Heb zelf dezelfde reparatie pas uitgevoerd aan m'n 2.0D. Onderdelen van Sachs gebruikt, bleken exact gelijk aan wat eruit kwam. Enige dat verschilde was de timestamp... Nieuwe onderdeel kwam uit 2011 (boeiend, ligt op een plank), oude onderdeel uit 2005: sinds bouw van de auto dus Volvo origineel. Ga er dus maar vanuit dat Sachs goed spul maakt, is fabrieksmontage.
Probleem was bij mij dat, plus happende koppeling. Echt versleten vliegwiel dus... Nu 100% opgelost.
Soms trillen bij vollast
- jtb81
- 3rd Gear member
- Berichten: 379
- Lid geworden op: 24.04.2014 - 08:27
Kijk dat zijn goede berichten, bedankt voor de info!
Volvo V50 2.4 elan (2004) high performance audio, family line, AP coilovers, 18 inch pegassus summer, 18 inch A-Design winter, volvotune, R-Design stuur, xenon, privacy shades, mmmi, parrot.
- jtb81
- 3rd Gear member
- Berichten: 379
- Lid geworden op: 24.04.2014 - 08:27
Een Volvo-specialist heeft er naar gekeken. Die is er niet van overtuigd dat het het vliegwiel is. Vrijdag wordt er verder gezocht. Het is met name bij het accelereren uit een bocht dat de trilling merkbaar is. Dat zou er volgens hem op duiden dat het niet het vliegwiel is.
Volvo V50 2.4 elan (2004) high performance audio, family line, AP coilovers, 18 inch pegassus summer, 18 inch A-Design winter, volvotune, R-Design stuur, xenon, privacy shades, mmmi, parrot.
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
En dan denk ik eerder aan de aandrijfas, mn de homokineet die een beetje gaar is....... Het is met name bij het accelereren uit een bocht dat de trilling merkbaar is. ........
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- jtb81
- 3rd Gear member
- Berichten: 379
- Lid geworden op: 24.04.2014 - 08:27
Jep, ik ook, alleen die zijn dus links en rechts net vervangen... Maar ik heb de oude assen gelukkig nog dus de garage gaat ze eens met elkaar vergelijken om te kijken of daar een fout in zit.
Volvo V50 2.4 elan (2004) high performance audio, family line, AP coilovers, 18 inch pegassus summer, 18 inch A-Design winter, volvotune, R-Design stuur, xenon, privacy shades, mmmi, parrot.
- jtb81
- 3rd Gear member
- Berichten: 379
- Lid geworden op: 24.04.2014 - 08:27
Zo, volgende week gaat de v50 de deur uit. Ik blijf het een hele mooie auto vinden, maar wat een maandagochtend model heb ik gehad. Niemand durft met zekerheid te zeggen waar de trilling vandaan komt en ik ga geen 2000 euro uitgeven voor een vliegwiel wat achteraf misschien helemaal niet kapot is, zeker gezien alle reparaties die al uitgevoerd zijn (aandrijfassen, motorsteunen enz.) Dus de auto is ingeruild op een Saab 9-5 Aero Estate.
Ik zal de mmmi de eibach-veren en de pilot pro xenon verlichting waarschijnlijk nog te koop aanbieden eind van de week en dan zwaai ik af. Maar ik sluit niet uit dat ik nog eens terug kom bij Volvo.
Ik zal de mmmi de eibach-veren en de pilot pro xenon verlichting waarschijnlijk nog te koop aanbieden eind van de week en dan zwaai ik af. Maar ik sluit niet uit dat ik nog eens terug kom bij Volvo.
Laatst gewijzigd door jtb81 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Volvo V50 2.4 elan (2004) high performance audio, family line, AP coilovers, 18 inch pegassus summer, 18 inch A-Design winter, volvotune, R-Design stuur, xenon, privacy shades, mmmi, parrot.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Saab kan ook stuk helaas en zo,n 9-5 is niet echt waardevast...
Die koop je al voor rond de 2000 euro...
Die koop je al voor rond de 2000 euro...
