Nieuwe V40 in 2017 en daar is die 3-cilinder weer!

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Gebruikersavatar
Huite
3rd Gear member
Berichten: 330
Lid geworden op: 03.04.2015 - 23:27
Locatie: Nunhem

Dus toch 2017 als het jaar voor de opvolger van de huidige V40.
V40 2017
En daar hebben we die 3-cilinder weer. Als onderdeel van een Twin Engine variant.
Goeie ontwikkeling n.m.m!
Nu: XC60 T5 GT 2018 Electric Silver

Vroegah gereden:
240 DL plm. 1983
340 GL diesel plm. 1987
C30 D2 2010
V40 D2 2015
V70 T4 GT 2016
Gebruikersavatar
sebastiaan84
4th Gear member
Berichten: 823
Lid geworden op: 08.06.2015 - 12:01
Locatie: Emmen
Contacteer:

Dubbele koppeling automaten, half automaten al la DSG en PowerShift, niet mijn voorkeur iig.

Wel een goede ontwikkeling dat ook de V40 als hybride komt. Keerzijde is wel dat er mensen Volvo gaan rijden omdat het goedkoper is ipv dat ze echt voor het merk gaan, maar dat is nu eenmaal een trend die zich doorzet.
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14

Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Gebruikersavatar
Poolrev
5th Gear member
Berichten: 2215
Lid geworden op: 12.02.2007 - 16:32
Locatie: Midden NL

2017? In het officiële persbericht van Volvo staat dat de eerste auto op het nieuwe CMA-platform in 2017 komt, niet dat dat de nieuwe V40 is. Volgens mij is dat namelijk de komende XC40, en komt de vervanger van de huidige V40 in 2019.
4wielen
5th Gear member
Berichten: 1084
Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06

sebastiaan84 schreef: Keerzijde is wel dat er mensen Volvo gaan rijden omdat het goedkoper is ipv dat ze echt voor het merk gaan
Waarom is dat erg dan?
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2812
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

4wielen schreef:
sebastiaan84 schreef: Keerzijde is wel dat er mensen Volvo gaan rijden omdat het goedkoper is ipv dat ze echt voor het merk gaan
Waarom is dat erg dan?
+1

Ja, waarom zouden er niet meer mensen mogen genieten van een volvo
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Gebruikersavatar
Longone
5th Gear member
Berichten: 1091
Lid geworden op: 10.08.2006 - 12:02

Vanaf 1-1-2017 betaalt iedereen met een nieuwe leaseauto weer 22% bijtelling, tenzij het een 100% electrische auto is (a la Tesla, Nissan Leaf, Renault Zoe etc.).

Terecht ook, want door die BPM- en bijtellingskorting heeft de overheid inmiddels meer dan 5 miljard Euro misgelopen.

Ergste is nog dat de CO2 reductie vrijwel nihil is, de meeste leaserijders rijden/reden toch niet economisch want dat levert hen geen enkel financieel voordeel op.
Laatst gewijzigd door Longone op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10668
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Ik ga hem medio 2017 meemaken.... die 22%...... Iedereen gelijk, helemaal goed.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Onderweg; C70 T5 Tourer My"12 een onbegrensd 2e HANSje een 'Empty Nest Volvo'
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
V50 R
6th Gear member
Berichten: 2570
Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34

Wat betreft de nieuwe hybrid, ik hoop dat volvo de lijn daadwerkelijk in gaat zetten, zoals gemeld in de persberichten van de afgelopen tijd. Zeker de concurentie die ze willen aangaan met tesla is een goede ontwikkeling. Full electric v40 met 400/500km range, geweldig!

@Longone, bekende stellingen, maar kan je ook steekhoudende argumenten geven... Zakelijke rijders hebben een meevaller gehad wbt de bijtelling, feit. Maar die onzin over een immer hoog brandstofverbruik en zakelijke rijders is simpelweg niet waar, ik begrijp dat het brandstofvebruikfetisjisme bij sommige mensen duidelijk aanwezig is, maar als ik al die prive rijders zie rijden in de steden en in het weekend op de snelweg, dan maken met name deze groep mensen,met een prive auto, zich niet druk over het brandstofverbruik. Kijk maar eens op spritmonitor.de, dan zie je dat de mensen die veel kilometers draaien gemiddeld zuiniger rijden. Afwijking van de fabrieksopgave telt niet, aangezien alle auto's afwijken, en met name de diesels die korte stukjes rijden.
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33123
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Ga helemaal voor de volledig elektrische!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
sebastiaan84
4th Gear member
Berichten: 823
Lid geworden op: 08.06.2015 - 12:01
Locatie: Emmen
Contacteer:

