitsland alles beter zou zijn of zo.

Dus dit is Belgische klantenservice : "Sorry wij kunnen/willen U niet helpen, ga maar ergens anders".

Uiteraard wil ik van deze verdeler geen oplossing meer, en ik overwoog voordat ik deze mail ontving al een andere verdeler te zoeken (in België, Duitsland, of in Nederland op de route tussen beide woonplaatsen) maar ik vind het toch bijzonder grof dat dit hun handelswijze is.
Dus mijn vraag : zijn hier nog al mensen die door hun verdeler op deze manier wandelen gestuurd zijn, of is dit een alleenstaand geval ?
11/2011 tot 09/2024 : Volvo XC60 D5 Momentum 6speed manual (492.490 km). Dacia Sandero Stepway en Toyota Yaris, binnenkort Dacia Duster.
Vroeger : Toyota Avensis Verso, Toyota Picnic, Toyota Carina E, Toyoya Corolla, Toyota Tercel, VW Golf.
dbosker
6th Gear member

tsjonge, daarmee geven ze zich wel heel nadrukkelijk zelf een brevet van onvermogen - onbegrijpelijk.

laatste Volvo (960) verkocht
trimitie
4th Gear member

Steeds met alle volvo's heel tevreden geweest van de service bij volvo dealer aan de Belgische kust. En bij probleem werd er steeds naar goede oplossing en compromis gezocht !
NU: XC60 D3 163pk R-design fwd Geartonic 2010

XC90 2.4 D 225pk 2006
S40 2.0D 136pk 2004
S40 1.8i 1996
BlackcurrantV70
7th Gear member

Ik heb maar 1 rare ervaring gehad met een Volvo dealer.

Ik was aan het uitkijken voor een Volvo lease auto en ging proefrijden met een S60 bij een dealer in mijn buurt waar mijn schoonouders ook hun XC70 gekocht hadden.
Ik reed op dat moment met een Mazda 6.
De dealer besprak welke opties e.d. Ik allemaal wou op de S60 en op het eind van het gesprek zei hij dat hij de auto al op "request" ging zetten.
Ik heb hem toen duidelijk gemaakt dat ik nog geen akkoord had van mijn werkgever en ik eerst een offerte van de leasemaatschappij moest krijgen alvorens ik kon beslissen, maar dat deerde hem blijkbaar niet.
Uiteindelijk ging de lease niet door en heb ik gekozen voor een loonsverhoging met kmvergoeding ipv een leaseauto, omdat ik eigenlijk liefst een V70N wou en die buiten het budget viel.
Ik ben toen op zoek gegaan naar een recente 2dehands V70 en die dealer had niks beschikbaar, dus een V70N gekocht aan de andere kant van het land, met Volvogarantie.
Toen ik de eerste keer met de V70N bij de eerste dealer aankwam rijden zei die doodleuk dat ik met die auto maar in onderhoud moest gaan waar ik hem gekocht had.

Ik ben toen bij een andere dealer bij me in de buurt langs geweest en daar met open armen ontvangen, waar ik de auto gekocht had was van totaal geen belang volgens hun.

Moraal van het verhaal, de dealer waar ik dan terecht gekomen ben heeft sinds dat eerste bezoek al 7 Volvo's mogen leveren aan mij, mijn familie of vrienden sinds 2008....

De relatie met deze dealer is ongeloofelijk, ze weten daar dat ik een petrolhead ben, en bellen me af en toe voor iets extra's, zoals de gala avond op het Brussels Autosalon, of de exclusieve premiere met diner van de nieuwe XC90....en het grappige is, op al die evenementen kom ik ook die eerste dealer tegen...
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
diesel01
Geartronic member

Ik ben meer dan tevreden met mijn dealer.
Enige tijd terug een misverstand gehad over een rekening voor onderzoeks en reparatiekosten, ook was de mondelinge opgaaf ex btw wat resulteerde in een factuur van bijna €400 ipv 175..
Een gedeelte is daarna gecrediteerd maar heb ik bij de dealer laten staan waarna ik het gecrediteerde heb gebruikt voor een automaatflush waar ik 175 euro heb bij betaald.
Verder kan ik voor kleine dingetjes zo langskomen maar doe ook niet moeilijk wanneer het niet kan als ik onaangekondigd langs kom, sfeertje in de showroom is veranderd nadat daar een hoop vaste mensen zijn vertrokken maar de werkplaats is ouderwets goed onder het mom doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg..
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
jalex_h
6th Gear member

Laat dan niets van je horen.....
Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019

Huidig: XC60 Essential Fusion Red

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
lint
Geartronic member

Het is en blijft een vreemde reactie van de Belgische dealer, wat zit er achter?
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
imrulqays
2nd Gear member

Wat u vroeg lijkt toch niet onredelijk.

De reactie van Volvo is verbazend, en op z'n minst gezegd niet erg klantvriendelijk.
Laatst gewijzigd door imrulqays op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
XC60 D4 FWD GT8 Summum MY 2016
XC60 D4 Inscription MY 2021
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”