- jtb81
- 3rd Gear member
- Berichten: 379
- Lid geworden op: 24.04.2014 - 08:27
Roep ik dan dat de Saab niet kapot kan? Waardevast boeit mij niet zo, ik ga hem gewoon oprijden. En een Aero van 2005 voor 2000 euries? Maar jij ook een fijne dag verder.
Volvo V50 2.4 elan (2004) high performance audio, family line, AP coilovers, 18 inch pegassus summer, 18 inch A-Design winter, volvotune, R-Design stuur, xenon, privacy shades, mmmi, parrot.
- sebastiaan84
- 4th Gear member
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 08.06.2015 - 12:01
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
Een 9-5 smoel is wel een stoer gezicht. 

Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
- ijsga
- 5th Gear member
- Berichten: 1090
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:44
- Locatie: Zaandam
Veel rijplezier met de Aero! Hoop dat ie voor wat minder problemen zal zorgen. Wat heeft ie in het vooronder?
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
- Yamy_Daffy
- 2nd Gear member
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 21.05.2014 - 09:56
Ik heb ook een zwak voor een Saab.
Veel plezier in ieder geval toegewenst. ( ook al is de manier waarop je Saab bent gaan rijden niet een leuke manier)
Tot je volgende Volvo zeg ik tot ziens!
Veel plezier in ieder geval toegewenst. ( ook al is de manier waarop je Saab bent gaan rijden niet een leuke manier)
Tot je volgende Volvo zeg ik tot ziens!
- jtb81
- 3rd Gear member
- Berichten: 379
- Lid geworden op: 24.04.2014 - 08:27
Dank! De Saab heeft een 2,3 met turbo en is goed voor 250 pk. Hij is verder wel bijna full-options, ik mis alleen geventileerde stoelen en een sunroof. Verder heeft onder meer : sportonderstel, navigatie, xenon, leer, automatische ruitenwissers, dimmende binnenspiegel, automaat, lm velgen, harman kardon audio enz. Dus wel een hele dikke uitvoering.
Volvo V50 2.4 elan (2004) high performance audio, family line, AP coilovers, 18 inch pegassus summer, 18 inch A-Design winter, volvotune, R-Design stuur, xenon, privacy shades, mmmi, parrot.
- sebastiaan84
- 4th Gear member
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 08.06.2015 - 12:01
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
die 2.3 turbo's zijn mooie sleepers 

Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
- jtb81
- 3rd Gear member
- Berichten: 379
- Lid geworden op: 24.04.2014 - 08:27
Nou de auto is al binnen, dus enkele zaken staan al te koop in het daarvoor bestemde gedeelte. De wintervelgen komen er dit weekend ook nog bij, moet even de kelder in voor merk/profiel en een foto.
Volvo V50 2.4 elan (2004) high performance audio, family line, AP coilovers, 18 inch pegassus summer, 18 inch A-Design winter, volvotune, R-Design stuur, xenon, privacy shades, mmmi, parrot.
- Basbas
- 2nd Gear member
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 16.04.2014 - 19:47
- Locatie: Borne
Ik heb hetzelfde probleem als een aantal anderen in dit topic, een trillende V50 2.0d bij belasting.
Het probleem doet zich met name voor als ik te snel doorschakel naar de vierde versnelling (bv bij 1500 toeren) en dan flink gas geef.
Bij 1900 toeren voel ik dan een duidelijke trilling die bij 2100 toeren weer weg is (bij het trekken van een aanhanger of caravan lijkt t nog erger).
Als ik gewoon rustig op snelheid kom dan is er totaal geen trilling waarneembaar.
Volgens een kennis van mij die een tunning bedrijf heeft is het vrijwel zeker het vliegwiel die het probleem veroorzaakt.
Echter, het vliegwiel een de koppeling is begin vorig jaar vervangen (25dkm geleden).
De monteur die de reparatie destijds heeft uitgevoerd twijfelt of het daarom wel het vliegwiel is.
Hij is wel zo netjes door te zeggen, als het dat is, is het garantie.