Johan s60 schreef:
4wielen schreef:
sebastiaan84 schreef: Keerzijde is wel dat er mensen Volvo gaan rijden omdat het goedkoper is ipv dat ze echt voor het merk gaan
Waarom is dat erg dan?
+1

Ja, waarom zouden er niet meer mensen mogen genieten van een volvo
Erg, nee. Wel zie je dat de, sorry als mensen zich aangesproken voelen, lease yup tegenwoordig niet meer naar merk kijken maar puur naar bijtelling.

Waren het de laatste jaren vooral de golfjes, passats en een verdwaalde Audi die je vakkundig van de weg probeerden te drukken. Zijn het helaas nu vooral V40's en een enkele S60/V60.

Nu straks de bijtelling op de schop gaat gaan hopelijk dat soort figuren, want ik scheer niet alle leaserijders over één kam, weer naar populaire waardevastere leasemerken.

That's all ;-)
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14

Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Gebruikersavatar
Longone
5th Gear member
Berichten: 1091
Lid geworden op: 10.08.2006 - 12:02

V50 R schreef: Maar die onzin over een immer hoog brandstofverbruik en zakelijke rijders is simpelweg niet waar, ik begrijp dat het brandstofvebruikfetisjisme bij sommige mensen duidelijk aanwezig is, maar als ik al die prive rijders zie rijden in de steden en in het weekend op de snelweg, dan maken met name deze groep mensen,met een prive auto, zich niet druk over het brandstofverbruik.
Ik was zelf een uitzondering qua zuinig rijden met een leaseauto, vrijwel alle collega's maakten me uit voor gek: "Je hebt toch gewoon een tankpasje en je kunt toch net zo vaak tanken als je wilt?"

Blijkt ook dat 85% van de Mitsubishi Outlander leaserijders de auto NOOIT aan het stopcontact hangt. Waarom zou je ook als het niet bestraft wordt?

Prive rijders maken zich wel druk over 3 cent per liter goedkoper tanken, maar weigeren om hun zware voet wat lichter te maken en hun banden regelmatig op te pompen. Gebrek aan inzicht denk ik.
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33123
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Waarom zouden we inderdaad niet voor de 1000ste keer deze discussie starten!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5300
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Paul schreef: Waarom zouden we inderdaad niet voor de 1000ste keer deze discussie starten!
afgunst, jaloezie en meer van dat soort "prettige" eigenschappen
Gebruikersavatar
Huite
3rd Gear member
Berichten: 330
Lid geworden op: 03.04.2015 - 23:27
Locatie: Nunhem

Omdat deze off-topic is...? :P
Laatst gewijzigd door Huite op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Nu: XC60 T5 GT 2018 Electric Silver

Vroegah gereden:
240 DL plm. 1983
340 GL diesel plm. 1987
C30 D2 2010
V40 D2 2015
V70 T4 GT 2016
4wielen
5th Gear member
Berichten: 1084
Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06

sebastiaan84 schreef:
Johan s60 schreef:
4wielen schreef: Waarom is dat erg dan?
+1

Ja, waarom zouden er niet meer mensen mogen genieten van een volvo
Erg, nee. Wel zie je dat de, sorry als mensen zich aangesproken voelen, lease yup tegenwoordig niet meer naar merk kijken maar puur naar bijtelling.

Waren het de laatste jaren vooral de golfjes, passats en een verdwaalde Audi die je vakkundig van de weg probeerden te drukken. Zijn het helaas nu vooral V40's en een enkele S60/V60.

Nu straks de bijtelling op de schop gaat gaan hopelijk dat soort figuren, want ik scheer niet alle leaserijders over één kam, weer naar populaire waardevastere leasemerken.

That's all ;-)
Ik kan het nog steeds niet volgen. Uiteraard nemen mensen in hun overweging bij de aanschaf van een auto de kosten mee. De afgelopen jaren ben je daardoor meer Volvo's op de weg gaan zien. Gelukkig maar, ziet er een stuk beter uit dan die Japanse gedrochten.

