De Q7. Lees de comments...

De XC90 wordt na 12 jaar vervangen door de nieuwe XC90
Plaats reactie
Gebruikersavatar
SRI
3rd Gear member
Berichten: 251
Lid geworden op: 25.10.2015 - 20:23
Locatie: NO-NL

...definitief-dit-kost-de-audi-q7-e-tron-15-bijtelling-81670
Zitten jullie allemaal op autoblog :D ?!
Laatst gewijzigd door SRI op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 9294
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Dat is natuurlijk wel premium nox en co2 wat dat ding uitstoot he ;)
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24656
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Gewoon 10K duurder... Dat is 1500 bruto bijtelling per jaar. Meer.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
V60_PHEV
4th Gear member
Berichten: 534
Lid geworden op: 01.02.2013 - 18:05

Ik denk dat het verschil met wat opties aangevinkt wel meer dan 10k is, ik vind de opties bij Volvo erg aantrekkelijk geprijsd.
Wel leuk om te lezen op autoblog hoe lekker ongefundeerd iedereen oordeelt.
Ik lees allemaal reacties over de 'nerveuze motor' in de T8.

Nou kun je van alles vinden over de 4 cilinder:
Dat hij niet zo zijdezacht draait als een 6 cilinder: OK
Dat hij niet zo'n mooie diepe brom geeft als een 6 cilinder: OK
Maar de T8 is in geen enkel opzicht nerveus, met normaal rijden klim ik echt nauwelijks in de toeren (blijf telkens rond de 2000 rpm hangen)
Om echt een beetje door te gassen moet ik het gaspedaal veel dieper intrappen dan ik vooraf verwacht.

Ik heb nu al wat stukken in Power Mode gereden en vond dat ook een beetje teleurstellen, de auto blijft in Power mode eigenlijk net zo beschaafd en stil als in AWD mode.
Als ik echt hard wil optrekken moet ik het gaspedaal diep intrappen, dan gaat het wel hard vooruit, maar nog steeds nauwelijks motorgeluid (maar op zich wel een aangename brom)
Altijd super geciviliseerd dus. In de V60 Plug-In Hybrid voelt de overgang tussen Hybrid en Power mode veel groter.
Ik vind zelf de Plug-In Hybrid in Power mode te onrustig rijden voor gewoon dagelijks gebruik, dat rijdt mij te nerveus. Maar het is wel leuk als je af en toe wat wilt doorrijden.
Die gespleten persoonlijkheid had ik ook gehoopt in de T8 en de motorkracht is er volgens mij wel.
De beschaafde respons op het gaspedaal en de totale rust in de auto voorkomt echter een echt WOW gevoel.

Gewichtsverdeling en daardoor wegligging van de T8 is trouwens wel dik in orde, dat is in de Plug-In Hybrid dan weer wat minder goed geregeld, waardoor de Plug-In daar op sportief vlak wat laat liggen.
Gebruikersavatar
evert65
6th Gear member
Berichten: 2825
Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
Locatie: Gelderse Vallei

wat heeft die audi een lelijke hanglip
keep calm!, your randomizer is running
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13739
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Als dat alles was…
prwi
3rd Gear member
Berichten: 298
Lid geworden op: 27.05.2013 - 14:40

"..dan de XC90, die ook nog eens 407 pk heeft."

Dat is het vermogen van de benzine- en elektromotor bijelkaar opgeteld ? Dat vermogen kun je dus 1 of 2 keer aanspreken en dan is je accu leeg. Er is veel "theoretisch" aan deze subsidie-auto's.
Volvo 940 GLE Polar 2.0 '93
VW ID4 '23
Mazda MX5 ND '17
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13739
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

maar je hebt ook 2 aandrijflijnen, bij het merendeel van de hybrids is de electromotor geïntegreerd in de verbrandingsmotor
Jan Hagel
2nd Gear member
Berichten: 107
Lid geworden op: 05.02.2013 - 18:43
Locatie: A6

prwi schreef: "..dan de XC90, die ook nog eens 407 pk heeft."

Dat is het vermogen van de benzine- en elektromotor bijelkaar opgeteld ? Dat vermogen kun je dus 1 of 2 keer aanspreken en dan is je accu leeg. Er is veel "theoretisch" aan deze subsidie-auto's.
Bij de v60pih raakt de accu nooit leeg, mits je 'm maar op awd of power zet. Het extra motortje zorgt er dan voor dat de accu niet leegt raakt en alle paardjes dus beschikbaar blijven 8-)

Neem aan dat het systeem van de xc90 hetzelfde werkt.
V70 2.5t momentum 2008
V60 d5 summum 2011 (polestar)
V60 d6
Op komst: xc90t8
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5300
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Jan Hagel schreef:
prwi schreef: "..dan de XC90, die ook nog eens 407 pk heeft."

Dat is het vermogen van de benzine- en elektromotor bijelkaar opgeteld ? Dat vermogen kun je dus 1 of 2 keer aanspreken en dan is je accu leeg. Er is veel "theoretisch" aan deze subsidie-auto's.
Bij de v60pih raakt de accu nooit leeg, mits je 'm maar op awd of power zet. Het extra motortje zorgt er dan voor dat de accu niet leegt raakt en alle paardjes dus beschikbaar blijven 8-)

Neem aan dat het systeem van de xc90 hetzelfde werkt.
Ja en dat "extra motortje" de high voltage generator wordt gewoon aangedreven door de T6 (of D5 in geval van V60) de stelling van prwi klopt. Sterker nog op het moment dat je daadwerkelijk wat hebt aan het hoge vermogen, op hoge snelheid, doet de erad niet meer mee. Het optellen van vermogens is echt grote onzin. Het extra koppel van de erad dat geeft de voornaamste performance boost
Plaats reactie

Terug naar “XC90 vanaf MY2015”