de laatste 2 dagen valt mij op (ik rij in hybrid modus) dat als de batterij is opgebruikt ( dat laatste beetje batterij capaciteit zit er nog wel in, die je in pure modus nog kunt oprijden) en de diesel draait, de dieselmotor ook de batterij blijft opladen. Dit geeft dan hoog verbruik, 1 op 8 tot 1 op 10.
Ook bij afremmen of als ik gas loslaat blijft de diesel motor aan, terwijl deze normaal dan afslaat.
had dit nu te maken met de reiniging van de katalysator of dpf? en moet dit weer snel over zijn?
ik gebruik trouwens de 'save' knop niet.
Accu wordt bijgeladen onder rijden, hoe zat t ook weer?
-
- 2nd Gear member
Thx Ike.
ok, dat dat regelmatig moet gebeuren en dat de auto dan blijft dieselen kan ik volgen. Maar waarom wordt dan de accu ook bijgeladen, ten koste van hoog verbruik... Als ik lange rit zou hebben tot wellicht helemaal vol?
Inmiddels trouwens is het gedrag weer normaal.
ok, dat dat regelmatig moet gebeuren en dat de auto dan blijft dieselen kan ik volgen. Maar waarom wordt dan de accu ook bijgeladen, ten koste van hoog verbruik... Als ik lange rit zou hebben tot wellicht helemaal vol?
Inmiddels trouwens is het gedrag weer normaal.

- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
De accu wordt niet helemaal bijgeladen, maar tot ongeveer de helft. Dmv het laden wordt de motor zwaarder belast en zal het regeneratieproces sneller verlopen. Als bijkomend voordeel: je accu laadt op waardoor er geen energie/brandstof verloren gaat (tot op zekere hoogte).
Laatst gewijzigd door rsnhakan op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- friend
- 2nd Gear member
Om regeneratie zo snel en goed mogelijk te laten plaatsvinden wordt de motor zoveel mogelijk belast. Vooral bij bestuurders die veel korte ritten rijden is dit een probleem. De motor komt hierdoor niet voldoende of te kort op temperatuur (hoe hoger hoe beter bij regeneratie), die hebben er ook vaker last van dat regeneratie een flink aantal ritten kan aanhouden. In zo'n geval zou een langere rit regeneratie bespoedigen.Broek schreef:ok, dat dat regelmatig moet gebeuren en dat de auto dan blijft dieselen kan ik volgen. Maar waarom wordt dan de accu ook bijgeladen, ten koste van hoog verbruik... Als ik lange rit zou hebben tot wellicht helemaal vol?
Volvo V60 Plug-in Hybrid (Sensus Connected Touch*), S40, 850, 460, 242
(tussendoor: Peugeot, Renault, Fiat, Alfa Romeo, Audi, BMW)

(*)__________Torque___________________Flitsmeister__________________FlitsNav__________________Lovetoload__________________Parkmobile___________________Netflix____________
(tussendoor: Peugeot, Renault, Fiat, Alfa Romeo, Audi, BMW)

(*)__________Torque___________________Flitsmeister__________________FlitsNav__________________Lovetoload__________________Parkmobile___________________Netflix____________