Jouw idee dat mensen nu klaarblijkelijk anders auto's kopen dan vroeger is lariekoek. Er is altijd een zeer klein percentage merktrouw, maar de meeste kopers kopen vooral o.b.v. rationele gronden (lees: het meeste waar voor hun geld). Als ik jouw signature zie, kan ik niet anders dan concluderen dat jij 'gewoon' bij deze laatste groep hoort...
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
Gebruikersavatar
sebastiaan84
4th Gear member
Berichten: 823
Lid geworden op: 08.06.2015 - 12:01
Locatie: Emmen
Contacteer:

Waarop baseer jij dat mensen weinig merkentrouw zijn? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Verder reageer ik niet inhoudelijk op dergelijke persoonlijke aanvallen ;)
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14

Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
4wielen
5th Gear member
Berichten: 1084
Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06

sebastiaan84 schreef: Waarop baseer jij dat mensen weinig merkentrouw zijn? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Verder reageer ik niet inhoudelijk op dergelijke persoonlijke aanvallen ;)
Keihard onderzoek (Ehrenberg-Bass Institute). Er zijn maar zeer weinig merken met substantiele groepen loyale klanten. Volvo is daar ook geen voorbeeld van. Jazeker zijn er trouwe Volvo-rijders, maar als je kijkt op de totale verkopen van Volvo dan is deze groep verwaarloosbaar. En zo geldt dat voor de meeste merken. Helaas begrijpen maar weinig bedrijven dat principe en lopen ze geld met bakken weg te gooien aan onzinnige loyaliteitsprogramma's. Onbegrijpelijk... Maar goed, dat is compleet off-topic.

Was overigens geen persoonlijke aanval hoor, gewoon een bewijs van mijn gelijk :D
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
DanielD1976
2nd Gear member
Berichten: 103
Lid geworden op: 12.07.2014 - 22:58

Ik keek bij de aanschaf van mijn V40 ook niet naar het merk, maar het waren ook niet puur rationele overwegingen waarom ik de V40 koos.
Bij mij was het toch vooral design van exterieur en interieur en de D4 motor die de doorslag gaf.
Aangezien ik hierin niet de enige zal zijn, verwacht ik dat er nog genoeg Volvo's buiten de trouwe Volvo klanten verkocht worden.
Laatst gewijzigd door DanielD1976 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Mercedes SLK 250d (2015)
Opel Speedster 2.2 #1385 (2003)
Volvo V40 D4 Momentum MY'15 (2014)
Citroen DS3 1.6 E-HDI (2012)
Toyota Aygo Dynamic Blue (2009)
Ford Mondeo 2.0TDCI 130pk (2003)
Opel Astra 1.7dti grijs kenteken (2000)
Renault Megane coupe 1.6e (1996)
Citroen ZX 1.9i Volcane (1992)
Renault 5 SL 1.0 (1988)
4wielen
5th Gear member
Berichten: 1084
Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06

DanielD1976 schreef: Ik keek bij de aanschaf van mijn V40 ook niet naar het merk, maar het waren ook niet puur rationele overwegingen waarom ik de V40 koos.
Bij mij was het toch vooral design van exterieur en interieur en de D4 motor die de doorslag gaf.
Aangezien ik hierin niet de enige zal zijn, verwacht ik dat er nog genoeg Volvo's buiten de trouwe Volvo klanten verkocht worden.
Als ik jouw rijtje vorige auto's bekijk, moest er statistisch gezien gewoon wel een keer een Volvo komen :D
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
bemmelenan
2nd Gear member
Berichten: 177
Lid geworden op: 10.09.2014 - 22:06

Prive rijders maken zich wel druk over 3 cent per liter goedkoper tanken, maar weigeren om hun zware voet wat lichter te maken en hun banden regelmatig op te pompen. Gebrek aan inzicht denk ik.
Ik ben ook een prive rijder. Bij deze bied ik dan ook mijn nederige excuses aan , voor het feit dat ik een gebrek aan inzicht heb en mij zo misdraag............??
MY2021 Volvo XC 40 Inscription Interieur blond/carcoale + veel toeters en bellen.
Tussendoor nog Mercedes GLA versleten.
MY 2016 Volvo V40 T5 Carbon edition Polestartuning
MY 2015 Volvo V40 T4 R-Design plus | Saphire Black | 18" Ixion II | Business Pack Pro |sportonderstel| Polestartuning | Prive rijder
Plaats reactie

Terug naar “V40”