Nu kan ik het vliegwiel weer laten vervangen maar als het probleem dan niet weg is zullen de kosten uiteraard voor mijn rekening komen.
Een lastig dilemma dus......
Wie kan hier iets zinnigs over zeggen??
Het probleem doet zich met name voor als ik te snel doorschakel naar de vierde versnelling (bv bij 1500 toeren) en dan flink gas geef.
Bij 1900 toeren voel ik dan een duidelijke trilling die bij 2100 toeren weer weg is (bij het trekken van een aanhanger of caravan lijkt t nog erger).
Als ik gewoon rustig op snelheid kom dan is er totaal geen trilling waarneembaar.
Volgens een kennis van mij die een tunning bedrijf heeft is het vrijwel zeker het vliegwiel die het probleem veroorzaakt.
Echter, het vliegwiel een de koppeling is begin vorig jaar vervangen (25dkm geleden).
De monteur die de reparatie destijds heeft uitgevoerd twijfelt of het daarom wel het vliegwiel is.
Hij is wel zo netjes door te zeggen, als het dat is, is het garantie.
Nu kan ik het vliegwiel weer laten vervangen maar als het probleem dan niet weg is zullen de kosten uiteraard voor mijn rekening komen.
Een lastig dilemma dus......
Wie kan hier iets zinnigs over zeggen??
Volvo V60 T6 R-design 2020
Mercedes C200 2016
Volvo V60 2.0D 2012 Cosmic White.
Volvo V50 2.0D 2006
Renault Laguna 1.8 Grand Tour Dynamique
Volvo V40 2.0 Europa
Mazda MX5 1.8
Mercedes C200 2016
Volvo V60 2.0D 2012 Cosmic White.
Volvo V50 2.0D 2006
Renault Laguna 1.8 Grand Tour Dynamique
Volvo V40 2.0 Europa
Mazda MX5 1.8
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 18.11.2007 - 20:18
ik zou eerst de volgende zaken uitsluiten:
- Verstuivers
- Brandstoffilter
- Gehele air-intake inclusief EGR (www.volvotune.nl/ en zie de topics op dit forum en andere volvo forums)
- Luchtmassameter
- Vacuum
- Wanneer aanwezig roetfilter, ook een retrofit kan langzaam te veel tegendruk gaan geven, waardoor bij volle belasting verkeerde waardes ontstaan met het knijpen van de motor als gevolg, wat ook weer voor een anders lopende motor kan zorgen.
- Turbo
- Verstuivers
- Brandstoffilter
- Gehele air-intake inclusief EGR (www.volvotune.nl/ en zie de topics op dit forum en andere volvo forums)
- Luchtmassameter
- Vacuum
- Wanneer aanwezig roetfilter, ook een retrofit kan langzaam te veel tegendruk gaan geven, waardoor bij volle belasting verkeerde waardes ontstaan met het knijpen van de motor als gevolg, wat ook weer voor een anders lopende motor kan zorgen.
- Turbo
Mazda 323 1.3. 16v 1990 270.000 km
Ford Mondeo 1.6 ztec 1993 135.000 km
Alfa Romeo 155 1.7 TS 1995 212.000 km
Alfa Romeo 156 1.8 TS 1998 220.000 km
Fiat Punto 1998 1.2 75.000 km
Volvo V40 1.8 1998 335.000 km
Ford Mondeo 1.8 2003 165.000 km
Volvo V50 2.0D 2009 275.000 km
Alfa Romeo 1.9 JTD 2003 394.000 km
Volvo V70 2.4d 2002 572.000 KM
Ford Mondeo 1.6 ztec 1993 135.000 km
Alfa Romeo 155 1.7 TS 1995 212.000 km
Alfa Romeo 156 1.8 TS 1998 220.000 km
Fiat Punto 1998 1.2 75.000 km
Volvo V40 1.8 1998 335.000 km
Ford Mondeo 1.8 2003 165.000 km
Volvo V50 2.0D 2009 275.000 km
Alfa Romeo 1.9 JTD 2003 394.000 km
Volvo V70 2.4d 2002 572.000 KM